Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

25.10.2008 12:14

en jaksa kahlata koko keskustelua läpi... mutta mistä sais -92 huqvarna wr:ään uutta pyttyä? ja jos ei saa mistään niin mihin pitää lähettää et saa pytyn pinnotettua? (125cc)

25.10.2008 21:26

Blinko kirjoitti:en jaksa kahlata koko keskustelua läpi... mutta mistä sais -92 huqvarna wr:ään uutta pyttyä? ja jos ei saa mistään niin mihin pitää lähettää et saa pytyn pinnotettua? (125cc)

mp-racingistä voi saada tilattua mutta maksaa hunajaa... mutta tonne voit lähettää pinnotukseen http://www.powerseal.nl/

20.11.2008 21:58

Nyt on aika pistää husse talvi kuntoon. Olen jo vaihtanut piikit alle, kaasari on säädetty ja olen tukkinut toisen coolerin läpivirtauksen. Mitäs kannattais vielä tehä? Tarviiko tota kaasaria suojata mitenkään?

20.11.2008 23:11

Mun mielestä kaasari kannattais suojata. Ainakin mulla on kahtena talvena lähes poikkeuksetta vetäny jäihin jos ei oo suojannu.
Joko on kahvalämppäritki? Ite laitoin viime viikolla :)

20.11.2008 23:39

Millä kannattaa suojata? Jotai retkipatjaan palasta vaa sinne suojaks? Ei oo kahva lämppäreit. Vois olla kyl hyödylliset, mitäs sellaset maksaa?

21.11.2008 0:21

Mää oon tehny just retkipatjasta. Väännelly siihen kaasari ympärille sillai et tulee lämpöö sylinteriltä ja syyläristä.
Mulla makso 3 vaiheinen kahvanlämppärisetti 35e.

21.11.2008 1:16

renze kirjoitti:Mää oon tehny just retkipatjasta. Väännelly siihen kaasari ympärille sillai et tulee lämpöö sylinteriltä ja syyläristä.
Mulla makso 3 vaiheinen kahvanlämppärisetti 35e.

taitanee olla sellainen joka tulee tuppien alle? vai tupit missä sisällä?

21.11.2008 1:45

Tulee tuppien alle. Eikä ollu ees hirveen vaikee asentaa ku laatikossa tuli mukana kuva kaaviosta.
En oo vielä pitempään ajellu mut tosi nopsaan ne ainakin lämpenee..

21.11.2008 8:49

Eli toimii ilman mitään akku virityksiä?

21.11.2008 14:43

Jep, toimii ilman akkua. Oon ottanu parkkipolttimon pois ja vedin siitä johdot kahvan lämppäreille ja kypärävalolle.

29.11.2008 17:00

Minkäslainen tällänen on ajaa kadulla smoto vanteilla ja kumeilla?? Minkä verran suunnilleen bensaa viepi satasella ;) ?

29.11.2008 17:21

masaaa kirjoitti:Minkäslainen tällänen on ajaa kadulla smoto vanteilla ja kumeilla?? Minkä verran suunnilleen bensaa viepi satasella ;) ?
Kysymys kuuluisi piikkipuolelle kun katukäytöstä kysymys. Mutta vastaan silti, helvetin mukavaahan se on ajaa kadulla smotoilla. Täytyy silti nyt todeta se vanha tosiasia, että jos kyselet bensankulutuksia niin on vähän väärä pyörä sulle. Bensaa kuluu ihan mukavasti, samoin 2t-öljyä, vaihteistoöljyä, ilmanputsareita ja mäntiä yms. hilpettä. Kalliiksi tulee jokatapauksessa.

29.11.2008 18:05

malaco kirjoitti:
masaaa kirjoitti:Minkäslainen tällänen on ajaa kadulla smoto vanteilla ja kumeilla?? Minkä verran suunnilleen bensaa viepi satasella ;) ?
Kysymys kuuluisi piikkipuolelle kun katukäytöstä kysymys. Mutta vastaan silti, helvetin mukavaahan se on ajaa kadulla smotoilla. Täytyy silti nyt todeta se vanha tosiasia, että jos kyselet bensankulutuksia niin on vähän väärä pyörä sulle. Bensaa kuluu ihan mukavasti, samoin 2t-öljyä, vaihteistoöljyä, ilmanputsareita ja mäntiä yms. hilpettä. Kalliiksi tulee jokatapauksessa.

Kadulla se pyörä pääsee paljon helpommalla. Ainakin keula, takaiskari, ilmanputsari, linkun laakerointi, jarrut, ketju ja rattaat, sekä kytkin rasittuvat huomattavasti vähemmän eli niitä tarvii myös huoltaa harvemmin. Oikeastaan kaikki liikkuvat osat joutuvat kovemmalle rasitukselle, jos pyörää viedään hiekassa, mudassa ja jatkuvassa hyppyytyksessä.

5.12.2008 3:22

Tuli nyt kakspuolikas Wr hommattua valkosilla kilvillä. Ollut ennen jääratakäytössä ja ykkös vaihde sen verran pitkä että lähössä täytyy kierrättää konetta ja luistuttaa kytkintä et jaksaa lähteä liikkeelle.. Sitten lähteekin nopsasti. Sitä vain että onko se kovin vaikeeta vaihella ensiövälityksiä koneesta? Kadullakin pitäs päästellä ja montulla. Tänään oli kiva yllätys kun koulussa irrotin sylinteriä niin imupuolella sellaset avarrusjäljet että ei ollenkaan viimeistelty melkeen.. Jonkun verran naarmuja.
Eli pitäs saada niitä välityksiä siihen pyörään silleen ettei tartte kytkintä luistutella jos lähtee normaalisti liikkeelle ja kierroksia korkeelle.

7.12.2008 0:40

JAMPO90 kirjoitti:Tuli nyt kakspuolikas Wr hommattua valkosilla kilvillä. Ollut ennen jääratakäytössä ja ykkös vaihde sen verran pitkä että lähössä täytyy kierrättää konetta ja luistuttaa kytkintä et jaksaa lähteä liikkeelle.. Sitten lähteekin nopsasti. Sitä vain että onko se kovin vaikeeta vaihella ensiövälityksiä koneesta? Kadullakin pitäs päästellä ja montulla. Tänään oli kiva yllätys kun koulussa irrotin sylinteriä niin imupuolella sellaset avarrusjäljet että ei ollenkaan viimeistelty melkeen.. Jonkun verran naarmuja.
Eli pitäs saada niitä välityksiä siihen pyörään silleen ettei tartte kytkintä luistutella jos lähtee normaalisti liikkeelle ja kierroksia korkeelle.

Tuskin onnistuu itse, ellei sulla sitten oo siihen tarvittavia työkaluja ja taitoja. Eli kone auki ja otat sieltä sen akselin mis ne rattaat on, ostat suuremman rattaan ykkösvaihteelle ja viet johki pajaan, jossa ne vaihtaa sen. Tällä tavalla taitaapi tulla halvimmaksi