Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
25.2.2008 18:10
Jotain mistä yltää edes sen verran maahan kuin vinguttimesta lisupenkillä ja koska jo 17"kin nostaa liikaa niin painoa 20kg vähempi et 16" pääsee edes auttavasti pehmeessäkin. Mahd. TM:n runkoon 140-150cc alle 20kg kone.
25.2.2008 21:07
SMK;-) kirjoitti:Jotain mistä yltää edes sen verran maahan kuin vinguttimesta lisupenkillä ja koska jo 17"kin nostaa liikaa niin painoa 20kg vähempi et 16" pääsee edes auttavasti pehmeessäkin. Mahd. TM:n runkoon 140-150cc alle 20kg kone.
Makaava sylinteristä, tähän tapaan vai Crf150? Mielenkiintoinen projekti joka tapauksessa?
Dirtmaxsille näkyi olevan maahantuojakin jos kuvan pyörä kiinnostaa
http://www.redwheel.fi/ ,ei tosin näkynyt kuvan mallia myyntilistoilla.
25.2.2008 23:45
Sai aikas pitkälle selata, että löysi tuon kuvan, eikä mitään teknisiä tietoja tarjolla, tietenkään!
Mutta tuommosta konetta kaavailen TM:n runkoon tai sitten CRF150:n. Jos kinkin kone tulee, niin pakko se kai on tehdä koko runko itse. Crmo-terästä ei vaan kovin helpolla löydä just semmosta kun tarviisi. Noissa kinkeissä on vaan välitykset tavannu olla n. 300X paremmat enskaan kuin junnukrosseissa.
Ajoin sen pikku-CRF 1,5v. sitten ja se stumppas yks kaks (ajoin perään EXC-F, joka ei todellakaan stumppaillu varottamatta ja kesken vedon jos kaasun hölläs hetkeks). Pisin vaihde oli aivan liian lyhyt siirtymille ja koneen ominaisuuksien vuoksi ykköstä olisi joutunut "varmuudne vuoksi" käyttämään koko ajan. Kaiken kaikkiaan TM:n kone 85cc sylkylläkin tuntui kokonaisuutena paremmalta. Tosin temmihän on endurolaatikolla, tavallinen 85cc krossi kulki vakiovälein keikat tapissa n. 85km/h...eli se olis hajonnu varmaan eka motarisiirtymälle kun esim. piikit kiertää niillä siinä 8000rpm ja alle 90km/h ja tää sit 12000rpm tossa jo.
Pikku-CRF pitää päästä säätämään itse ja testaamaan metsään vaikka sitten hiukka sytkän perusennakkoo muutellen. Koko mopoakin harkitsen, mutta keula siihen olis pakko vaihtaa, kuten etujarrukin (joka on sanalla sanoen täysin naurettava versus temmin 2-mäntänen 260mm kelluva), se tuntuu ihan lattiallakin, ei tosiaan mene kuin märällä sileellä savella lukkoon yhdellä sormella...tosin mitäpä siitä jos on tottunu roikkuun stongassa kahdella heikoimmalla sormella, mutta ei siihen ainakaan mun papu tuu riittää edes kinkkitehoilla.
26.2.2008 10:01
Laita vaan suosiolla 200:n 2T kone temmin runkoon.
140-150cc kuutioinen nelari ei tule sinulle montaa viikkoa riittämään.
27.2.2008 3:07
Ei onnistu järkevästi.
27.2.2008 12:27
Eikö nyt jo SMK:n kannattaisi harkita tosissaan
TÄMÄN tilaamista
27.2.2008 18:27
Ei edelleenkään ja katsoppas vaikka noita etupumppujen alapäitä, ai ai kun noilla tökkää isoilla mopoilla ajettuun jäiseen uraan ja 19" etunakki alla...olis voinu mennä ihan huomaamatta 90-luvulla kun pyörissä vielä oli perinteiset alatyräkekeulat...
27.2.2008 20:36
Service honda pistää kyllä siihen ihan mitkä kepit tahansa kun lykkäät rahaa tarpeeks tiskille.On kyllä pirun hyvät perustelut,tota pyörää en osta koska kepit saattaa ottaa syvässä urassa kiinni,mutta semmoinen pyörä ostetaan kyllä johon saa suunnitella koko runkogeometrian ihan uudestaan.
Noilla sun pyöräpelleilyillä olis varmaan 3 tommosta pyörää tallissa.
