Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
30.10.2011 14:56
250 2t ei ole käyny mielessäkää eikä siitä isommat... Ja harraste käyttöön se seuraava peli vielä tulis että kisaamaan en lähe (ainakaan vielä). Radalla käyn ajamassa ja itseasiassa pääsäntösesti vain radalla. siellä sitten ajaessa tuntuu että ei teho riitä mihinkää ja ei pöytähyppyyn tullessa suoralla kehtaa vanhaa pyörää kaasupohjassa raiskata jotta menee yli. Taidot on mitä on mutta ei ihan sieltä huonnoimmasta päästä ja uskoisin että kyllä se pikkunelari nyt sentää lapasessa pysyy. ikää siis 15
30.10.2011 19:44
Miten suuret tehoerot on kaasarilla toimivalla tai ruiskulla toimivalla nelitahdilla?
30.10.2011 20:09
weeto269 kirjoitti:Kato 2 t tarvii sitä taitoo
Hienosti perusteltu mielipide, tuli ihan kasiluokan välitunnit mieleen. Täysin ohi aiheen kyllä mutta ihan hienoa luettavaa.
30.10.2011 21:51
weeto269 kirjoitti:Kato 2 t tarvii sitä taitoo
ehdottomasti näin. Jotta 2T:llä olisi mukava ajaa on kuskin osattava ajaa. Tämä on juuri se syy miksi piikki ei ole paras mahdollinen pyörä aloittelevalle kuskille.
30.10.2011 21:54
[[Paukku kirjoitti:Miten suuret tehoerot on kaasarilla toimivalla tai ruiskulla toimivalla nelitahdilla?
Taitaa olla kaasari crffästä otettuna eniten tehoa amerikan mantereella. Samaa luokkaa huippulukemat on käyrissä sitten on eroa.
30.10.2011 22:33
Itse ajan köröttely vauhtia ja pikku nelari tuntui tosi hyvältä ja isot nelari tosi kömpelöiltä, kunnes kolme vuotta sitten velipojalle tuli ruiskumallinen Honda CRF 450. Testasin sitä ja oli tosi kevyt ja mukava ajaa ja sitten oli itsekin pakko vaihtaa sellaiseen. Ainakaan toi pyörä ei ole harrastajalle liian tehokas tai äkänen ja toisaalta se on kyllä tosi kevyt ja helppo ajaa. Itsellä tulee myös sen verran vähän ajoa, että ei tarvitse juurikaan muuta tehdä kuin öljyjä vaihdella. Suosittelen kokeilemaan tollasta uudemman mallista Hondaa, aika moni kaveri on ensi kokeilun jälkeen itsekin vaihtaneet ks. pyörään.
17.11.2011 1:42
yks pyttynen smoto nelari pitäis tulla piikkisten jälkeen, kysymys eli 250 vai 450?
pelleily käyttöön tulee eli mettällä ja ehkä sitä keulimista. eli tunteja ei PITÄISI tulla paljoa.
huollot onko jotain eroa? otetaan vaikka yamahan wr 250 ja 450 esimerkiksi.
ite pitäisin ehkä ennemmin 250 nyt ensiksi ja sitten vaan suoraan 450 ku alkaa tuntuu et on valmis ku toi 450 kuutiota tuntuu aika creepyltä
t.santeri
17.11.2011 10:33
Nelipuokki ehdottomasti jos smotopallot tulee alle, pikkunelari sitten taas jos meinaa yhtään enempää ajaa mettässä tai radalla.. Huolloissa ei juuri eroa.
17.11.2011 23:05
selvä. entä sit 2 tahtiset, miten ne toimii crossi/mettä käytössä? mietin vaan sitä huoltokustannuksia ku mä ajan kyl millä vaan mutta huollot on se mitkä ratkasee.
27.11.2011 21:05
hei! Tarvetta olisi jollekin vanhalle rouskulle crossille jolla uskaltaisi mökillä päästellä metsäteitä. Sentakia vanha että ovat usein halpoja ja halvan ostohinnan ansiosta ei pikkukolhut haittaa niinpaljoa mitä kalliin ja tuliterän osan hajoaminen. Ajattelin jotain vm.1985-1995 pyörää väliltä 50cc-250cc. Mielessä käväisi suzuki RM 80, kawasaki KX 80 tai 125 tai sitten joku TM. Lähinnä varaosien saatavuus ja hinnat kiinnostaisi, ei ole kiva metsästää jokaista osaa kivenalta ja maksaa hunajaa.
28.11.2011 1:11
Aika vaikea yhtälö, vanha, halpa ja toimiva.. Ei välttämättä kannata ostaa sitä ikäryhmän halvinta pyörää koska siihen löytyy yleensä joku selitys täys pommi
Mieluiten joku tunnettu pyörä esim. japsi - osia saatavilla hyvin ja sopu hintaan.
Kannattaa ainakin selvitellä huoltohistoriaa ja missä kunnossa kulutusosat on.
Sillä perus kulutusosiin eli mäntään, ketjurataspakettiin, jarrupaloihin ja renkaisiin saa äkkiä kulumaan lähemmäs 3-500€.
28.11.2011 2:15
pyörää väliltä 50cc-250cc
50cc vehkeethän muuten saattais kestää aika asiallisesti?
29.11.2011 0:34
Löysin jo pilkkahintaan suzuki rm-80, mutta takaisikari vuotaa typpeä eli olisi kallis remontti tiedossa. Kaveri osti juuri huolletun ja laitetun TM crossin halvalla. Sellaisen löydön kun teen niin ostan.
29.11.2011 1:28
valitettavasti huollettu tai ei niin temmi aina pommi uudet, ja vanhat varsinkin
29.11.2011 11:31
[^lollero^] kirjoitti:valitettavasti huollettu tai ei niin temmi aina pommi uudet, ja vanhat varsinkin
Oletko joskus omistanut kyseisen pyörän? Jos yksi tai pari temmiä on pamahtanut helposti niin ei sitä voi niiden perusteella mennä yleistämään huonoksi merkiksi