Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

20.6.2009 22:18

sahaman kirjoitti:Olisko kellään antaa vinkkiä mikä voisi olla vikana kun minun 250 kuutionen -02 ec sekoilee tälläisiä
-alhaalla vääntö kohdallaaan mutta kun kierrokset kasvaa alkaa kone samantien pätkiin ja teho katoaa
lähinnä kone vaan pröpöttää ja saattaa sammuakkin .
-kaasarin putsasin jo ja ei mitään ihmeellistä siellä ollut .
-tulpan vaihdoin ja sekään ei auttanut .

vika on jotenkin vähän erikoinen huomenna aijon tankin ottaa irti ja putsata sen sekä bensahanan imukaulan myös otan samalla irti ja tarkastan .

vika vaan tuntuu jotenkin erikoiselta kun vääntö löytyy alhaalla mutta ylhäällä niin sanoakseni joku jää jälkeen .
on mullakin noita gassuja ollut mutta tää tuntuu jotenkin erikoiselta .
jos joku nyt tietäis tohon vastauksen niin ei tarvis alkaa koko konetta ja sähköjä purkaan vikaa jahdatessa

-vauhda uusi tulppa
-vaihda kaasariin vakiosäädöt ja kato mitä se siitä tuumaa

koita ainakin noita...

20.6.2009 22:43

tulpat oon vaihtanut jo pariinkin kertaan .
ja laitoin kaasariin vakio säädöt takas kun purin sen eilen .
ei auttanut .
nyt tässä mietiskelen että mistä tässä nyt jatkais vian selvittämistä.

20.6.2009 23:16

Mimmoset suuttimet laitoit sinne nyt? onko putki kutakuinkin muotissaan ettei pahasti kasassa?

Ootko koittanu varmasti uudella tulpalla, ettet vaan vähänkäytetyillä

20.6.2009 23:58

vakio suuttimet on laitettu kiinni tänään kun yritin vikaa korjata ja putki on kuin pajalta tullut oikastiin se veden paineella eilen kanssa koska epäiltiin teho kadon eka johtuvan siittä .
ja huom nyt kysymyshän on siittä että heti kun kierrokset nousee alkaa myös"pörpötys" vääntöö taas kyllä löytyy matalillakin kierroksilla.
ja tulpat on ollut pakasta vedettyjä uusia.
ps :on kokeiltu jo isompiakin suuttimia ja pienempiä ei tuonut mitään apua sama pörpötys vaan jatkuu.

21.6.2009 10:03

Alkoiko tuo temppuilu ihan yhtäkkiä, esim sateella tai sen jälkeen kun pyörä oli seisonut pihalla viikon?
Sen mitä Gasseilla parisataa tuntia veivasin niin putken lommoilla ei ollut merkitystä, eikä paljoa suuttimillamaan.. aina jos alkoi rötäämään tiesi heittää uutta kunnollista tulppaa kehiin ja vähän jäänestoa tankkiin poistamaan vesihelmiä:)

21.6.2009 12:11

yksi mahdollisuus on äänenvaimentaja jos reikäputki poikki tai pois paikaltaan

21.6.2009 14:50

no niin vika löytyi sitten tänään suhteellisen helpolla kun pääsin ottaan aamulla läpät irti.
alapuolen läpistä oli lohjennut 1/4 kokonen palanen . vaihdoin aamulla hiilikuitu läpät tilalle ja jo toimii.
erikoista vaan oli että alavääntö oli kohdallaan ja pyöräkin lähti laakista käymään .
jotta sellaista.

23.6.2009 20:38

Käykö bilteman paloista mitkään gassuun? Kukaan kokeillu?

23.6.2009 22:50

en tiedä mutta saahan sen ainakin selväksi kun menet vanhojen palojen kanssa vertaileen biltemassa myytäviin.

24.6.2009 8:26

helpoin on kattoo biltemasta siittä kirjasesta mitkä palat käy mihinkin:)

Mutta voin sen verran vihjata että KÄY! kokeillut useammankin sarjan verran

24.6.2009 16:25

Aattelin vain tossa kysästä, ku omistan tälläsen gassun: EC 250 vm.1999
Niin mikä merkkinen ja arvonen tulppa ois siihen paras tai mitä yleensä käytätte näissä?

26.6.2009 21:21

br9eg tai 8 toimivat mulla moitteitta

1.7.2009 14:38

33du kirjoitti:helpoin on kattoo biltemasta siittä kirjasesta mitkä palat käy mihinkin:)

Mutta voin sen verran vihjata että KÄY! kokeillut useammankin sarjan verran


Kattelinkin jostain läpyskästä hyllyjen välistä eikä osunut silmään, sillä kyselin. Biltsun sivuja selaillessani löytykin sopivuustaulukko mistä löytyi oikeat palat. Ostin samalla ilmanputsarin, tangon, tupet ja muuta sälää. Jos vaikka sais pikkuhiljaa ton pärrän läjään. Pitäs vielä ärvätä kierteet etujarrun kiinnikkeisiin, niin pääsis ajelemaan. Edellisestä ajokerrasta onkin jo pari kuukautta vierähtänyt rattoisasti saikkua vietellessä :D

2.7.2009 0:12

Mulla on gassun ec 250 vm.99, niin onko jollain tietoa et minkä verran menee koneeseen öljyä, ku ei taho mitään lukemaa missään olevan :( Onko siihen sama ku muissakin pyörissä eli toi 0,7litraa??
Ja viel ihan hiton tyhmä kysymys et onko tuo öljyn täyttö tulppa tossa nestekytkimen ilmaus ruuvin vieressä, siis samalla puolella ku itse kytkin ??
Ku muissa pyörissä mulla on ollut aina kytkimen puolella tuo täyttö aukko, niin onko se tässäkin samalla lailla... ?? Aattelin vain varmistaa asian :roll:

Sit tahtoo tuo etupään toinen iskari vuotaa stefan juuresta, niin mistä ootte hommanneet/ostaneet uudet stefat+muut helyt etuiskareihin ja minkä verran sinne menee öljyä ku nekin sit samalla tietenkin molempiin putkiin vaihtaa ku kerran purettava ne on...
Ja minkä arvosta iskari öljyä sinne kannattaa laittaa??

Jos joku kehtaa auttaa uutta gas gas kuskia, niin olen tosi kiitollinen :P

2.7.2009 8:57

Koneeseen menee 0.9L öljyä ja se käytetään koneen vasemmalta puolelta, kytkimen ilmausruuvin vierestä.
Tarkistus ikkuna on koneen toisella puolellaja proppu löytyy pohjasta, ovat sitten alumiiniä että kunnin kuusiokoloavain käyttöön eikä liikaa voimaa!

Iskarit kannattaa viedä suosiolla johonkin asiantuntijalle koska aukaisussa tarvii pikkuisen kokemusta ja erikoistyökaluja niin tulis kerralla kuntoon