Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

5.9.2011 23:14

esim
http://www.nettimoto.com/honda/crf/1185725
ilmotuksen perusteella kuulostaa hyvältä *edit on näköjään omaan makuun turhan pitkät öljynvaihto välit

http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1077939
jos tunnit pitävät paikkaansa

Re: Pyörän Valinta

5.9.2011 23:46

eipä se 10h, mikään aivan "liian" pitkä väli, jos kaveri jotain harraste enskaa yhellä vaihteella pyöritelly, mutta toki parempi jos useammin vaihtaa.

Ja tuo jammu, ei varmaan pidä paikkaansa, vajaa 7 vuotta vanha pyörä ja 45h? keskimäärin 7h vuodelle, ei. :roll:

Re: Pyörän Valinta

6.9.2011 11:51

Toi honda ei varmasti ois huono valinta..ja tosiaan sekin on totta et mahdollisimman tuoreen mallin sitä haluis mut toki sitä olis sitten pitäny huoltaakki asiallisesti. Mut katotaan nyt jos jotai kiinnostais tuo rm ni vois hakee tommosen nelarin. Ilmoitus suzukista löytyy täältä mototista ja nettimotosta jos jotai sattuis innostaan. Se on ainakin ikäisekseen asiallinen peli. ;)

Re: Pyörän Valinta

6.9.2011 20:17

Jos toi Yammu on tossa kuvan kunnossa(lunta kuvassa?)niin voi hyvinkin tunnit pitää paikkansa,eihän noi alkuperäiset tarrat ja muovit ole ees paljoa kulunut..nää isot nelarit jää joskus aloittelevalla harrastajalla enemmän koristeeksi.

Re: Pyörän Valinta

6.9.2011 22:10

Nyt pitäs eka rossi piikki saaha alle. Harkinnan alla ollut 00-04 vm cr ja saman ikäluokan yz.
Onko ajettavuudessa ja moottorin luonteessa paljon eroa näiden pyörien välillä?
Onko hondan kone yz:taa varmatoimisempi? Pyörä tulisi harrastekäytöön joten varmatoiminen harrastepeli olisi mukava aloittaa.

Re: Pyörän Valinta

6.9.2011 23:36

on eroa, yz mukavempi luonteeltaan ja tehoalue paremmin käytettävissä alottelevalla harrastelijalle kun vetää alempaa, kestävyydessä ei mitään eroa. YZ mielestäni myös parempi ajettava mutta makukysymys :)

Re: Pyörän Valinta

7.9.2011 21:16

välzy kirjoitti:on eroa, yz mukavempi luonteeltaan ja tehoalue paremmin käytettävissä alottelevalla harrastelijalle kun vetää alempaa, kestävyydessä ei mitään eroa. YZ mielestäni myös parempi ajettava mutta makukysymys :)

päteekö kehusi 00-05vm malleja?? siis yz:ssa..
Mitään alle 00vm piikkejä en ala ostaa.kahtelin niin ei kovin pahoissa hinnoissakaan nuo yzät kun muutama 04-05 oli alle parin tonnin.

Re: Pyörän Valinta

7.9.2011 21:23

No aikoinaan kun piikillä ajelin niin itse omistin 07 CR piikin, ja kävin kokeilemassa oliko se nyt 04 vai 05 kaverin yz piikkiä, niin paremmin veti alhaalta ja tasaisemmin. Tosin omassa pyörässä oli korkealta kiertävä putki yms, mutta silti. Mutta eise CR mikään huono pyörä ole, ota se kumman saat parempi kuntoisemman ja enemmän huolletun! :) käy vaikka koeajamassa molempia.

Re: Pyörän Valinta

7.9.2011 21:26

ihan pakko kysyä paljon tehtaalta tullessa joku -03 cr antaa takapallolta ja vastaavasti yz?
Tiedän että ensin täytyy oppia ajamaan ennen kuin rupee tehoja miettiin enempää.Mutta piruuttani kysyn..

Re: Pyörän Valinta

10.9.2011 23:49

Olen tässä miettinyt Hondan vaihtamista vastaavaan kotariin, eli 250 sx-f :ään niin onko kenelläkään mitään sanottavaa noista 08-09 mallisista?

Re: Pyörän Valinta

11.9.2011 16:34

Uudempaa pyörää pitäs taas laittaa alle. Lähinnä 450cc suzukit kiinnostaa. Mielipiteitä kiinnostais kuulla että ostaisko jo ruiskuvehkeen vai ottaisko kaasarilla olevan vielä? 08 rm-z on vissiin ihan hyvä kunhan on vaihdettu ne kestävämmät lohkot? Entä millaisia on ruisku yamahat? Millasia noi ruiskuvehkeet on käynnistymään ja muutenkin ajettavuudeltaan kaasariin verrattuna?

Re: Pyörän Valinta

11.9.2011 16:43

-10 ja -11 Yamahat tärähtää niin perkeleesti kun kaasua edes raottaa. Yoshimuran änkkäri ja lällyimmät seos- ja sytkäsäädöt auttavat vähän mutta on siinä vähänkään liukkaalla radalla pitelemistä. Jos olisi oma pyörä (faijalla on -10) niin kokeilisin vielä automaattikykää ja painavampaa vauhtipyörää.

Toisaalta sitten kun sen on saanut tyhjäkäynniltä vauhtiin niin kaasuun vastaaminen on välitöntä ja tehokasta, esim. pattisuorien pompottelu paljon helpompaa kuin omallani(jos vaan on pitoa). Isoilla kiekoilla meno lopahtaa kuin kanan lento, siihen änkkäri auttoi jonkin verran. Nämä ovat tyypillisiä ruiskukoneen ominaisuuksia.

Käyntiin se lähtee aina parilla polkaisulla, ei mitään kikkoja. Niin kyllä lähtee oma -08:kin (kaasari).

Re: Pyörän Valinta

11.9.2011 18:50

Noh..jos nyt kuitenkin on pakko tuollainen ratapyörä hankkia niin mikä olisi sopiva?

Motocross-radalle siis pitäisi pyörä hankkia, mutta mikä olisi näin aloittelijalle hyvä pyörä?
Mopoilla ja piikeillä yms. olen kyllä ajanut, mutta en radalla ole ikinä käynyt ajamassa.
Elikkä joku 80-125cc pyörä olisi hakusessa. Pituutta minulla on n.185 cm.
Rahanmenoa nyt kun muutenkin on niin paljon, niin hinnan olisi suotavaa olla aikas alhainen, eli myös käytetyt kelpaa...

Re: Pyörän Valinta

11.9.2011 23:30

ehdottomasti 125 alle, merkillä ei niin väliä, mahdollisimman hyvin huollettu peli vaan alle :)

Re: Pyörän Valinta

17.9.2011 9:18

Nyt oisin alottamassa harrastus mielessä enskaa/mx, nii mitä mieltä oisitte honda crf 150 -07? En siis ole ennen crossilla ajanut ja pitäs olla kuitenki halpa ja nelari. Nelari siks ku ei jatkuva mäntien vaihto nappaa.. Pituutta löytyy tällä hetkellä about 180cm, kommenttia?