Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
31.8.2014 23:00
Kiitos hyvistä vastauksista.
Laahareissa todella pientä kulumista havaittavissa ja täytyy tutkia myös se kytkin puoliki tarkemmin. Huomenna kysäsen koneistamolta, että onnistuuko noiden osien koneistus.
1.9.2014 17:19
Koneistamolla kävin näyttämässä osia ja tuomio oli, että ei kannata koneistaa, koska tilat ahtaita. Tilasin kisakoneesta kannen ja nokka-akselit
4.9.2014 21:28
everton kirjoitti:Itsellä 450 09 susukista murtui kytkinkorin vaimennuskumit, jolloin sihdit täynnä mustaa silppua. Muistaakseni thumpertalkissa oli juttua että oli melko yleinen vika kyseisessä mallissa.
Juurikin näin käyny mulla. Varmasti vaikuttanu kolkatukseen osittain. täytynee nostaa koko mottis pois ja puhdistella paikat ja uus kori kumeineen meni tilauksee.
4.9.2014 22:38
Saiko erilaisilla kumeilla, että kestäisivät? Itse ostin yhteen pyörään Hinsonin palikkaa ja muistaakseni niiden kanssa piti käyttää alkuperäisiä vaimennuskumeja (jotka tosin olivat uutta vastaavassa kunnossa).
5.9.2014 15:18
Proxin kori ja kumet, toivottavasti ne nyt sopivat.
21.9.2014 0:26
Hyvin sopivat kumet. Päätin loppujen lopuksi avata lohkot ja putsata koko koneen. Kumi silppua vähän siellä täällä, että oli järkevää avata. Kampiakselin laakerit vaihoin, stefat tulee maanantaina, ni pääsee kasaa mottia. Nyt ainaki tietää missä kunnossa on osat. Tosiaan nuo sihdit kannattaa varmaan kymmenen tunnin välein tarkistaa/puhdistaa, siinä vois säästyä pitkä penni ja aikaa ei kyllä mene niin palio!
Polttelee jo päästä ajelee!
25.9.2014 20:25
terve olisi vm 09 250 rmz kaasarin tehdas säädöt hakusessa kun käytettynä ostin ja ei tullut mukana omistajan käsikirjaa niin en saa perus säätöjä. ongelmana on booaaminen kun nopeasti kääntää kaasun pohjaan. vika toistuu sekä kylmänä että kuumana
25.9.2014 20:53
Booaako ajaessakin vai pukilla vapaa silmässä? Joka tapauksessa, kiihdytyspumppu siihen eniten vaikuttaa, eli ensin kannattaa tsekata, että se toimii kunnolla. Ohjeet ovat tältä kesältä täälläkin jossain thredissä, ehkä huolto tai YZ.
26.9.2014 9:00
Ajaessa että pukilla ja lusättäköön vielä että lyö aikarajusti putkeen moottori jarrutuksessa
23.10.2014 10:33
roope93 kirjoitti:Ajaessa että pukilla ja lusättäköön vielä että lyö aikarajusti putkeen moottori jarrutuksessa
Laihalla kuulostaisi käyvän. Kannattaa kyllä hankkia se omistajan käsikirja, ei maksa montaa kymppiä ja siitä on apua oikeastaan kaikkiin pulmiin ja huoltoihin pyörän kanssa.
23.10.2014 13:07
Kaasarin putsauksesta kannattaa aloittaa, tyhjäkäyntipiiri menee aika helposti tukkoon.
23.10.2014 15:55
Moro! sain pyörän kasaan vihdoin ja viimein. Pyörä käy nätisti, eikä ennää kolise. Enimmäkseen meni aikaa osien odotteluun, ku ei kaikkia osannu kerralla tilata:) Parhaat ilmat pyörä oli tallissa
Tuli huomattua myös, että automaattinen puolipuristin ei toiminu edellisessä kannessa, ku siinä nokka-akselit heilu liikaa pukeissa. Sillon oli raskas polkea käyntii. Kiitoksia vielä vastauksista. niistä oli hyötyä!
15.12.2014 20:57
Jonkin verran katsellut näitä RMZ450 pärriä, jos sellasen hommaiski kaksitahtisen puolikkaan sijasta.
Netistä löytyy kohtalaisen ristiriitaista tietoa näistä 450cc 4T huolloista, joten:
-Riittääkö 10h öljynvaihtoväliksi?
-Voiko männällä päästää turvallisesti ~100h?
-Missä vaiheessa pitää ruveta venttiilieitä ja nokkaketjua uusimaan?
-Missävaiheessa kone on aika laakeroida ja kiertokanki vaihtaa?
Ajo olisi luultavasti suurimmaksi osaksi hiekka- ja sorateillä, sekä pikkupoluilla tapahtuvaa kevyttä päristelyä. Sillointällöin saattaa eksyä montulle, (enska)radalle, sänkipellolle sekä jäälle. Mistään harrasteajostakaan siis ei mun tapauksessa voitaisi puhua, vaan sitäkin kevyemmästä käytöstä.
Pääseekö tankillisella yli sata kilsaa sorateillä ns. siirtymäajoa?
17.12.2014 12:54
Moro, 250 rmz -08 150 tuntia takana kone jumissa. Nestettä öljyn seassa, moottori purettu eikä aiheuttaja selvillä. Edellisen öljynvaihdon jälkeen ajettu vajaa 6 tuntia. Vesipumpun stefa näyttää hyväkuntoiselta ja syl.kannen kunto varmistuu koneistamolla lähipäivinä. Onko kellään ollut vastaavaa tapausta?
15.1.2015 22:16
Apua kaivattais sellasessa asiassa kun viikonloppuna öljyjä rupesin vaihtamaan ja koneesta tuli pihalle löysät bensansekaiset litkut... Edellispäivänä kävin ajamassa ja normaalisti pelitti, paitsi että makkaranpaiston
jälkeen ku löi käymään nii röpötti oudosti ja epäilin ilmanputsarin imeneen pöllyävää lunta kun hangessa tuli ajettua ja hetken pakkasessa seistyä putsari olis jäätyny ja ollu tukkonen. Lämmetessään tuntu pelaavan taas normaalisti.
Pyöränä siis 450 rmz 2009 eli ruiskulla
Toivottavasti apua löytyy ja kiitos etukäteen
Viimeksi muokannut smulle päivämäärä 9.6.2016 13:15, muokattu yhteensä 1 kerran