Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
29.6.2010 0:56
viimevuotisia kinkkurasvoja. älä unohda lisäaineita
29.6.2010 16:53
Maleq kirjoitti:viimevuotisia kinkkurasvoja. älä unohda lisäaineita
no hahahaaaa olipas hauskaaaa
29.6.2010 19:34
rockstar94 kirjoitti:mitä öljyä ootte käyttäny cr:än vaihelaatikossa
Castrol mtx 10w40
29.6.2010 21:50
alek5i kirjoitti:rockstar94 kirjoitti:mitä öljyä ootte käyttäny cr:än vaihelaatikossa
Castrol mtx 10w40
ok no kiitos
29.7.2010 13:25
mor, en tästä keskustelusta oo vielä löytäny tietoo -00 cr:ästä. nimittäin oon semmosta ostamassa ja haluisin tietää että onko se luotettava jos sitä on huolella huoltanu yms. ja sopiiko se mitenkään alottelijalle?
ja hey, meinaako se "booaus"/stumppaus mitä? eli sammuuko heti/helposti alakierroksilla vai eikö jaksa äkisti nousta sieltä 1000rpm:ästä 10 000? esim kun lähtee ajaa, kyllä ymmärrän että piikeillä ajetaan kaasupohjassa mut kuka alottelija rupee vetää melkei maksi kierroksissa ekoilla kerroilla??
29.7.2010 20:22
TemetiaS kirjoitti:mor, en tästä keskustelusta oo vielä löytäny tietoo -00 cr:ästä. nimittäin oon semmosta ostamassa ja haluisin tietää että onko se luotettava jos sitä on huolella huoltanu yms. ja sopiiko se mitenkään alottelijalle?
ja hey, meinaako se "booaus"/stumppaus mitä? eli sammuuko heti/helposti alakierroksilla vai eikö jaksa äkisti nousta sieltä 1000rpm:ästä 10 000? esim kun lähtee ajaa, kyllä ymmärrän että piikeillä ajetaan kaasupohjassa mut kuka alottelija rupee vetää melkei maksi kierroksissa ekoilla kerroilla??
Piikki ei jaksa lähteä pieniltä kierroksilta kovinkaan raivokkaasti, joten on ajettava niin, että kierrokset pysyisivät suhtkoht oikealla alueella. Jutun juonen tajuaa nopeasti. Totuttelet pyörään aluksi ihan rauhassa ja lähet sitten ajamaan kovemmin.
30.7.2010 16:05
Ok, kiitos vinkistä... kumpi sekotus-suhde on parempi tuohon cr:ää (jos sillä merkillä tai mallilla on niinkään väliä) 2,5%vai3%?
muutes onko nuo piikit syöppöjä bensan suhteen? saattasko tankilla ajaa 6-8h?
30.7.2010 17:00
TemetiaS kirjoitti:Ok, kiitos vinkistä... kumpi sekotus-suhde on parempi tuohon cr:ää (jos sillä merkillä tai mallilla on niinkään väliä) 2,5%vai3%?
muutes onko nuo piikit syöppöjä bensan suhteen? saattasko tankilla ajaa 6-8h?
Ite käytän kolme prosenttista. Muistaakseni tankillinen menee reilusti alle kuuteen tuntiin. Ainakin peltoajossa. Rata-ajojen kulutuksia en niinkään oo syynäilly.
30.7.2010 17:11
FMF kirjoitti:TemetiaS kirjoitti:Ok, kiitos vinkistä... kumpi sekotus-suhde on parempi tuohon cr:ää (jos sillä merkillä tai mallilla on niinkään väliä) 2,5%vai3%?
muutes onko nuo piikit syöppöjä bensan suhteen? saattasko tankilla ajaa 6-8h?
Ite käytän kolme prosenttista. Muistaakseni tankillinen menee reilusti alle kuuteen tuntiin. Ainakin peltoajossa. Rata-ajojen kulutuksia en niinkään oo syynäilly.
Vai että 6-8h... ite pääsen tolla 8L tankilla 1-1,5h metässä/pellolla.
30.7.2010 17:27
Miten peltoajossa pääsee 6h?
Mä en oo vielä päässyt tuntiakaan millään laitteella.
30.7.2010 18:15
Mistä sais tiivisteitä vanhaan 125 cr:ään? vm on joku 82-85? Tarkkaa tietoa siitä ei ole.
30.7.2010 18:46
OA243 kirjoitti:Miten peltoajossa pääsee 6h?
Mä en oo vielä päässyt tuntiakaan millään laitteella.
sul menee yli tankillinen tunnis? okei morjes
itel menee ehkä 3 litraa tunnis, voin olla väärässäki ku en tarkkaile sitä sillee muute ku vaan katsomalla onko tankissa bensaa jäljellä
30.7.2010 20:05
ilexxx kirjoitti:OA243 kirjoitti:Miten peltoajossa pääsee 6h?
Mä en oo vielä päässyt tuntiakaan millään laitteella.
sul menee yli tankillinen tunnis? okei morjes
itel menee ehkä 3 litraa tunnis, voin olla väärässäki ku en tarkkaile sitä sillee muute ku vaan katsomalla onko tankissa bensaa jäljellä
Oon kyllä oan kanssa samoilla linjoilla, että jos motocrossia ajetaan niin ei sillä tankillisella todellakaan pitkälle pääse. Tuo tankki/1h on ehkä vieläkin hieman alakanttiin mitoitettu.
Ehkä hieman huono vertaus mutta AMAssa lites kuskien pyörät tankataan vielä juuri ennen puomin kaatumista, siis tutustumiskierroksen jälkeen. Muutenkin bensan riittävyys on ollut ilmeisesti turhan tiukkaa noissa 30+2 erissä. Tosin, kyllähän sitä piikkiä tulee vingutettua ihan samanlailla kun nuokin kaverit vinguttaa nelareitansa.
30.7.2010 20:46
Nykyisissä motocrosspyörissä tankit on suunniteltu 30min + 2kier eriä varten (vm. <-1992 40min + 2kier). Eli motocross radalla, pelimiehen alla, tankki riittää noin 40-45min ajoon. Vauhtia pois, niin bensaa riittää sitä pidemmälle. Kunnon savuselkä ajaa motocrossradalla varmaan 90min tankillisella.
Metsämöyrintä on sitten oma laji, esim. Päitsillä on tankkausväli 50-60 kilometriä. Nelarilla voi ajaa kolmekin tuntia tankillisella hiljaa metsässä.
31.7.2010 0:43
Joo ja se 3h on kyl hiljaa nelarilla isolla vaihteellakin ajaessa aika lailla maks, mullakin menee pellolla tankillinen per tunti et 6-8h... no joo, mun matkaenskalla pääsee 2l/100km jos ajaa 60km/h niin 9l tankki ja just noi kriteerit täyttyy.... kisapyörillä tai piikillä ei toivookaan eikä tien ulkopuolella ikinä. Esim. toi kysenen matkalehmä imas pehmeessä hiekassa urku auki 3-4 vaihteilla, 1h20min. putkeen vedettiin, yli 4l bensaa. Et mikään ei oo ikuista ja bensaa menee kisapeleillä 7l tunnissa HELPOSTI. Päitsivertaukseen, 5.5l ei riittäny 49km tankkausvälille kansallisessa kesäkisassa kun oli vähän nopeempaa reittiä. Eli unohda, ei mahdollista, tai hanki joku vanha K-pyörä