Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
6.11.2010 23:00
Tarkotus olis vaihtaa etupumppuihin öljyt. Mitä öljyä suosittelette. Ja jos laitan maksimi määrän öljyä niin nostaako se keulan ylös ja takaa olisi tarkoitus kiristää jousta jotta perse nousisi.
7.11.2010 1:00
qwe kirjoitti:Tarkotus olis vaihtaa etupumppuihin öljyt. Mitä öljyä suosittelette. Ja jos laitan maksimi määrän öljyä niin nostaako se keulan ylös ja takaa olisi tarkoitus kiristää jousta jotta perse nousisi.
minkälaista ajo meinaat ajaa? , normaalicrossiin toimii parhaiten just tehtaan ohjeen mukaiset säädöt, ei kenenkään muun. , jos laitat maksimimäärän öljyä keulaan niin morjens!, "lyö" käsille, laita se minimi ensin ja lisää jos on tarvis. , ja säädä takajousi niin että mittaat taka-akselin liikkeen ensin täysin ylös nostettuna(pukilla) ja sitten istut satulaan ja kaveri mittaa että painuma on 95-100 mm, silloin jousitus on ainakin lähellä oikeata, ns. balanssissa. , ja keulaöljyksi mitä vaan nykyaikaista 5w asianmukaista öljyä.
7.11.2010 1:42
No jos noi on tiedot niin kyllähän sen tietää ettei homma tuu onnistumaan, ainakaan oikeesti hyvin. Eihän toikaan mitään rakettitiedettä ole, mutta täytyy tietyt jutut osata. Ite en ois tota keulan huoltoo varmaan saanut järkeiltyä ilman opastusta. Vie suosiolla liikkeeseen ja pyydä että saat seurata sitä hommaa.
7.11.2010 1:49
OA243 kirjoitti:No jos noi on tiedot niin kyllähän sen tietää ettei homma tuu onnistumaan, ainakaan oikeesti hyvin. Eihän toikaan mitään rakettitiedettä ole, mutta täytyy tietyt jutut osata. Ite en ois tota keulan huoltoo varmaan saanut järkeiltyä ilman opastusta. Vie suosiolla liikkeeseen ja pyydä että saat seurata sitä hommaa.
toi viimeinen lause on"must", mm. eräs "tunnustettu" iskarihuoltaja suomessa tekee(on tekemättä, laskuttaa) "pärstäkertoimen" mukaan "työnsä".
7.11.2010 9:05
On mulla ohjekirja tohon hommaan.
En sit tiedä tosta korotus hommasta eikö kannata. Isoveljen kakspuolikas on ainakin niin ylhäällä ku vaan saa omaa piikkiä pystyy nostamaan noin 3 sentiä (arvio) ennnen kuin rengas nousee ilmaan.
Edit. en kyllä mihinkään kalliiseen liikkeeseen mee pelkän öljynvaihon takia kyllä se avain sen verta kädessä pysyy.
8.11.2010 19:38
Eli mitä kaikkea pitäis 2t piikille tehdä ettei talvella leipoisi kiinni. Suutin pitää vaihtaa isompaan ja ilmeisesti syylärin eteen joku pahvi lämpösuojaksi mutta onko vielä muuta mitä pitäisi tehdä talviajoa varten?
9.11.2010 14:50
olppe kirjoitti:Eli mitä kaikkea pitäis 2t piikille tehdä ettei talvella leipoisi kiinni. Suutin pitää vaihtaa isompaan ja ilmeisesti syylärin eteen joku pahvi lämpösuojaksi mutta onko vielä muuta mitä pitäisi tehdä talviajoa varten?
no itsestäänselvyys että jäähdytinneste kestää pakkasta, meikäläinen kyllä aikoinaan senkin asian mokasi
., ja luistin neulaa nostaisin pykälän tai pari..
9.11.2010 15:55
Minkä kokonen on Honda CR 125 2006 originaali mäntä? Eli minkä kokosen ostan?
9.11.2010 18:34
FMF kirjoitti:Minkä kokonen on Honda CR 125 2006 originaali mäntä? Eli minkä kokosen ostan?
A- sylinteri 53,94mm
B- sylinteri 53,93mm
Vakiona yleensä toi A, varaosana taas B
Senverran varman päälle on noi tehdasvälykset, että aika huoletta voi käyttää saturaista isompaa mäntää.
Kannattaa muuten huomioida, etteivät noi Hondan A&B mäntien koot vastaa tarvikemäntien kirjaimia. Esim Vertexin C vastaa Hondan A:ta kooltaan.
9.11.2010 19:58
Vesi kielellä kattelin kisakoneen alennuksia, onks tää nyt A vai B mallinen? Eli sopiikohan originaali aukasemattomaan Hondaan?
http://www.kisakone.com/mantasarja-cr125-0507-5395-p-2778.html
9.11.2010 21:13
A-sylinterin kanssa toi kävis. Tosin Proxista ei kokemuksia, hyvällä tuurilla toi on Proxin pakkaama Vertex, huonolla Mitaka . A tai B merkintä on stanssattu sylinterin takapuolelle (imu). Tsekkaappas se ekaks.
12.11.2010 12:04
ArdeCH kirjoitti:Mites onko nuo kisakoneen pyörät yleensä hyvässä kunnossa, kun ei niitä ainakaan oo turhan paljon mainostettu ilmotuksissa.
http://www.kisakone.fi/14.htmTuota olen katsellut.
Mitä pitäis tietää kun menee katselemaan -03 pyörää`?
Kisakone kusettaa 100-varmasti jos vaan pystyy. Mihinkään mitä tuo kauppias suustaan päästää, ei voi luottaa! Ota siis mukaan joku joka todella tietää asiansa. Mikä nyt tietysti on ensiarvoisen tärkeää noin vanhoja mopoja katsellessa ihan paikasta riippumatta.
13.11.2010 21:59
Passaako tähän muiden japsien vanteet suoraan?
24.11.2010 23:38
joo eli oon uutta pyörää hankkimassa ja 250 nelari hondaa(08-10vm) oon katellu niin olisi siitä pyörästä kiva saada jotain kokemuksia ja yleensäkkin tietoa vioista. Eniten tuossa mietityttää nuo venttiilit että onko kuin löyhät. Edellinen pyörä oli 250 suzuki rmz ja siitä jäi vain hyviä kokemuksia toiminnan puolesta.Harraste käyttöön siis olisi tulossa.
Kiitokset etukäteen vastaajille
25.11.2010 17:46
mxmanne kirjoitti:joo eli oon uutta pyörää hankkimassa ja 250 nelari hondaa(08-10vm) oon katellu niin olisi siitä pyörästä kiva saada jotain kokemuksia ja yleensäkkin tietoa vioista. Eniten tuossa mietityttää nuo venttiilit että onko kuin löyhät. Edellinen pyörä oli 250 suzuki rmz ja siitä jäi vain hyviä kokemuksia toiminnan puolesta.Harraste käyttöön siis olisi tulossa.
Kiitokset etukäteen vastaajille
Kyllä ne (imu)venttiilit noin uusissa kestää jo ihan hyvin. Putsari pidettävä huolella puhtaana + öljynvaihdot yms perusjutut pidettävä kunnossa niin kyllä homma pelaa.