Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

19.5.2009 22:08

Morjesta. ny jalka kipsis ku nsr:rällä ajoin auton yli:D. no mutta seuraava peli on rossi pyörä ja ny vain että kun pyörä tulisi hyppimiseen ja kevyeen harraste ajoon. jotta olisko 125 vai 250, ku 125 oon pitäny helppona käsitellä ja hyppiä kevyt jne ja 250 olisi kova hiekkateitä rullaan ja muutenki tommoseen. jotta onko merkittäviä eroja 125 ja 250 käyttäytyminen hyppimises tai pehmoosella alustalla ajos tai yleensäkki.

19.5.2009 22:21

Mitä meinaat hyppimisellä, ramppia? Oon ite käynyt nyt viime viikolla muutaman kerran ekaa kertaa hyppimässä rampista, väli oli jotain 10m. Kyllä siittä ihan hyvin piikillä vielä pysty vetään, varmasti pidemmällä välilläkin mutta olis se puolikas niin paljon mukavampi. Täytyy välit olla piikkises aika kohillaan et saa hyvin kaasutettua nokalla. Saa nyt nähdä kun välimatkaa pidennetään et miten tolla siittä pystyy vetään ja pitääkö välityksiä muuttaa rattaisiin. Monttuajossa käytännössä ihan sama kumman ostat, piikkiselläkin pärjää hienosti.

20.5.2009 23:16

moi ajattelin kysyä tässä topicissa että onko liian iso harppaus 110CC 4-tahtisesta 250 2-tahtiseen

21.5.2009 1:49

Ois suunnitelmissa laittaa Hondan 250 CRF, vuosimallia noin 2006. Onkos noissa mitään isompia lastentauteja joita kannattais ottaa huomioon?

Entä miten näissä pikkunelareissa meni nyt ne huollot? Öljyn ja suodattimien vaihto ei lasketa, vaan ihan konerempat. Kuinko usein pitää kone käyttää levällään ja mitä sinne pitää vaihtaa. Ja mitä maksaa?

Nykyisen kotarin kanssa riittää kun käyttää kerran konetta auki 200h välein. Pienemmissä saa vissiin vähän useammin olla aukomassa.

Entä onkohan tämä pikku nelari paljonkin tuota kotarin 450 exc:tä kesympi? Papereissahan CRF:ssä on n. 42 heppaa ja kotkassakin taitaa olla alle 50?

21.5.2009 13:27

viriviritööttööt kirjoitti:moi ajattelin kysyä tässä topicissa että onko liian iso harppaus 110CC 4-tahtisesta 250 2-tahtiseen


On. Itsellä oli vaikeuksia jo 110cc:stä 80cc kakstahtiseen vaihtaessa.

23.5.2009 13:58

Onko iso harppaus jos hyppää yamaha ttr 125: sesta suzukin rm 125: seen ja pituutta löytyy tällä hetkellä 166cm

23.5.2009 14:23

Ei jos kokeilet ajaa vähän rauhallisemmin aluks. Mullaki toi 125 RM ja pituutta varmaan 170 - 175cm ja sillon ku ostin ton oli alta 170 senttii. Saahan niitä iskareja madallettuu jne. mut mul on ainaki ihan hyvin noi ajot menny.

26.5.2009 16:05

Millaiset huoltovälit on Husqvarna TE 510:ssä? Onko huono valinta katukäyttöön, isukin kans nimittäin ollaan vähä puhuttu että pökkiin ostettais joku alle 25 kW papereilla oleva pärrä ja kummatki vähä offroadhenkistä haluttaisiin. Kyseinen pyörä on vuosimallia 1991, onkohan jo parhaat päivänsä nähnyt, miten soveltuu katukäyttöön ja tosiaan ne huoltovälit? Aikaisemmin katottiin yhtä Suzuki DR350:ä, se olis varmasti ollut omiaan mutta kerkes jo mennä, täällä päin tuollasia matalaviritteisiä on harvoin myytävänä..

27.5.2009 5:47

kokemuksia seuraavista pyöristä? sx -02, yz -03, cr -01. puolikkaita kaksitahteja kaikki. hinnat pyörii parin tonnin hujakoilla. joku nuista pitäisi ostaa, mutta mikä? tarkoitus on ajaa vain jäärataa ja asfalttia. pystyykö joku kokemuksta vertailemaan ko. pyöriä? tyyppivikoja?

27.5.2009 14:54

Mikä ois loistava crossi pyörä n.170 pituselle?

Sellane mikä kestää jos sattuu vetää nuri senkaa ja ettei niiku heti oo säpälein.
Kertoo kokemuksii siitä pyörästä ja risut ja ruusut myös. 8)

27.5.2009 15:59

L44M4K0 kirjoitti:Mikä ois loistava crossi pyörä n.170 pituselle?

Sellane mikä kestää jos sattuu vetää nuri senkaa ja ettei niiku heti oo säpälein.
Kertoo kokemuksii siitä pyörästä ja risut ja ruusut myös. 8)


Voi luoja! Et oo tosissas?
Mulla on ollu Honda, Yamaha, Kawasaki ja kotari. Kaikilla oon VETÄÄ NURI eikä mikää oo menny niistä SÄPÄLEIN NIIKU! Lue tämä topicci niin löydät varmasti ohjeita miten hankit ittelles hyvän pyörän! :)

27.5.2009 19:22

Mutta jokainen noista voi mennä niinku säpäleiksi jos kaatuu..olisko harrikka tai joku itäpyörä hyvä valinta,niissähän ei turhia muoviosia ole mitkä hajois kaatuessa ja vielä ilmajäähynä ettei syyläritkään ala vuotaa

27.5.2009 20:02

Onkos nuissa 250 kuutioisissa nelareissa mitään käytännön eroa? CRF, KX-F, SX-F, YZF ja RM-Z. Onko ihan sama minkä niistä laittaa? Kuitenki suhteellisen uus ois tarkotus laittaa.

27.5.2009 23:28

On, ja paljon.
Ajettavuudessa, mitä osia konepuolelle mene eja kuinka usein, jne. Kokonaiskulut ehkä rossikäytössä menee suunnillen samoihin silti.

11.6.2009 12:51

funktio kirjoitti:kokemuksia seuraavista pyöristä? sx -02, yz -03, cr -01. puolikkaita kaksitahteja kaikki. hinnat pyörii parin tonnin hujakoilla. joku nuista pitäisi ostaa, mutta mikä? tarkoitus on ajaa vain jäärataa ja asfalttia. pystyykö joku kokemuksta vertailemaan ko. pyöriä? tyyppivikoja?


Jos jäällä pitää 2-tahdilla ajaa, niin samaan hintaan saat isommankin.. Käypä vilkaisemassa minun ilmoituksia. ;) pientä mainostusta... Asfaltille ei oikein mikään 2-tahti sovellu.