Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

8.10.2012 22:56

:eek: Ohoh! No täytys sitte alkaa varmaa vähä useemmin rasvailee ettei kävis näin. :P

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 7:35

Kannattaa ostaa jotain laatuvaseliiniä sinne linkkuun ja myös ohjauslaakereihin. Rupee kestämään paremmin kun tuon 6h. Itellä on jotain Redlinen tököttiä, joka kestää lämpöäkin jonkin verran.

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 7:57

Mä oon käyttäny CRC:n vesivaseliini nimikkeellä motonetissä myytävää vaseliinia, lämpöä tuo tuskin kestää mutta linkuissa hyvin. Aina ne rasvat on paskaset mutta se rasva pysyy eikä oo sen jälkeen ruostunut.

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 8:23

Bel Rayn kamaa siellä on ollu sisässä, tiedä sitten. Ja siis kyllähän ne laakerit kesti ilman välystä sitten sen 40h kun 6h välein availi.

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 9:58

onko tuo ohjauslaakereiden rasvaus / vaihto kova homma?

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 14:45

jukke96 kirjoitti:onko tuo ohjauslaakereiden rasvaus / vaihto kova homma?



itse juuri pyörän hankkineena ja ohjauslaakerin ensimmäistä kertaa vaihtaneena voin sanoa että ei ole suuri työ vaihtaa.


tangosta kaikki irti. jarrusatula+letku+säiliö kokonaisena irti

tanko pois

yläkolmion päältä mutteri auki siitä lähtee se ylä-kolmio ihan nostamalla/kumivasaralla.

sitten tulee sen alta toinen mutteri se auki ja tässä vaiheessa keula on periaatteessa irti.

onnistuu ilman renkaan irroittamista bilteman huoltopukilla. takaisin laittaminen onnistuu myös helposti.

ja laakerien kehät lähtevät helposti irti jos aijot vaihtaa niin hitsaamalla laakerinkehää pitkin saumaa ja kun tarpeeksi on hitsannut niin tulevat ihan sormivoimalla ulos.

keulassa jos ja kun laakeri on tiukassa niin itse vedin dremelillä lähes halki ja löin kiilalla sen irti.

vähän sekavasti kirjoitettu mutta noin pääpiirteittäin.

aikaa itselläni meni n. 2h

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 16:19

rasvailin tosta uudesta kawasta linkuston ja swingin eilen, ja eipä sielä tehtaan jäljiltä ollut mitään rasvoja, ainoostaan joku asennus sprayliukaste että hiukan oli kostunut. Onneks tuli tehtyä toi.. VIä pitäs toi ohjauslaakeri rasvata ku sielä vissiin sama homma, mutta sen yläkolmion alla oleva mutteri oli hiukan erikoinen vaatii jonkun erikoistyökalun ? Onko toi muissa pyörissä ihan normaali mutteri ?

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 16:25

Jan_ne89 kirjoitti:rasvailin tosta uudesta kawasta linkuston ja swingin eilen, ja eipä sielä tehtaan jäljiltä ollut mitään rasvoja, ainoostaan joku asennus sprayliukaste että hiukan oli kostunut. Onneks tuli tehtyä toi.. VIä pitäs toi ohjauslaakeri rasvata ku sielä vissiin sama homma, mutta sen yläkolmion alla oleva mutteri oli hiukan erikoinen vaatii jonkun erikoistyökalun ? Onko toi muissa pyörissä ihan normaali mutteri ?



aa aivan niin onkin sellainen missä on niitä koloja paljon.. itsellä lähti melko helposti jälkiä jättämättä kun puntilla löi niihn koloihin.

Re: Huolto & korjaus

9.10.2012 17:31

Kuuluisiko takaiskarin yläpään laakerissa olla yhtään väljää.
Ruskeata nestettä tuli ainakin paljon. Sivuttain siinä on heittoa muttei ylös eikä alaspäin.

Re: Huolto & korjaus

10.10.2012 11:21

Voiko noita sähköosia jotenkin testata itse?

