Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
6.10.2008 16:41
AlluMan kirjoitti:Hankkia Xenon muutossarja valon lisäksi.
ja paljos näillä hintaa n.?
6.10.2008 16:58
En ossoo tarkkaan sanoa. Hyvin löytyy tietoa xenoneista kun meet
www.offroadpro.net ja sieltä pistät hakuun xenon. Sitten katot keskustelusta löytyneet hakutulokset ja lueskelet sieltä. Löytyy paljon hyvää juttua myös kypärävaloihin liittyen. Itse juuri eilen lueskelin.
6.10.2008 18:49
Kunnollinen umpio pyörään(vakiokin käy useassa) sitten autoon tarkoitettu Xenon-muutossarja joita saa ulkomailta ~50e ja suomesta ~150e hintaan
Sarjasta Ballasti(sytytin) vaikka valomaskiin kiinni nippareilla, polttimo paikalleen ja johdot vanhoilta valon liittimiltä tunnin juttu ja pyörässä on Xenon valo edessä
Nelareissa toimii pääpiirteittään noin heittämällä, jos on onneton lataus niinkuin hondassa/jammussa niin tulee ongelmia ja akku ei lataudu tarpeeksi xenonin palaessa, joten kohta ei starttia käytetä ja valokaan ei pala:)
2t peleissä joutuu useimmiten käämityksiä muokkaamaan. vaihtamaan jännitteensäätimen ja lisäämän akun jotta saa xenonit palamaan.. parin tunnin juttu ja hinta tarvikkeineen ~100e
Kypärävaloon saakin tuosta muutossarjan toisesta puoliskosta hyvän setin kun ostaa sille sopivan pienen umpio(esim bilteman lisävalot) sitten sytytin reppuun tai vyälaukkuun.. pienen akun kanssa, jos haluaa hifistellä niin sille sitten pyörästä lataus niin voi ajaa pimeässä kunnes bensa loppuu ja akut hyytyy, sikälimikäli vain lataus riittää
Kaikenmaailman Hid spotit on vaan itsensä kusettamista ja porakoneen akkujen kanssa pelleilyt pimeän ajossa..
Joten hyvän saa 150e->
6.10.2008 21:07
Moi.
Osaisko joku sanoo paljon pitäs tulla valokäämiltä voltteja?
Itellä tulee tyhjäkäynnillä noin 4v ja täys kaasulla 13v, ja pyörä on yamaha yz 125, vanha omista väsänny ite sellaset piuhat ettei oo ihmekkään ettei valot toimi...
7.10.2008 10:29
Gassissa tulee suoraaan käämiltä 60-80v, säätimen jälkeen ~13v
9.10.2008 18:57
nyt olis myynnis kotarimiehelle valoa ja vaimenninta!
kato mun ilmotukset jos kiinnostaa.
myös pyörä myynnissä
9.10.2008 20:05
Rupeeko joskolla olee jo paikat kunnossa??
9.10.2008 21:34
joskon enskaurako loppu siihen liepeen kisaan?
vai ajoitko muitakin?
Menee kyllä vähän OT:ks..
9.10.2008 23:32
Tos justiinsa luin jotain vanhaa juttuu et sattukos joskolle jotain radal vai mite-se-ny-meni?
10.10.2008 18:54
oon ajanu 3 enskakisaa ja pyörä vaihtuu nyt nii alkaa riittää toi enskakin. kesä enska on ihan paska laji verrattuna spooriin. suota, juuria, paskaa ja liukkaita kallioita.
paikat on sellases kunnos että ajaa pystyy, mutta rantees on 3 hiusmurtumaa ja yks pieni halkeama. toi sattu jo elokuus, mutta todettiin murtumat vasta pari-kolme viikkoa sitten.
ilman rannetukea turha yrittääkkään. mutta ei enää paljo tarvikkaan, kun joukkue sm:ään lähtö peruuntui ja tampereen kisa oli viimenen henk.koht.
10.10.2008 22:02
Se on kyllä just niin että kaks eri lajia on kyseessä vuodenajan mukaan. Mut ei se kesäenska mitään paskaa oo, siin saa ite valita ajolinjansa. Ota mallia vaikka silvaanista, ei paljoo sudi juurissa, eikä uppoo suoho
Mut se on iihan selvä et kesäenskassa tarvii kattella niit ajolinjoi paljo tarkemmin ku krossis ja kans tietää mis se takapyörä tulee. Tahi oikeestaanhan siinä tarvii tietää millon sitä kaasua avataan ja millon ei! Sillee hieno laji et kello tykkää ku laittaa pykälää isompaa ja rauhottaa vaan. Vielä ku sen oppis ennenku vanhaks tulee
13.10.2008 19:43
Morjensta.
Kun tässä illat pimenee ja valoille olisi tarvetta tuollaiseen Honda Cr 250 vm2006 pyörään, ja ylimääräisen akun viritys ei oikein houkuttele niin mietin tässä josko tuohon saisi magneetoon virtavehkeet josta saisi jännitettä ulos ja kunnon valon/valot asennettua.
Katselinkin jonkun postaamasta linkistä tälläistä täydellistä virtapäätä valokäämillä MM-ST1292L:
http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=730Niin mietin vaan tässä, että toimiiko kun tuollaisen vaihtaa vakio osien tilalle ja tarviiko tuohon asentaa vielä jokin jännitteen säädin tai muu vastaava tasaaja väliin? Ja mikäli tarvii niin mistä sellaisia kannattaisi kysellä?
Ja muutenkin saa kertoa vinkkejä ja muita mielipiteitä kyseisestä virtapään muutoksesta
15.10.2008 21:57
Spetke kirjoitti:Morjensta.
No vastailempa tässä sitten itse itselleni, jos vaikka nyt jotain muutakin sattuisi vaikka kiinnostamaan.
Lähetin sähköpostilla kysymyksiä kyseisestä virtapäästä ja sain seuraavanlaisia vastauksia:
HEI!Tuo malli korvaa alkuperäisen käämityksen,sama vauhtipyörä käy,mukana on
kytkentäohjeet,käämiltä tulevan johdon saa kytkeä suoraan
valoille,jännitesäädin ei pakollinen,mutta ilman jännitesäädintä valot
kirkastuu kaasun mukaan.Jännitesäädin on 39 EUR
16.10.2008 13:26
Osaako kukaan auttaa tässä asiassa?
ufo12 kirjoitti:Heipsan!
Omassa 250CRF:ssä on valopuola + jännitteensäädin paikallaan ja valot toimivat OK.
Tarkoitus olisi siirtyä Xenon aikakauteen ja tuli jo hankitua 25A tasasuuntaussilta. Testattukin on, että tasaiseksihan se virta tuolla muuttuu. Nyt siis akun asennus, mutta uskaltaako tuosta tasurilta kytkeä johdot suoraan akulle, eli kestääkö akku latausta suoraan valopuolalta (Jännitteensäädin on siis kytketty ennen tuota tasuria)?
21.10.2008 1:57
No ainaki katkasia kannattis pistää välliin. Ja sillon voi olla rele viksu.