Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
23.12.2013 19:15
Nyt ois semmonen probleema että tulppa hajos, vaihoin uuden ja sekin ilmeisesti rupesi hajoamaan ku rupes pätskimään ja booamaan. vasta rempattu kone 30 minuuttia ajettua ja ne 30 minuuttia toimi hyvin. Voiko tulpan hajoaminen johtua että liikaa öljyä bensan seassa? Kun piti taas laittaa "varman päälle"
Kyseessä siis honda cr250 -1991
24.12.2013 0:15
plymouth kirjoitti:Nyt ois semmonen probleema että tulppa hajos, vaihoin uuden ja sekin ilmeisesti rupesi hajoamaan ku rupes pätskimään ja booamaan. vasta rempattu kone 30 minuuttia ajettua ja ne 30 minuuttia toimi hyvin. Voiko tulpan hajoaminen johtua että liikaa öljyä bensan seassa? Kun piti taas laittaa "varman päälle"
Kyseessä siis honda cr250 -1991
Johtuu liiasta öljystä bensan seassa itsellä käynyt myös pari kertaa
24.12.2013 9:38
Yli 5% seos alkaa vasta hidastamaan palorintaman etenemistä ja teho laskee, mutta ei vielä sotke tulppaa. Öljy vaikuttaa, ainut jonka olen huomannut huonoksi mopotouhuissa on Bilteman perämoottoriöljy, se karstaa tulpan tukkoon käynnistäessä, mutta lämpimällä koneella sekin toimii, itse en enää käytä. Tuo sinun ongelmasi vaikuttaisi enemmänkin liian rikkaaseen seokseen kuin liikaan öljyyn.
24.12.2013 12:49
varmaan molemmat kun vasta kasattu kone ja säädöt kesältä ja tosiaan e n tiennyt että pöntössä oli valmiiksi 4% seos ja laitoin vielä muutaman desin lisää kun luulin että puhasta bensaa että joutuu varmaan vaihtamaan bensat
24.12.2013 19:24
Älä sekoita öljyä bensaan "sinne päin" vaan jämpti 3% seos tankkiin, ja jos tulppia pimenee niin lämpöarvo ei ole kohdallaan; ns. normaali kuski ajaa pienemmillä kierroksilla verrattuna vetomiehiin joille ohjekirjan lämpöarvot on tarkoitettu. Jäärata-ajo on sitten eri juttu.
25.12.2013 1:07
Kannattaa myös muistaa että ne 2t-öljyt ei ole samanlaisia. On enemmän tai vähemmän esisekoitettuja. Esim. motul 800 on huomattavasti paksumpaa tavaraa kuin teboil 2t. Kannattaa lukea valmistajan suositus purkin kyljestä...
E: Eli siis joku jämpti prosenttimäärä ei voitele samalla tavalla eri öljyillä. Joskus kakarana oon tukkinu tulppia juuri sillä tavalla että oon ajanu liian hifi öljyllä ja liian varman päälle prosentilla. Ja myös liian pienellä kaasulla...
25.12.2013 19:38
Älkää ainakaan yli 3% seoksia laittako,ei auta mitään noi liian suuret prosentit. Silloin jos haluaa varman päälle pelata pitää muuttaa suuttimia.ei se liika öljy estä kiinnileikkaamista tukkii vaan pakoaukonsäätimen
26.12.2013 14:07
juu pistin vähän puhasta bensaa sekkaan ja nostin neulaa. tuntus kiertävän ja pelittävän hyvin ainakin paikallaan. aikasemmin booas ku laitto tupin nurin. kiekuu vähän paremmin ku ennen remonttia ku ei vissiin pakoaukonsäädin toiminu:D Procircuitin putki,teholäpät ja huuhtelut yms siistitty pytystä.
E: Mikähän ois hyvä/paras öljy cr250 vaihteistoon?
2.1.2014 10:43
castrollin mtx:ällä ite ajanu.
Mistähän sais 250 cr:rrään sen lukitus mutterin takanapaan laakereitten päälle?
Ei vaan saatana lähe irti millään nii pitää hajottaa se siitä ja ostaa uus
2.1.2014 12:16
^^jaani^^ kirjoitti:
Mistähän sais 250 cr:rrään sen lukitus mutterin takanapaan
Et ole kuullut Hondan maahantuojasta ja jälleenmyyjistä? Tietääkseni myyvät varaosia edelleen.
2.1.2014 12:30
^^jaani^^ kirjoitti:castrollin mtx:ällä ite ajanu.
Mistähän sais 250 cr:rrään sen lukitus mutterin takanapaan laakereitten päälle?
Ei vaan saatana lähe irti millään nii pitää hajottaa se siitä ja ostaa uus
Onhan sulla siihen se työkalu, ettet millään meisselillä oo pelkästään koittanu?
3.1.2014 0:06
eipä oo, myyäänkö niitäki jossai?
3.1.2014 10:47
jaahas, pitää vielä oikee koko taiteilla noista. Jospa se tommosella aukeais vielä vaikka muutama pykälä lohennu, mut vastakkaisilla puolilla pitäs olla ehyet ko vähä siihen kahtoen yritin, että sais jollai paremmalla systeemillä auki..
Kiitos.
5.1.2014 1:25
Moro Mistäs johtuu tommonen että ennen piikkiä röpöttää ja on yksinkertasesti vaikee saada piikille. Tulppa vaihdettu samoin mäntä. kaasutin keihin pääsuutin 125 tyhjäkäynti 50 neulan sokka toisiks ylimmässä lovessa. (Honda cr 80 1999).