Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

18.5.2010 20:53

Pyörä pukilla (ei painoa etuiskareilla) iskarin yläpäässä olevasta ilmaus ruuvista. Yleensä iskarin keskellä on säätöruuvi ja se jäljelle jäävä toinen ruuvi on siten se ilmausruuvi. Putsaat ylim. paskat pois ruuvin luota, avaat sen (ts. ei tarvitse ottaa pois vaan esim. aukipäin kiertäessä pyöräytät kertaalleen kierteen alun yli) ja laitat takaisin kiinni. Homma on siinä. Painetta tulee yleensä vähän ja kuulet sen sihauksesta. Homma on helppo, säästää stefoja ja rauhoittaa hieman iskareiden toimintaakin.

18.5.2010 21:00

lerppa kirjoitti:
fmx016 kirjoitti:Mistähän mahdan löytyää suzuki rm 250 vm -07 vaihteistonrattaita. kolmonen kulu alle 50h ajetusta pyörästä, mut noi taitaa kuluakki jo jossain 30h kohilla suitzassa? Joten kuntoon ja yamaha alle..
Mut niin mistä, tietävä jos kertoisi. =)


-Kiitos.
ei ne nyt ihan noin pian pitäis mennä mutta pehmeetä ainetta on,kyllähän noita rattaita pitäs jokaisen mopo varaosakauppiaan saada hommattua ja hinta tais olla 70-100€ kpl suomessa...ainakin 2 tarvit



Ok. Kiitoksia. =)

19.5.2010 14:39

Kaijis, kiitos paljon =)

20.5.2010 18:55

Onko tossa rm enemmä tehoja kuin hondassa? Jotkut on sitä väittänyt

20.5.2010 19:08

DETSONI 2008 kirjoitti:Onko tossa rm enemmä tehoja kuin hondassa? Jotkut on sitä väittänyt

uusimmissa hondissa on ainaski vähemmän

20.5.2010 21:47

mikseri100 kirjoitti:
DETSONI 2008 kirjoitti:Onko tossa rm enemmä tehoja kuin hondassa? Jotkut on sitä väittänyt

uusimmissa hondissa on ainaski vähemmän

ei ole kisamenestys tehoista kiinni, ajat sitten suitsalla tai hondalla.., säädät vaan iskarit, tai annat jonkun osaavan säätää itsellesi sopiviksi niin lopputulos riippuu taidoista&kunnosta.., itse aikanaan(v. -82) kesken kesää vaihdoin pyörän "tehottomampaan"(jammu 465 husse 43-kymppiseen) ja alkoi tulla jonkin näköisiä sijoituksia kun jaksoin ajaa maaliin asti.. ;)

22.5.2010 1:34

Niin ja enemmän pitäis kattoo niitä tehokäyriä, ei sillä mitään tee jos antaa tehoo vaan ihan ylhäällä tai tosi kapeella alueella. Piikkihän ei oikein kulje mihinkään jos ei sitä saa pidettyä tehopiikillä, jos on tosi ylätehonen peli niin voi olla alkuun aika vaikeeta.

25.5.2010 23:42

paljos tuommosesta 2003 vuosimallin 125cc 2-t rm:ästä löytyy heposia vakiona?

26.5.2010 8:20

_JuISSI_ kirjoitti:paljos tuommosesta 2003 vuosimallin 125cc 2-t rm:ästä löytyy heposia vakiona?

+35 helposti

26.5.2010 10:01

paljo olis sitte jos ois 250cc 2-t 03 rm? Tässä oon hankkimassa tuommosta -03 rm:ää niin pitää vähän kysellä, eikös tuo ole ihan käypä peli harraste ajoon ja jos haluaa radallakin ajella vähän kovempaa? vai onko esim kawasaki kx parempi vaihtoehto? :)

26.5.2010 10:03

koneelta ehkä, vaan ei takapyörältä ;) mitens mimmosia kokemuksia porukalla on ollu tuomosista n. 2003-2006 250 2t RM:stä? joku tuon ikänen olis hakusessa ko saapii tuon piikin myytyä eteenpäin. Moottori vissin aika mukavan jouhea verrattuna joihinki kakspuokkeihin?

26.5.2010 17:21

_JuISSI_ kirjoitti:paljo olis sitte jos ois 250cc 2-t 03 rm? Tässä oon hankkimassa tuommosta -03 rm:ää niin pitää vähän kysellä, eikös tuo ole ihan käypä peli harraste ajoon ja jos haluaa radallakin ajella vähän kovempaa? vai onko esim kawasaki kx parempi vaihtoehto? :)


Jos hevosvoimia kyselee niin ehkä piikki on ihan oikea vaihtoehto :roll: Kyllä sillä piikilläkin riittävän kovaa pääsee.

PKS kirjoitti:koneelta ehkä, vaan ei takapyörältä ;) mitens mimmosia kokemuksia porukalla on ollu tuomosista n. 2003-2006 250 2t RM:stä? joku tuon ikänen olis hakusessa ko saapii tuon piikin myytyä eteenpäin. Moottori vissin aika mukavan jouhea verrattuna joihinki kakspuokkeihin?


Kyllä itse olen ainakin pitänyt oman -02 250 2t luonteesta. Hyvin jaksaa lähteä suht alhaalta mutta on kuitenkin sopivasti tehoa ylhäällä. Kyllähän 2t:ssa on ajamisen tuntua verrattuna 4 tahtisiin :D

RM kampiakseli

26.5.2010 20:55

Olisiko kellään myytävänä Suzuki RM 125 vm. -87 hyväkuntoista kampiakselia tai hyväkuntoista koko konetta?

27.5.2010 22:29

ei kukhaan satu muistamhaan/tietämään että mikä kirjain tai merkki kertoo runkonumerossa pyörän oikean vm. Kyse olisi siis tämän vuosituhannen 250 2t RM:stä. olisi helppo ottaa merkit ylös niin voisi näppärästi tarkistaa että onko myyjä myymässä oikea vm pyörää. Toki nuo tiot varhmaan sais jälleenmyyjältä kun soittais, mutta jos joku sattuu tietämään niin olisi oikein mukava :)

27.5.2010 22:39

vanteista näkee iän jos ei ole kehiä vaihdettu