27.2.2008 23:08
Kuule vihersieppo, mulle on tällä foorumillakin ehdotettu tuota jo ties kuinka monesti ja ainakin kertaalleen olen kirjaillut tänne aikas pitkän listan "miksi ei". Jotta haulla vois koittaa ennen kuin alkaa veistelemään. Ja ikinä millään ilveellä tuommonen ei olis tullu halvemmaks kun nää mun kaks taylor made pyörää.
Joten jospa nyt vaan pysyttäisiin aiheessa. Haluan TM:n runkoon, koska siinä ei huonoa ole kuin tiivistämättömät pyörännavat. Paremmista kiinakoneista on jo sen verran kokemusta, että semmosella voi hyvin lähtee tekemään. Otsikkoon liittyen nyt on kaupan tuo vimpan päälle rakannettu SKy 250, lukee lisää edelliseltä sivulta jos 170cm ja alle alkaa tykyttää pikkunelari.
28.2.2008 10:44
Kiinamopolla ja kisakäyttöön tarkoitetulla pikkunelarilla on hyvin vähän yhteistä tekemistä. Hieman eri käyttötarkoitukset. Vois taas palata aiheeseen "älä myy pyörääsi tietämättömälle aloittelijalle totuutta vääristelemällä", mutta siitä alkaisi jälleen niin kiva tappelu etten taida jaksaa lähteä enää sille tielle.
28.2.2008 15:33
Moniko amppeerituntinen akku teillä on noissa 200+ nelareissa kiinni? Jaksaako pyörittää vielä nollassa niin paljon että pyörähtää tulille?
Tarkoitus olisi laittaa niin pieni akku kun mahdollista.
29.2.2008 0:20
Kiinni on 7Ah, mutta myös 4Ah jakso -18 uudenkarheeta konetta.
fuel, sun tarvii olla aika idiootti jos pidät mua niin dorkana, että myisin tuota pyörääni "krossina" "suoraan kisaan". Et ole mitään muuta kuin perusilkeä ja pahatahtoinen henkilö, koska et vaivaudu lukemaan edes loppuun, olen sanonut joka yhteydessä ihan suoraan, että tehoa on pehmeälle alustalle auttamasttomasti liika vähän. Edes sinä et kunnon kivikossa isolekarosseinesi pärjäisi mulle tuolla Skailla, vaikka kuinka "kowa rossari" oletkin olevinasi. Enkä minä sinulle rossiradalla, vaikka olisi kuinka syheröinen ja vaikka sinä ajaisit 150 Samulla.
Viimeksi muokannut SMK;-) päivämäärä 29.2.2008 9:54, muokattu yhteensä 1 kerran
29.2.2008 9:19
Pattonissa on 6,5Ah akku ja hyvin jaksaa pyörittää.
Takaiskariin on nyt tutkittu ja perustavaraa tuntui olevan. Ainoa mikä on länsiveljiin verrattuna puute on paluuvaimennuksen säätö. Kyselemme tehtaalta onko pyörään mahdollista saada lisähintaan esim. Fastacen täyssäädettävällä takaiskarilla.
Etuiskarit menevät myöskin iskarispecialistin käsittelyyn, jonka yhteydessä otamme tarkemmat kuvat shimmeistä yms. rakenteesta epäluuloisille
.
29.2.2008 9:54
SMK;-) kirjoitti:Kiinni on 7Ah, mutta myös 4Ah jakso -18 uudenkarheeta konetta.
fuel, sun tarvii olla aika idiootti jos pidät mua niin dorkana, että myisin tuota pyörääni "krossina" "suoraan kisaan". Et ole mitään muuta kuin perusilkeä ja pahatahtoinen henkilö, koska et vaivaudu lukemaan edes loppuun, olen sanonut joka yhteydessä ihan suoraan, että tehoa on pehmeälle alustalle auttamasttomasti liikaa. Edes sinä et kunnon kivikossa isolekarosseinesi pärjäisi mulle tuolla Skailla, vaikka kuinka "kowa rossari" oletkin olevinasi. Enkä minä sinulle rossiradalla, vaikka olisi kuinka syheröinen ja vaikka sinä ajaisit 150 Samulla.
hahahaaa
mut mähän pidänkin sua täytenä idioottina, se on tullut varmaan jo selväksi
Enköhän mä pätkis sut vaikka jopolla, mut annetaan olla koittamatta. Ei kohota mun itsetuntoa semmoinen päänahka. Kyllä mä oon nähnyt miten sä "ajat". ja niinkuin sanoin jo, en lähde nyt tähän tappeluun mukaan.
29.2.2008 9:56
No osoititpa ainakin olevasi itse melkoisen dorka.