27.10.2011 9:37
28.10.2011 7:44
28.10.2011 20:17
28.10.2011 21:43
SMK) kirjoitti:Linkuilla vai ei, eipä ole mitään tekemistä vauhdin kanssa. Vai ootko sitä mieltä ettei hyvin toimivasta alustasta ole mitään hyötyä ellei aja kowaa? Vaikuttais ainakin yleiseltä mielipiteeltä kasikymppieriä katellessa...
SMK) kirjoitti:Mä tiedän semmosen paskaläjän, jonka linkut on niin surkeet rakenteeltaan, että tarvii huoltaa joka ajokerran jälkeen. Toisaalta on niitä hyviäkin, 50h jälkeenkin voi olla vielä rasvat muuta kuin mustat.
Onko se sit paha 20h välein tehdä tunnin linkkujen huolto? Ja onko siihenkin vastaus vauhdissa???
28.10.2011 22:01
29.10.2011 1:01
pmc kirjoitti:Poutiainen kirjoitti:jo kirjoitti:sen takia se piikki kannattaakin hommata, vaatii hyvän tekniikan että pääsee kovaa.
En kyllä ihan ymmärrä miks harrastelu käytössä pitäs kädet verillä hieroo jotain tekniikkaa.
Ps. saa olla erimieltä tottakai. Kunhan selitän.
Toi on vähän sama homma kuin vaikka ammunnan harrastaminen. Voihan sitä roiskia ampumaradalla vähän niinkuin tauluun päin, mutta en sitten tiedä kuinka kauan se jaksaa kiinnostaa.
Jokainen sovittakoon vauhdin mieleisekseen, mutta kohtuullinen ajotekniikka tekee ajamisesta huomattavasti nautittavampaa. Poikeus vahvistaa säännön, mutta en ole tavannut yhtäkään harrastajaa joka olisi oppinut ajamaan suoraan isolla pyörällä (2T 250cc-> tai 4T 450cc ->).
Parhaiten tämä pyörän vaikutuksen huomaa junnuna. Ensiksi kun saa 80cc pyörällä ajon jonkinlaiseen kuosiin, niin sittenkin 125cc pyörä tuntuu todella isolta ja kömpelöltä. Menee kymmeniä ajotunteja tottua "isoon" pyörään. Jos alat harrastaa suoraan taitoihin nähden liian tehokkaalla ja painavalla pyörällä, niin kehitys on erittäin hidasta. Ensiksi pitää saada tehoton ja kevyt pyörä hanskaan, sitten kuskilla voi olla valmiuksia isompaan laitteeseen.
29.10.2011 2:20
29.10.2011 6:22
29.10.2011 8:24
pmc kirjoitti:Jokainen sovittakoon vauhdin mieleisekseen, mutta kohtuullinen ajotekniikka tekee ajamisesta huomattavasti nautittavampaa. Poikeus vahvistaa säännön, mutta en ole tavannut yhtäkään harrastajaa joka olisi oppinut ajamaan suoraan isolla pyörällä (2T 250cc-> tai 4T 450cc ->).
Parhaiten tämä pyörän vaikutuksen huomaa junnuna. Ensiksi kun saa 80cc pyörällä ajon jonkinlaiseen kuosiin, niin sittenkin 125cc pyörä tuntuu todella isolta ja kömpelöltä. Menee kymmeniä ajotunteja tottua "isoon" pyörään. Jos alat harrastaa suoraan taitoihin nähden liian tehokkaalla ja painavalla pyörällä, niin kehitys on erittäin hidasta. Ensiksi pitää saada tehoton ja kevyt pyörä hanskaan, sitten kuskilla voi olla valmiuksia isompaan laitteeseen.
29.10.2011 12:31
Ei kyllä noilla tunti määrillä kannattaisi vielä esitelmää alkaa kirjoittamaan.
Tottakai isolla pyörällä tulee vaiuhtia lisää. Ei tarvi kun kaasua vääntää ja pitää sarvista kiinni.Jossei piikillä tai pikkunelarilla onnistunut niin on ollut liikaa painoa tai liian vähän ajotunteja. 50h ei riitä alkuunkaan.
29.10.2011 18:49
KxRider kirjoitti:Jjoo eli ois kohta päivitys hieman isompaa sekä ehkä hieman uudempaa vempaimee. nyt siis vetelen tolla -92 kx80 ja pituutta on 175 joten pieneks käy. Eli 125 2t vai 250f? Nelari tietysti houkuttelisi enemmän mutta ongelma iskee huolloissa koska kokemusta ei nelareiden huollosta/korjaamisesta oikee ole. Ja millasella budjetilla kannattas lähtee?
29.10.2011 21:17
29.10.2011 22:52
Ja harvempi myöskään mxj luokan kärki kuskeista...
30.10.2011 11:56
30.10.2011 14:46
OA243 kirjoitti:Ei kyllä noilla tunti määrillä kannattaisi vielä esitelmää alkaa kirjoittamaan.
En tiedä sitten mikä on virallinen tuntimäärä missä kohtaa saa esittää mielipiteitä ajotekniikasta, mutta on noita tunteja crossipyörän päällä kertynyt itselle tähän mennessä vajaa 200h, ajotekniikkapuoli aina kiinnostanut, on tullut kokeiltua paljon erilaisia juttuja siinä, luettua valmentajien artikkeleita ym. siis jotain katsoisin tietäväni.Tottakai isolla pyörällä tulee vaiuhtia lisää. Ei tarvi kun kaasua vääntää ja pitää sarvista kiinni.Jossei piikillä tai pikkunelarilla onnistunut niin on ollut liikaa painoa tai liian vähän ajotunteja. 50h ei riitä alkuunkaan.
Väittäsin ettei se mutka-ajo, superi tyyliset rytmisuorat ja pattisuorat suju ihan pelkästään kaasua kääntämällä. Ja pikkunelarillahan lähti myös sujumaan heti, mitään muuta en esittänytkään. Pyörän kanssa vaan takkusi ja sen takia vaihdettiin vielä isompaan. Piikillä taas, mistä tässä puhuttiin, ei sujunut sitten ollenkaan. Painoa oli 70kg, pituutta 180cm. Ajotunteja oli vähän, mutta samoilla vähillä ajotunneilla mentiin helvetisti lujempaa, paremmalla tekniikalla, heti kun piikistä vaihdoin pois, 250cc 4-tahdilla ja 505:lla. Ajaminen oli huomattavasti mielekkäämpää.
Mua kiinnostais nyt siis kuulla että miksei sitä piikkivaihetta voi jättää välistä pois? Voi olla että muistan väärin mutta väittäsin ns."vetomiehistä" mm. Juuso Matikaisen vaihtaneen 150cc pyörän heti 250cc pyörään, vetää kai ihan hyvin nykyäänkin.