Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
11.10.2012 23:10
Silti vain 2 tulee käyttöön. Turhat voi napsasta poikki.
19.10.2012 21:06
funktio kirjoitti:asd1232 kirjoitti:osaisko joku sanoa vinkkiä sähköprobleemaan? eli uus motomasterin staattori pistetty kotmiin ja kotarin alkuperäinen jännitteensäädin niin silti poksahtaa h4 polttimo kun pikkusen kaasuun hipasee? jännitteensäätimelle ainakin maadotus kunnossa kun yleismittarilla mittasin ja staattorista kaikki käämit kans ehjiä päällisin puolin eli ei oo kärähtänykkään..
mittaappa montako volttia pukkaa lampulle, eli jännitteen säätimen jälkeen. voihan sekin olla paskana. tilalle joku yleismallinen esim moottorikelkoissa käytettävä säädin. tein joskus sx:n sähköt niin laitoin 5 euron säätimen. toimi hyvin sillä.
osaatko sanoa minkälainen sen säätimen pitäisi olla? emc24 sivuilla ois tuommonen nelijohtonen yleismallin kelkan säädin 30e niin käykö se esim?
http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... ts_id=4640
20.10.2012 22:20
asd1232 kirjoitti:funktio kirjoitti:asd1232 kirjoitti:osaisko joku sanoa vinkkiä sähköprobleemaan? eli uus motomasterin staattori pistetty kotmiin ja kotarin alkuperäinen jännitteensäädin niin silti poksahtaa h4 polttimo kun pikkusen kaasuun hipasee? jännitteensäätimelle ainakin maadotus kunnossa kun yleismittarilla mittasin ja staattorista kaikki käämit kans ehjiä päällisin puolin eli ei oo kärähtänykkään..
mittaappa montako volttia pukkaa lampulle, eli jännitteen säätimen jälkeen. voihan sekin olla paskana. tilalle joku yleismallinen esim moottorikelkoissa käytettävä säädin. tein joskus sx:n sähköt niin laitoin 5 euron säätimen. toimi hyvin sillä.
osaatko sanoa minkälainen sen säätimen pitäisi olla? emc24 sivuilla ois tuommonen nelijohtonen yleismallin kelkan säädin 30e niin käykö se esim?
http://www.emc24.fi/product_info.php?cP ... ts_id=4640
oot vissiin oulusta päin kun emc:n sivuja kattelet, kö? käyppä moto24:ssa kyseleen kura-pekalta siitä säätimestä. aikoinaan dirtbikestä ostin sen ja oli se halvempi kuin tuo emc:n versio.
muuten mittasitko yleismittarilla ne voltit. jos kaasu pohjassa ylittää 14 volttia niin säätimessä vikaa. siksi se rikkoo paikkoja. eli se säädin pitää voltit sopivalla tasolla. mulla ei muistaakseni noussut kuin 12,8 volttiin täysillä kiekoilla. tästä on jo kuitenkin nelisen vuotta aikaa joten elä lue kuin piru raamattua näitä mun ohjeita.
mutta varmaan tuo esimerkkisi säädin käy kunhan sen output on 12 volttia. niin ja onko sun uusi staattori voimakkaampi kuin kotarin oma? tarviiko tuhdimman säätimen? pitäiskö kiertää akun kautta sähköt?
22.10.2012 19:59
en mitannu voltteja mutta valot kirkastu selvästi ja h4 polttimot polsahteli helposti ku kaasua vähän hipasi, uudessa staattorissa enemmän käämityksiä kun entisessä eli varmaankin tehokkaampi? emceeltä oon mopon osatki tilannu mopoiässä niin sieltä ois tuttu ja turvallinen tilata vaikka en oulusta ookkaan
ei kehtais alkaa akkuja virittelemään tuohon ja eikös akku tarvihe tasavirtaa ja kotari työntää vaihtovirtaa?
26.10.2012 16:05
Itellä samanlainen ongelma kotarissa motomasterin staattorilla ja itellä ois kelkan yksi johtoinen jännitteensäädin niin miten sen saa kytkettyä?
2.11.2012 19:42
Mikähän vois olla kotarissa kun pätkii täyskaasulla niinku olisi rajotin mutta täyskaasulle asti toimii normaalisti ja lähtee ekalla polkasulla käymään? Uutta osaa staattori,tulppa,tulpan hattu,tulpan johto on ehjä. Matka ajossa pätkiminen yleensä loppuu. Kaasarin säätö ei vaikuta asiaan ja kyseessä on ktm exc 125 vm.2006
15.11.2012 0:57
detsoni15 kirjoitti:Mikähän vois olla kotarissa kun pätkii täyskaasulla niinku olisi rajotin mutta täyskaasulle asti toimii normaalisti ja lähtee ekalla polkasulla käymään? Uutta osaa staattori,tulppa,tulpan hattu,tulpan johto on ehjä. Matka ajossa pätkiminen yleensä loppuu. Kaasarin säätö ei vaikuta asiaan ja kyseessä on ktm exc 125 vm.2006
kyllä tuo nyt kuulostaa kaasarin säätö hommalta. pistäppä mikä pääsuutin sulla on paikallaan ja mitä ohjekirja käskee sinne laittaa. muistathan että kelit kylmenee ja suutinta on isonnettava. jos ajat kesäsäädöillä niin kohta uusitaan mäntää ja ehkä kantta jne.
niin ja ota se kaasari irti ja tsekkaa samalla läppäosasto.
myös ilmavuoto kummalla tahansa puolella kaasaria vaikuttaa siihen että laihalla käy... siis tuo vika vaikutta laihalla käymiseltä.
