Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
18.8.2011 17:12
ei tuo piikki exc:kään mikään yläviritteinen vehje ees ole. Aika tasasen laiska, enduuroon tosi nautittava ja paljon enemmän alavääntöä kuin normi crossi piikissä.
19.8.2011 0:19
disme kirjoitti:Itse ainakin käyn viikonloppuna kummastelemassa KTM SX 144 -08:ia, joten jos jollain on jotain hyvää tahikka pahaakin sanottavaa ko. pyörästä, niin kuuntelisin mielelläni!
Käsittääkseni ensimmäinen vuosimalli tuota pyörää, onko jotain pahoja lastentauteja yleisesti? Miten eroaa uudempiin, kun Stormista kun saa tarvikemäntää vain -09, alkaen, mutta mahtaako se sopia tähän vuotta vanhempaankin?
Ja onko miten yläviritteinen vehje, vrt. esim. piikkinen Exc?
Itse kaipaisin metsään alavääntöjäkin, onko tässä tehoalue miten hyvin sitten muokattavissa?
Kiitos jo etukäteen, mikäli joku viitsisi kokemuksia pyörästä kertoa!
Itse en koko pyörän -08 malliin koskisi, oli kuulemma hyvin monella ongelmia vaihdelaatikoiden kanssa joka sitten korjattiin 2009:iin. Männän sopivuudesta en osaa sanoa mitään. Kone on huomattavasti kyllä äkkinäisempi kuin piikkinen exc, mutta voimaa on tasaisesti koko alueella enemmän.
Tankin alta se sytkäkartan liitin irti ja pidempi esim. exc vaimennin, pidemmät välitykset ja iskarit pehmeiksi, niin on jo oiva peli metsään. Ja vääntää paremmin kuin exc
Mielestäni erittäin oiva peli jos tykkää ajaa crossia että mantsaa, ja muutenki todella hyvä harrastuspyörä jos ei tykkää piikkiä vinguttaa
19.8.2011 13:50
välzy kirjoitti:Itse en koko pyörän -08 malliin koskisi, oli kuulemma hyvin monella ongelmia vaihdelaatikoiden kanssa joka sitten korjattiin 2009:iin.
itellä just tuo 2008 nelipuokki exc. yli 160 tuntia mittarissa alkuperäisillä osilla. lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana, ei kilise eikä kolise. ei kovin heikolta vaikuta, vai?
oon kuitenkin ennalta ehkäisevästi tilannut uuden männän ja nokkaketjun jne mutta kestävä laite tämä oikeasti on. krossit voi olla eri asia, mutta exc on aika varma peli.
jos huoltoja pelkää niin ostaa sitten polkupyörän tai aloittaa hiihdon. juostakkin voi metsässä. kyllä näitä harrastuksia on. halvinta varmaan ois vaan makoilla kotona ja hengitellä menemään. laskee ehkä samalla sydämen lyöntejä, muttei ajattele liikaa.
19.8.2011 18:17
Ja lainauksessahan puhutaan 144SX:stä. Eikös noissa ollut tehtaalta tullessa ongelmia? Kaveri ajo muistaakseni -08:lla pari vuotta eikä ikinä valitellu että ois ollu ongelmia. Tehoja siinä näytti olevan, lähdöissä ja suorilla jätti vaikka mitä teki piikkisellä suzukilla.
19.8.2011 20:14
disme kirjoitti:Itse ainakin käyn viikonloppuna kummastelemassa KTM SX 144 -08:ia, joten jos jollain on jotain hyvää tahikka pahaakin sanottavaa ko. pyörästä, niin kuuntelisin mielelläni!
Käsittääkseni ensimmäinen vuosimalli tuota pyörää, onko jotain pahoja lastentauteja yleisesti? Miten eroaa uudempiin, kun Stormista kun saa tarvikemäntää vain -09, alkaen, mutta mahtaako se sopia tähän vuotta vanhempaankin?
Ja onko miten yläviritteinen vehje, vrt. esim. piikkinen Exc?
Itse kaipaisin metsään alavääntöjäkin, onko tässä tehoalue miten hyvin sitten muokattavissa?
Kiitos jo etukäteen, mikäli joku viitsisi kokemuksia pyörästä kertoa!
Minulla ollut 144sx -08 uudesta lähtien. Vaihdelaatikko ongelmiin en ole törmännyt vaikka konetta hiukan piristetty(penkissä takapyörältä 44,5hv ja 32 Nm). -08 Mallissa vakiokannessa liian pieni palotila pitkiin vetoihin kaasupohjassa, mut endurossa pelaa hyvin. Kaasutin-kampikammio-sylinteri ja pakoputki yhdistelmä ei täysin yhteentoimiva paketti, suuttimet 39mm kaasarissa meinaa käydä pieneksi. Alle 210 pääsuutinta ei kannata käyttää, kun piikissä vastaavassa kaasarissa paljon pienemmällä toimii.
