Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
19.6.2011 11:27
Tulikohan nyt oikeasti istuttua YZ250:n päällä vai jonkun muun? Täysikokoiset krossipyörät ovat kaikki aika lailla saman korkuisia ja meitsillä 193 cm. pituudella on just molemmat jalat lättänä maassa kun seison pyörän päällä.
19.6.2011 14:56
Kyllä sen huomaa kun eka on ajanu RXällä (vastaa Derbi DRD Racing) ja sen jälkeen siirtyy RMän päälle, RM helvetin paljon massiivisempi ja ennenkaikkea laadukkaamman tuntunen. Ja eron huomaa viimestään sit ku lähtee ajamaan, RXällä voi kevyesti lyyä kaasun liikkelle lähössä pohjaan, RMällä ei jos pito riittää. On ne hienoja laitoksia.
19.6.2011 16:21
Minkälainen pyörä mahtaa -98 125cc RM olla?? Onko luotettava tekniikka,varaosien saanti jne..??
Ja miten soveltuu meikäläisen ajoon kun tulisi lähinnä sänkipeltoja ja hiekkamonttuja kierrettyä??
Vai pitäskö suosiola säästää vielä rahaa ja ostaa joku uudempi laitos.Kun aina vähän epäilyttää nuo vanhemmat pyörät.Usein tuntuu huoltohistoria olevan vähän vaan sinnepäin jne..?
23.6.2011 9:57
Uutta pyörää hankkimassa. Mielessä pyörinyt 2008-2009 rm-z 450, yz-f450 ja kxf450. Minkälaisia kokemuksia löytyy esimerkiksi tuosta suizan ruiskusta? 2008 suizassa huonot lohkot, joten sen kannalta vain 2009 tulee harkintaan. Kxf:ssä ja yzf:ssä tuskin isompia tyyppivikoja tai heikkoja kohtia?
23.6.2011 14:07
Eikös ne lohkot vaihdettu ihan valmistajan puolesta niihin vehkeisiin?
23.6.2011 16:16
Joo, lohkot vaihdettiin firman piikkiin.
24.6.2011 11:18
Mites tuommoinen 450 eroaa 250:stä ajettavuudeltaan?vaikuttaako tuo muutama lisäkilo ketteryyteen?
en vaan jotenki tykkää, että pyörää saa viedä kierroksilla niin kuin tuota nykyistä pyörää pitäisi viedä, niin onkohan tuollainen 450 liian jytky n.65 kiloiselle tai raskas ajettava?
24.6.2011 13:34
esim. ryan villopoto painaa jotain 62 kiloa eikä pyörä vie miestä vaan ihan toisinpäin.., hommaa neljäpuolikas vaan.
24.6.2011 13:49
okei.. kovasti syyhyttää saada tuollainen 450 honda
24.6.2011 13:52
kokeilin kaverin cr neljäpuolikasta ja oli kyllä paras pyörä millä olen koskaan ajanut.
24.6.2011 17:28
Villopotolla on myös ehkä hieman kokemusta krossista ja kehonhallintaa muutenkin. Esim. vähän liian takana roikkuminen on aivan eri asia 250 vs. 450. Onhan se isompi pyörä jäykempi käsitellä mutta ero ei ole mikään tajuton.
Kannattaa yrittää päästä kokeilemaan ja jos ei tunnu ihan kauhealta niin ajeleehan sillä vuoden vaikka lopulta päätyisikin siihen että pienempi sopii paremmin käteen.
24.6.2011 18:02
Minkäslainen peli tommonen -08 piikki rm on, näin niinku koneenluonteeltaaan yms.? Yamahaa oon ettiny mut ei oikein tahdo löytyä sopivaa. Honda cr taitaa aika huono olla alaväännöiltään? Tosin eihän mikään piikki hyvin väännä alhaalta
24.6.2011 21:08
Kyllä niissä se vaihdelaatikko on aika heikkoo tekoo ja uutenakin paikotellen vähän epämääräsesti toimiva. Ihan mukava moottori se muuten on ajaa, teho tulee piikiks suht koht hyvin hallittavasti ulos ja sitä on ihan hyvin.
25.6.2011 22:26
Piikissä kannattaa kyllä aina kokeilla sitä alavääntöä ja etenkin miten pyörä sillä aluella toimii. Jos kaasari ei ole säädöissään, ei kannata kuvitella myyjän paljon muutenkaan pyörästä ymmärtävän (toki jos ollu myynnissä vaikka talvesta, unohtunu seistessä ja sanoo odottaessa vaihtavansa oikeet säädöt niin ok). Jos on, kaikki piikit toimii jouheesti alakiekoillakin ja vetää puhtaasti, mitä enempi mäki jyrkkenee, sitä enempi puutuu ja siinä on sit merkki/mallikohtaset erot isoja.