Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Pyörän Valinta

19.7.2011 21:36

EvilUncleSam69 kirjoitti:Kumpi tulee halvemmaks kevyessä ajossa. 125cc 2t vai 250cc 4t? Miten usein pitäs kone avata piikissä ja mitä osia vaihtaa? Oon selaillu tätä topiccii 100 sivulta, muttei löytyny :)

Haistan paskapuheen. Vilase huvikses vaikka edelliselle sivulle.

20.7.2011 13:41

8o Selailin taaksepäin enkä muistanu tota :D. Eli siis 2t piikki tulee halvemmaks.
pahoittelen..

23.7.2011 9:58

Terve.
Nyt olis kova kiinnostus ostaa ensimmäinen crossipyörä. Lähinnä olen katellut ktm sx, kawasaki kx ja honda cr, kaikki 250cc 2-tahteja. Voisiko joku kertoa löytyykö pyöristä suuriankin eroja esim. ajettavuus, moottori, huoltovälit yms..?
Suositelkaa toki joitakin muita pyöriä.

23.7.2011 21:31

Ei taida olla noilla uusilla prätkillä, alusta pitkälti samaa kaikissa, koneesta irtoaa samantapainen tehokäyrä ja varmaan saman verran tehoa.

23.7.2011 22:11

Jos nyt puhutaan uusista 2t 250-pyöristä niin niitä on Yamahalla ja KTM:llä(Suzuki taitaa tehdä pyöriä mutta se on ollut jo muutaman vuoden tasan sama). Kawan ja Hondan viimeiset yritykset jäivät vähän vajaiksi, Suzuki oli ketterä ja kiikkerä, kone siinä taisi olla "kopio" Yamahasta eli hyvä. KTM:llä on parempi kone ja Yamahalla parempi alusta. Huoltovälit näissä ovat samat.

24.7.2011 9:43

Vuosimalli jäi mainitsematta, eli jotain 02-06 väliltä olevia 2-tahti pyöriä. Kuinka kauan männällä ajaa jos ei ole jatkuvaa radalla ajoa vaan enimmäkseen metsäpolkuja ja sorateitä? Kuinkas pitkä 4-tahtisten männänvaihto väli on noin yleensä?

25.7.2011 0:02

kakstahilla voit männällä tuollaisessa harrasteajossa ajaa sen 80-100h.

25.7.2011 0:12

sama juttu nelarillatuttu ajo 100h pikku-hussella enskaa kilpaa b-luokassa

25.7.2011 3:58

jos joku on vailla pikkunelarii ni tästä http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1172120

25.7.2011 19:35

Sellanen kysymys, että jos myyjä ei tiedä onko pyörän moottoria huollettu paitsi mäntä kunnossa ja ostaa sellasen niin mitä niihin joutuu vaihtamaan moottoriin, vai kannattaako ostaa suoraan joku koneremontoitu? Kyse piikeistä -96-00.

25.7.2011 19:46

osta pyörä jossa on huollot tiedossa

25.7.2011 21:36

Siis pelkistettynä kannattaako ostaa huollettu pyörä vai huoltamaton? :DD

2.8.2011 17:06

Mortonki !

Nonni nyt olis sitte husaberggi varastettu ja rahaa odottaessa olen katsellut tollasta 300cc exc kotaria..

Minkälainen peli olisi kyseessä ihan noin että kaikilta pikku taudeilta vältyttäisiin ? onko mitään mitä pitäisi pyörästä tietää ennen ostoa että onko mitää "heikkoja" kohtia jne..

ja vuosimalli on 03 ylös päin mitä olen katsellut.. ja mahdollisesti vielä valkokilpisenä.

10.8.2011 14:33

Nyt ois tarkoitus ihan harrastemielessä alottaa enska. Pyöriä olen muutamia katellut lähinnä 2-3k hintaluokassa ja muutamia alle 100h ajettua yamahia ja suzukeja tullut vastaan punakilpisenä yms. 250 nelareita siis olen katsellut lähinnä. Ajoa ei nyt niin kauheesti luulisi tulevan kun selkä ei kuitenkaan mahdottomia kestä mutta alustavasti pari kertaa viikossa tulisi kuopion enskapolulla ajettua ja satunnaisesti lähimontuissa pyöriä.

Eli minkälaista pyörää tässä nyt ehtis itelleen. Pituutta 170 ja painoa reilu 60kg. Piikkisillä nyt on tullut kaduilla ajeltua jo ihan tarpeeksi, hieman crossitaustaa 2-tahdilla, muutamia isompia pyöriäkin tullut joitain kertoja kokeiltua yms. Itse siis maksan pyörän ja varusteet joten ei mielellään kauheesti yli 3k pyörän hinta.

10.8.2011 16:15

Jos ite olisin samassa tilanteessa niin alle 200h ajettu 250 EXC 2-tahti kotari, tuohon hommaan täydellinen peli.

Nelariin verrattuna paljon helppohuoltoisempi, ja jos/kun jotain hajoaa niin halvempi korjata.