Männät samat -08:sta tähän päivään ja wertex oli minun valinta.
Mukava pyörä kaikenlaiseen harrastamiseen. Vääntöä enemmän kuin 125 EXC:ssä ja hieman pitemmät välitykset helpottaa "metsissä" ajamista.
19.8.2011 22:52
Kumpi ois tehokkaampi ktm 150sx vai 250 sx-f ja kumpi näistä on parempi?
19.8.2011 23:07
[[Paukku kirjoitti:Kumpi ois tehokkaampi ktm 150sx vai 250 sx-f ja kumpi näistä on parempi?
Eikös 150 vastaa 300 kuutioista nelitahtia? Paremmuus riippuu taas omista mieltymyksistä, kumman moottorin luonteesta pidät enemmän, huoltovälit ja huoltojen hinnat myöskin erilaiset. Kaksitahtisen huolto maksaa vähemmän, toisaalta siinä on lyhyemmät huoltovälit ja sitä rataa. Lisää löytyy aiemmilta sivuilta.
20.8.2011 8:48
FMF kirjoitti:[[Paukku kirjoitti:Kumpi ois tehokkaampi ktm 150sx vai 250 sx-f ja kumpi näistä on parempi?
Eikös 150 vastaa 300 kuutioista nelitahtia?
Älä nyt vitsaile. Ensinnäkin 150 pyörä on 144cc. 144cc pyörän huipputeho voi olla lähellä 250cc 4T pyörää, mutta tehoalueen pituus on 1/3 nelarin tehoalueesta. Luokissa joissa saa sekä 144cc 2T pyörillä ja 249cc 4T pyörillä, niin ei viivalla montaa 2T pyörää näy. Jenkkien monissa amatöörisarjoissa ajaa 250cc 2T ja 4T pyörät samassa luokassa. 250cc 2T pyörässä on vähintään 10 hevosvoimaa enemmän 4T sisareensa verrattuna. Internetin syövereistä voit tutkia, kuinka moni näistä kuskeista valitsee 2T pyörän näihin luokkiin. MP lajeissa pelkkä teho ei ratkaise, moottori käyttökelpoinen tehoalue ratkaisee paljon enemmän.
21.8.2011 15:22
OA243 kirjoitti:Ja lainauksessahan puhutaan 144SX:stä. Eikös noissa ollut tehtaalta tullessa ongelmia? Kaveri ajo muistaakseni -08:lla pari vuotta eikä ikinä valitellu että ois ollu ongelmia. Tehoja siinä näytti olevan, lähdöissä ja suorilla jätti vaikka mitä teki piikkisellä suzukilla.
niinpäs olikin, sori vuodatuksesta.
144 sx:ssä on ollut ongelmia, mistä täällä jo mainittiin. eli kansi ja suuttimet vaihtoon.
24.8.2011 14:36
Mites saako parilla tonnilla ihan kunnollista menopeliä ensipyöräksi? Ja millasta pyörää suosittelisitte kattelee, pituutta löytyy 185cm ellei jopa vähän enemmänkin. Ennen ei ole kauheesti tullu ajeltua enskaa, mutta kokemusta pyöristä löytyy muuten.
24.8.2011 15:14
Laitat mahdollisimman hyvin huolletun piikin. Kyllä tuolla rahalla saa jo 2000-luvun vehkeitä. Muista myös, että moottorin lisäksi iskarit, linkut yms. pitää olla kunnossa! Niistä saa aikaan jo suht kalliin & ärsyttävän remontin.
24.8.2011 17:42
Onko esimerkiksi piikkinen Yamaha YZ minkälainen? Varsinki 2000 vuosimallia lähellä olevat pyörät
24.8.2011 20:00
tsirbula kirjoitti:Onko esimerkiksi piikkinen Yamaha YZ minkälainen? Varsinki 2000 vuosimallia lähellä olevat pyörät
nettimoto id:1191047
24.8.2011 23:17
Itsehän myin tossa viime syksynä -07:n suzukin piikin käytännössä uudella koneella 2200€ että pitäis joo 2000-luvun puolelle päästä, pyyntihinnat osassa ihan naurettavia.
26.8.2011 15:38
250-300cc 2-t pyöristä ois hakusessa semmosta jossa ei ois niitä KALLIITA tyyppivikoja. Ei siis houkuta 500€ sytkäosien osto, eikä lootan rattaiden vaihtokaan hirveemmin.
Hintakatto pyörällä 1500€
Levyjarrut tarvii olla molemmissa päissä.
Isopyöränen myös, jossa takavanteelle menis mielellään 19" tai käy kanssa 18".
Osia ois kiva saada jostain muualta ja helposti, kuin että kiven alta ja sieltäkin vielä vaikeasti.