Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

14.8.2009 22:31

Jammujen alkuperäisissä änkkäreissä on tuo teräsvillaratkaisu, samoin FMF:issä tehtaalta tullessa. Kyllä ne vaimenninvillat sieltäkin jossain vaiheessa lentelee, ei ole tarpeeksi empiriaa takana että osaisin sanoa kuinka paljon paremmin kestävät kuin suoraan reikäputken päälle kierrellyt villat.

14.8.2009 23:28

Ainakin susukissa ja kavasakissa on kanssa tota teräsvillaa rekäputkea vasten.

15.8.2009 0:22

Ihan viimisissä malleissa vissiin sit? -07 Suikassa ainakin orkkis villapanos on pelkkää villaa. Jampissa on rossimallissa ollut tuon Shercon tapainen ratkaisu, se oli tiedossa. Kestosta ei ole mullakaan tietoa, ei ole ollut mitään dokumentaatiota millaisella ajolla on mitäkin eteen tullut.

15.8.2009 1:20

Onko nyt siis niin että 2010 yamahalta tulee viimenen 2-t 250cc ja sit ei enää japsit valmista 2-t:tä? Ja paljonko noiden uusimpien rossi nelkkujen (250 ja 450) venoilla ajaa?

15.8.2009 9:24

ainakin 03 piikki-kawan orkkispanoksessa teräsvillat ja 06- piikki suikassa.

24.8.2009 0:46

Mitenkäs noissa 4t enduro vehkeissä on ton moottori jarrutuksen laita?

Itsellä ei ole enduro puolelta kokemusta kuin 2t vehkeistä,
mutta on tullut ajeltua 4t supermotolla. Siinä moottori jarruttaa todella lujasti kun vähän kaasua löysää, ja taas vastaavasti kun hieman lisää kaasua niin taas mennään! :)

Toisaalta se on hieman tympeää jos koettaa ajaa sellaista "sunnuntai" vauhtia?!

Miten on?

24.8.2009 8:59

everton kirjoitti:ainakin 03 piikki-kawan orkkispanoksessa teräsvillat ja 06- piikki suikassa.


Tiedätkö kestääkö villa nelarin lämmöt ja heitä jotain suuntaa-antavaa mitä nuo maksaa. En nimittäin ole koskaan 2T orkkis villapanosta ostanu kuin TM:n (halvempaa kuin irtotavara). Mitä se teräsvilla sitten siellä 2T:n änkässä toimittaa, tiedä häntä. Eihän 2T:ssä villat kärähä.

24.8.2009 13:43

En tiedä mitä ne siellä toimittaa, mutta semmoiset siellä kummiskin on.

25.8.2009 22:34

No pitääpä tutkia. Voipi olal silti, että ensiasennuksena on, mutta orkkis panoksessa ei. Mulla on tuossa nimittäin yks tuommosen suikan orkkis panos ja se on pelkkää vaimenninvillaa.

29.8.2009 1:13

Kyllähän sitä voidaan miekkailla vaikka kuinka kauan kumpi on parempi, 4t vai 2t, kylmä totuus on se että pian ei enää uusia 2t saa ni nelariin sitä on siirryttävä, ellei jo omista sellasta.
Itellä on ollu tähän mennessä 3 pikkunelaria, pari jammuu ja nykynen honda. Enää en kakstahtiseen vaihtais.
Mulla ei oo missään pyörässä tullu mitään isompaa remonttia vastaan, eikä ne nelarit nyt mitään avaruusaluksia oo, vaikka konetta joutuisikin aukoon.
Hondaan vaihdoin heti kärkeen imuvenat teräksisiin ni ei oo tarvinnu säädellä sen jälkeen, normaalia huoltoa kuten kaksareissakin, paitti et mäntää ei tarvi vaihtaa läheskään nii usein ku 2t.
Ja btw, onhan toi kakstahtisen "ininä" aika naurettavan kuulosta nelarien rinnalla. :D

29.8.2009 8:41

En tiedä sitten kuitenkaan et poistuuko noi kaikki 2-t kun kuitenkin mm enskassa niitä on aika paljon ja niillä vielä pärjätäänkin aika hyvin(isommissa luokissa)

29.8.2009 11:13

Kyllä siinä on melkonen ero ajaa vaikka enskaa 2t tai nelarilla, moottorijarru tekee tuntuman aika paljon erilaiseks.

Ja luulis tosiaan ettei nuo kaikki 2-tahtiset lähe pois markkinoilta kerta niitä tuolla kärkiryhmässä näkee ja onhan niille kysyntää muutenkin.

Ja sitten tosta 2t äänestäkin voi olla montaa mieltä :D eikös se just ole makeeta kun iso kakstahti laulattaa sinkki tiukalla 8)

29.8.2009 11:42

Eiköhän ne enskoja tekeville merkeillä jää viel pitkäksi aikaa.. krossimerkit sitten niistä luopuu

29.8.2009 11:55

n.2-4 vuotta sitten tuntui ettei crossivarikolla ole muita kuin nelareita, paitsi tietysti kasikymppiset. Nykyään 2-tahtiset on vähän lisääntynyt harrasteporukoissa, kuitenkin selvä vähemmistö. Enskassa varmaan 2-tahtisia varmaan on vielä jonkinverran(?)

29.8.2009 22:12

Hyvin vähän on enää muita kuin KTM 2T:sia enskassa. Esim. http://fin-enduro.com/hmk/ilmolist.php?kilpaid=315 C-avoin 21/17 2T/4T 21 2T-pyörästä muu kuin KTM yht. 7kpl ja itse asiassa niistäkin yks näkyy ilmottautuneen väärään luokkaan = tiedän pyörän olevan pikkunelari.
Piikkiluokka on tietty asia erikseen, kun sielä ei saa muilla ajaa.
Avoin luokka on kyllä koko ajan muuttunut enemmän 4T suuntaan, alkuun siellä oli yli 2/3 2T-pyöriä ja loput oli vanhan 4T-luokan isot pyssyt. Nyt vaikka kuskeja on siirtynyt isoista nelareista pieniin (avoimen julmettu koko lienee keskesin syy), on silti 4T osuus noussut. Ja piikillä tuskin ajais kukaan 18+ v. ellei niille olis omaa luokkaa.