Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

29.4.2011 21:23

Tais olla 3% ihan noin varmuuden vuoksi. Pitäisikö olla laihempi?

Niin mikähän se vakio suutin koko on?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

30.4.2011 1:32

Mikähän mahtaa olla kaasarin alla oleva musta letku joka tulee sylinterin alta niinkö lohkoista? Pyörä on honda cr 125 -02. Semmosta vielä että mikähän pyörässä on ku polkee tai yrittää työntää käyntiin niin alkaa tiputtaan ylivuotoletkusta pensaa ja eikä lähde käymään ja kaikki tapahtu kaasarin puhdistuksen jälkeen. Yksi asia vielä. Tuntuu että hondassa ei ois kaikki tehot tallessa(sillonko pelasi vielä), ihan näin vertauskuvallisesti kerron että kai tommosen piikkirossin pitäs nyt ainaki ykkösellä keulaa nostaa mutta kun ei nosta :D mikä mahtas olla vikana, oiskoha väljä vai kaasarin säädöt pielessä. Noniin siinähän on asiaa viisaammille vastattavaksi!

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

30.4.2011 9:26

sulla varmaan meni neulaventtiiliin likaa kun puhistit kaasarin, sen takia tiputtelee. Tuo letku on hondan tapauksessa kai se vaihteiston "hengitysletku" tai mikä nyt lieneekään.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

1.5.2011 18:00

Juu tosiaan nyt sain hondan käyntiin eikä enää tiputtele bensaa kun puhistin vähän varovaisemmin. Mikäs puristussuhde nuissa pitäisi olla? Kun vieläkin yritän ettiä vikaa kun ei kaikki tehot ole tallella. Pyörähän on Honda cr 125 -02

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

1.5.2011 18:40

helpoin ko käytät pytyn poissa ja tarkastat männän ja pytyn kunnon, ei ole kova homma

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

2.5.2011 21:09

PKS kirjoitti:helpoin ko käytät pytyn poissa ja tarkastat männän ja pytyn kunnon, ei ole kova homma

Tästä on monta kirjoitusta,mutta ota pakoputki pois ja katso pakoaukosta onko tummaa palojälkeä
männänrenkaan/renkaiden alapuolella,jos on niin sitten isompaa mäntää.Ja toi keuliminen ei kerro paljon mitään,kyllä ne kaikki keulii jos antaa keulia ja kone on kunnossa :D 3% on varmaan ihan ok.ja sit jos oikeen laulatat sitä ni 4% ei ole liikaa.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

5.5.2011 20:17

Mistä mahtaisi saada Honda 450 crf -03 räjäytyskuvia? lähinnä koneesta?

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

5.5.2011 21:41

http://mrcycles.com/

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

12.5.2011 17:02

timpax41 kirjoitti:
PKS kirjoitti:helpoin ko käytät pytyn poissa ja tarkastat männän ja pytyn kunnon, ei ole kova homma

Tästä on monta kirjoitusta,mutta ota pakoputki pois ja katso pakoaukosta onko tummaa palojälkeä
männänrenkaan/renkaiden alapuolella,jos on niin sitten isompaa mäntää.Ja toi keuliminen ei kerro paljon mitään,kyllä ne kaikki keulii jos antaa keulia ja kone on kunnossa :D 3% on varmaan ihan ok.ja sit jos oikeen laulatat sitä ni 4% ei ole liikaa.


Eipä toi taida paljoa kertoa vaikka kuinka pakoaukosta sitä mäntää tirkistelee, yleensähän mäntä minun käsityksen mukaan kuluu enemmän imupuolelta, Siinä menee alle puol tuntia kun otat pytyn irti ja tarkastat männän kunnon , se ei paljoa rasita ja tulee pidemmän päälle halvemmaks ku se että lähtee männästä helmat käveleen ,

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

12.5.2011 18:22

Tai sitten vaan vaihtaa uuden männän samalla kun sen purkaa. Piikkiin maksaa alkuperäinen mäntäsarja ohjehinnaltaan alle satasen. Tulee tiivisteet ja neulalaakeri mukana.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

16.5.2011 13:02

Morjens. Apuva tarvitaan !! Hommasin projektiksi cr 250 vuosimallia 98. Elikkä olen vaihtamassa kytkimen puolelle kampiakselin stefaa, täytyykö sylinteri irrottaa että saan kampuran päätyrattaan irti. Ei mahu tulemaan koska keulanpuolella on se toinen ratas ja sen systeemit edessä. ja jos nyt otan sylinterin irti tarkistukseen ni tarviiko pakoaukonsäätimelle tehdä mitään, vai eikö muuta kun nostaa sylkyn ylös. Kiitollinen olisin avusta.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

16.5.2011 13:09

Ai että kun oli sekavaa tekstiä kun itekkin oikein 2 kertaan luki.. huh huh. No kuitenkin . Lähinnä toi sylinterin irroitus tässä arveluttaa kun ensimmäistä kertaa ollaan asialla. Eli voiko sylinterin nostaa vaan pois tekemättä muuta kuin avaamalla pultit ??

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

16.5.2011 17:36

juu eli pitäs saada tietää paljon menee keulatolppiin öljyä tai jos jollain ois heittää linkkiä manuaaliin mist näkis öljyn määrän. ja kampehhan ois honda cr 125 vm.1994

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

16.5.2011 18:43

Sylinterin irrotuksessa tietenkin nesteet pois koneesta ja pakoaukonsäätimeltä vipu irti mikä vetää säätimet auki. Eli tulee luultavasti oikealla puolella konetta alakerrasta sylinterin oikealla puolella olevaan luukkuun tuleva vipu.(Näin siis vanhemmissa ainakin) Ja tietysti varovasti pytty irti pyörittelemättä ettei renkaat tarraa kanaviin ja männän tukeminen loppumetreillä ettei hakkaanu lohkoihin.

Ratas kyllä pitäisi lähteä ilman pytyn irrotustakin en ole kyseistä konetta purkanut mutta luultavasti voisi olla toi pakoaukonsäätimen ratas mitä tarkotat. Mutta jos sitä pyttyä irrotat nii siinähän se ratkasu sitten on.

Re: Tietoa, kokemuksia, yms. (Honda Cr)

17.5.2011 11:13

minkäs kokoisia suuttimia porukkaa suosittelee kesälle tommoseen harraste enska ajoon?
Pyörähän on 2002 250cc ja kaasari vakio Mikunin TMX
talvenjäljiltä pyörässä 460 ja 35 suuttimet
Viimeksi muokannut jushilla päivämäärä 26.5.2011 13:45, muokattu yhteensä 1 kerran