21.11.2012 1:11
Eikös näissä ole just toi powercore 2 änkkä? Ittellä lojuu tallissa ja siitä pitäisi saada sopiva väsättyä,niin mitäs materiaalia mahtaa tuo välipilli siinä olla että saako miten hitsattua?
27.11.2012 0:54
Mistä uudet läpät? nykyiset purkautunu + raottaa, kyseessä 2002 kotari...
Linkkiä kiitos, joko vakiot/boyesenit/jotku muut/v-force, kuhan olis halvat!
v-forceja ainakin taitaa saada 113e sis. rahdit jenkeistä, tietääkö joku mistä sais vielä halvemmalla?
Onko jollain myydä ilmanputsarin sivuun sitä ihme muovia mikä irrotetaan kun putsaria sörkitään, vm. 2006?
Entäs löytyiskö joltain uutta satulanpäällistä tai etulokariin tulevaa "trim kit" sarjaa
?
Khiitos jo valmiiksi
27.11.2012 1:09
Motoracingshopista 133€ v-forcet+ toikkarit kympin luokkaa
28.11.2012 11:47
Morjens
Ootteko käyttäny akkuvettä tehdessänne kotariin jäähytysnesteitä? 50% vettä 50% nestettä vai pitääkö käyttää akkuvettä kuten tuolla ktm ohjekirjassa luki?
28.11.2012 17:59
Ihan oon hanasta ottanu
3.1.2013 16:28
Nyt kaivataan kotari-ihmisiltä apuja. Pyörä ei toimi niinkun pitäs ja tässä on aika pitkä selitys, mutta toivottavasti porukka jaksaa lukea, omat avut alkaa loppua kesken!
Pyörä 125 exc -09 ja ongelmana se, että pyörä menettää vääntönsä tyystin kun ajaa täyskaasulla/ isoilla kierroksilla, tämä tapahtuu oikeastaan lämpimällä koneella.
Pyörä toimii hetken kylmällä koneella oikein hyvin, mutta lämpimällä koneella kun pääsee avaamaan pätkällä niin takkuaminen alkaa heti. Äänet muuttuu ikäänkuin pakoaukosta tulisi kaikki läpi eikä säädin laskisi alas, äänet kovenevat selvästi (kuuluu putkesta läpi).
Jossain vaiheessa pyörä alkaa taas hetkeksi toimimaan ja väännöt palaavat. Sitten ne taas katoaa kun pääsee jossain vaiheessa ajoa avaamaan kunnolla kaasua.
Pyörä lähtee aivan normaalisti hyvin käyntiin ja käy sekä kiertää normaalisti. Vian tullessa pyörä "booaa" jos antaa paljon kaasua pienillä kierroksilla, röpötystä ei tapahdu missään vaiheessa.
Ongelma tuli heti männänvaihdon jälkeen, jossa putsattiin pakoaukonsäädin viimeisen päälle ja testattiin sen toimivuus. Lisäksi lohkosta tuleva tappi on kohdillansa. Pyörä oli lämpöleikannut kevyesti ennen männänvaihtoa, sylinteri hoonattiin ja laitettiin vakiokoon mäntä tilalle.
Seuraavaa kokeiltu jo:
- kaasarin huolellinen putsaus paineilmalla ja cleanerilla
- jäänestoa laitettu tankkiin
- pari läppää oli hieman jo löystyneet joten käänsin ne toistepäin. pyörä kuitenkin toimi niillä läpillä ennen männänvaihtoa ihan hyvin.
- pakoaukonsäätimen säätöruuvia säädelty kiinni- asennosta vastapäivään 0,5-4 kierrosta välillä, ei poistanut ongelmaa
- eri tulpilla kokeiltu
- kaasarinsuojat olleet paikallaan
- vaimennin/putki tarkastettu, ok
- ilmanputsari vaihdettu
- sähköosien liitännät OK
- suuttimet 172, tyhjis 50, neula NOZD 3 lovi, starter jet 50... Toiminut aina talvet hyvin näillä säädöillä
- Imukaulassa ei halkeamia, läppärunko ehjä
- Ajotunnit 120h
Alkaa konstit loppumaan, missähän mahtaa olla vika? Tuskin voi mikään kaasarin jäätäminenkään olla, koska pyörä ei ole koskaan ennen jäätänyt talviajoissa. En usko vian löytyvän sähköistäkään. Voiko pakoaukonsäätimessä vaan olla joku vika kuitenkin?
3.1.2013 21:39
Kuulostaisi siltä, että pyörä saa jostain ylimääräistä ilmaa. Mahdollisesti kampiakselin stefat tai sylinterin alatiiviste vuotaa.
3.1.2013 23:35
Jos väännöt katoaa sen jälkeen kun kone ottanut täydet kierrokset on vika pakoaukon säätimessä joka jumiutuu auki asentoon. Vaatii pientä herkistelyä:)