Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
15.4.2009 12:36
Jay_|P kirjoitti:möin koko romun ennen isoo remonttia
Ja minä taisin sen sun romus ostaa..
Enpä ole muuta kerenny tekemään kun remonttia.. 15min kerkesin viimeks ajamaan uusilla petilaakereilla (KOYO) konerempan jälkeen ku toinen jo paskana..
Pyttykin kävi italiassa asti pinnotuksessa ja tuosta särkyneestä laakerista irtos mujua ja tietenkin pytyn pinnassa muutamat vekit..
15.4.2009 13:29
no voi perkele
ei siinä mulla ollu sen isompia ongelmia, kerran leipo kiinni mutta ei sen isompaa jälkee tehnyt onneks. Eipä mullakaan ollu sen parempaa tietoo pyörän historiasta. Ihan sormet ristissä mää sillä ajelin ja rukoilin että älä hyydy.
myy nyt äkkiä jo se..
16.4.2009 12:49
Jay_|P kirjoitti:no voi perkele
ei siinä mulla ollu sen isompia ongelmia, kerran leipo kiinni mutta ei sen isompaa jälkee tehnyt onneks. Eipä mullakaan ollu sen parempaa tietoo pyörän historiasta. Ihan sormet ristissä mää sillä ajelin ja rukoilin että älä hyydy.
myy nyt äkkiä jo se..
Älä huoli.. en varmaks nyt sentään tiedä onko tuo pyörä sinulta..
varkaudesta oman ostin ja ties myyjä kyllä tasan tarkkaa mitä oli myymässä ja kun tulee vielä luotettua toisten puheisiin.. Mutta nyt on pyörä käyty läpi ja ei paljon uutta häpeä..
17.4.2009 15:50
Moi, mulla käy 2006 YZ 125 rikkaalla eli pakoputkesta valuu hieman öljyä ajon jälkeen. Vaihdoin suuttimiksi 410/35 vakioiden 430/40 tilalle ja nostin neulaa yhden pykälän. Neulassa sokka nyt toiseksi ylimmässä lovessa. Ilmaruuvia kokeilin myös kiertää hieman enemmän auki kuin vakio 2 1/4. Silti edelleen putkesta valuu aina ajon jälkeen hieman öljyä. Öljynä oon käyttäny Castrol TTS ja 1:30 seosta. Tulppa on myös öljyinen kun sen tarkistaa. Onko haittaa että käy hieman rikkkaalla? Mielummin rikkaalla tietenkin kun laihalla mutta haluaisin saada säädöt kohdalleen. Ajattelin nostaa neulaa vielä yhden pykälän ylimpään rakoon jos se auttaisi. Minkälaista seossuhdetta ootte käyttäny? Onko ohjekirjan suosittelema 1:30 liikaa?
17.4.2009 16:48
Ei se öljyn tulo välttämättä kerro seoksen rikkaudesta..
17.4.2009 18:41
Mutta tulppa on siis myös öljyinen.
17.4.2009 19:19
mä oon ajanu 2,5% tts suuttimet tk 37,5 (jos nyt muistan oikein) pää 540 ilmaruuvvi yleensä 1,5 kiekkaa auki, neula taitaapi olla 4. eli keskimmäisessä lovessa tällä hetkellä (06 taitaa olla 5lovinen neula 4. lovi ois vakio) ja vpowerilla ollaan menty.
eikä oo kyllä tulppia syöny tai kastellu tai karstannu..
toki 540 pää olisi vakio pyörälle aivan liian karski..
etkö muista pitää narua kireällä?
vai vetääkö laatikosta öljyä? millon oot viimeks koneen levittäny?
18.4.2009 13:30
Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.
Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.
19.4.2009 15:02
Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.
Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.
saako sitä käynnistyspoljinta booreilla yhtä pykälää eteempäin nii että polkasuvaraa ois enemmä sit. voit myös kokeilla isompaa tyhjäkäyntisuutinta.
19.4.2009 15:33
Johani kirjoitti:Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.
Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.
saako sitä käynnistyspoljinta booreilla yhtä pykälää eteempäin nii että polkasuvaraa ois enemmä sit. voit myös kokeilla isompaa tyhjäkäyntisuutinta.
ite just tossa piikissä kokeilin huviksee ku kasasin pyörää nii ottaa se polin putkeen kiinni jos siirtää eteenpäin pykälän mut en sit tiiä mite tos puolikkaassa.
20.4.2009 21:42
Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.
Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.
Voisit kokeilla, että lisäät sen käynnistyspolkimen palautinjousen jännitystä. Piikissä kyllä aika helposti ottaa poljin putkeen kiinni, mutta itsellä jännityksen lisääminen autto.
21.4.2009 0:21
Faber kirjoitti:Semmoinen vika on 250yz vm. 00 että lähtee huonosti kylmänä polkemalla käyntiin. Ikäänkuin polkasemalla kone ei pyörähdä kovinkaan montaa kertaa, polkasu jää lyhyeksi. Lämpinä kone lähtee ensimmäisestä polkaisusta käyntiin.
Työntämällä taas lähtee melkein heti kylmällä koneella käyntiin.
Kai ryyppyä käytät kun kylmänä käynnistät?
21.4.2009 20:11
Ryypyn kanssa tottakai käynnistän kylmänä. Poljin kyllä palauttaa ihan hyvin joten ei tuntuis olevan palautinjousessa ihmeempää ongelmaa.
29.4.2009 22:05
mistähän löytyis esim. monsterin tai metal mulishan tarrasarjoja -00 125 yz:taan? 02-06 löytyy kyllä mut eivät taida käydä 2000-malliin?
30.4.2009 17:50
mikä osa on nimeltään se mihin tuli kytkinvaijeri kiinni. täytyisi sellanen tilata, mutta en tiedä osan nimeä. vm. on siis 2005