Tapaus on RM125 -98

Ostin pyörän kipinävikaisena. Tilasin uuden staattorin ja a vot, alkoi pelaamaan. Pyörällä ajettu max 3h uudella staattorilla ja taas kärähti.. No, tilasin uuden staattorin ja paikalleen, mutta ei kipinää :s

Mitä tuohon alkaisi seuraavaksi vaihtamaan??

Re: Huolto & korjaus

10.10.2012 22:22

Tuoppii_ kirjoitti:Kuuluisiko takaiskarin yläpään laakerissa olla yhtään väljää.
Ruskeata nestettä tuli ainakin paljon. Sivuttain siinä on heittoa muttei ylös eikä alaspäin.

Ei kuulu olla väljää pituus suunnassa, mutta poikittais suunnassa väljyys ei juuri mitään haittaa. Se ruskea neste taitaa olla ruosteista vettä..? ;)

Re: Huolto & korjaus

11.10.2012 20:41

Aikaisemmin kirjoittelin Yamaha DT200WR käyntiongelmasta, epäilin sähkövikaa mutta nyt sain selville että saa liikaa bensaa ja tukehtuu sen takia.
Eli oireet on sellaiset että lähtee käyntiin kylmänä ja tukehtuu noin minuutin päästä. Kun bensaa säännöstelee bensa hanalla niin ei tukehdu. Sen verran testasin että neulaventtiili toimii kaasarissa. Miten käyttäytyy jos läpät on poikki? Tuli vaan mieleen kun viime kesänä kasasin konetta että läpät oli muovia ja olivat parhaan päivänsä jo nähnyt.

Re: Huolto & korjaus

12.10.2012 14:38

Joo olis vähä kipinä ongelmaa.. pyörä on siis yamaha yz 125 ja viime viikolla levis vauhtipyörä siitä ja nyt on uus vauhtipyörä ostettu ja laitettu paikalleen ( painavampi kuin edellinen ).. Mutta nyt on heikko kipinä, mutta antaa kuitenkin pienen kipinän. Kun polkee niin välillä antaa jaloille ja putkessa pamahtaa.. Sytkää oon säädelly, mutta ei mitään vaikutusta asiaan. Tulppia on kokeiltu monenlaisia ja työntämälläkään ei lähde käyntiin..
Ja kone -90 ja sähköinä toimii ducatin perus sähköt kun ei tarvitse muille kun valoille ja sytytykseen, ennen toiminut täydellisesti noilla sähköillä..
Kiitos jo etukäteen!

Re: Huolto & korjaus

12.10.2012 20:08

Broadspeed kirjoitti:Voiko noita sähköosia jotenkin testata itse?

Tapaus on RM125 -98

Ostin pyörän kipinävikaisena. Tilasin uuden staattorin ja a vot, alkoi pelaamaan. Pyörällä ajettu max 3h uudella staattorilla ja taas kärähti.. No, tilasin uuden staattorin ja paikalleen, mutta ei kipinää :s

Mitä tuohon alkaisi seuraavaksi vaihtamaan??


Kampiakseli kiero ja runkolaakerit valmiit? Ottaa kenttään kiinni ja polttaa CDI:n sekä staattorin?

Re: Huolto & korjaus

12.10.2012 20:08

Henkkaq kirjoitti:Joo olis vähä kipinä ongelmaa.. pyörä on siis yamaha yz 125 ja viime viikolla levis vauhtipyörä siitä ja nyt on uus vauhtipyörä ostettu ja laitettu paikalleen ( painavampi kuin edellinen ).. Mutta nyt on heikko kipinä, mutta antaa kuitenkin pienen kipinän. Kun polkee niin välillä antaa jaloille ja putkessa pamahtaa.. Sytkää oon säädelly, mutta ei mitään vaikutusta asiaan. Tulppia on kokeiltu monenlaisia ja työntämälläkään ei lähde käyntiin..
Ja kone -90 ja sähköinä toimii ducatin perus sähköt kun ei tarvitse muille kun valoille ja sytytykseen, ennen toiminut täydellisesti noilla sähköillä..
Kiitos jo etukäteen!


Vauhtipyörän kiila ja sytkän ajoitus?