Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
12.11.2009 14:23
päivää taas. gustafssoni tuossa soitteli ja oli saanu kepin kuntoon. stefan ja liukuholkin tai jonku vastaavan oli vaihtanu. pitäs pelata taas. nyt kun mopo on jäärata käytössä niin sanoi siitä että iskari pitäs saada jotenki suojattua. esim laittamalla jonkulaiseen pussiin. ei kerkeä lämmetä kun jäätä pitkin huudattaa menemään. onko kellään tästä minkäänlaista kokemusta? vinkkejä otetaan vastaan.
12.11.2009 16:29
Meinaisko tyyliin
http://www.dirtti.fi/~h4bxx0000001/?Y99 ... 104=pp1671 tällaista? Tuo kyseinen taitaa olla vaan liianpieni sun suikkas iskarille.
12.11.2009 17:19
tuommonen justiinsa pitäs hommata. kelkoissa on suurinpiirtein samankokoset iskarit ja niihin saa näitä pusseja. onkelma ratkaistu.
13.11.2009 23:25
Hei,
Mulla ois hieman ongelmia Suzuki RM 250 v.86-93 moottorin kanssa ja vika on seuraava, kun konetta yrittää käyntiin, niin se on lähtevinään (räkii ja paukkuu), muuta ei vaan käynnisty. Ja lisätietona, että minun omistuksessa moottori ei ole koskaan ollut vielä käynnissä.
Olen paikallistanut vian kipinä puolelle. Kun pyöritän moottoria ulkoisella startterilla, niin pienillä kierroksilla tulee hyvä kipinä, mutta kun kierrokset nousee käynnistymisrajalle, niin kipinä häviää kokonaa ja kun taas kierrokset laskee, niin kipinä palaa.
Olen kokeillut toisella puolalla, uudella tulpalla, uudella tulpanjohdolla/hatulla ja tilanne ei muutu.
Käämiltä (virtapää vai mikä lie oikealta nimeltään) tulevien johtojen vastus on 144Ω, joka löytämäni tiedon mukaan kait pitääkin olla välillä 100-400?
Joten ymmärtääkseni ainut mikä jää jäljelle on tuo CDI-boksi. Saako sitä jotenkin kotikonstein yleismittarilla mitattua ja jos saa, niin onko kellään tietoa mitä arvoja sieltä pitäisi löytä?
Kävi myös mielessä semmonen, että jos jostain vuotaa virta maihin, kun jännite nousee kierrosten noustessa (en tiedä edes nouseeko). Mutta tarkan syynäilyn jälkeen en mitään vioittunutta kohtaa löytänyt.
14.11.2009 9:34
Olethan katsonut että vauhtipyörän kiila on kunnossa?
14.11.2009 13:06
Jep,
En ollut tarkastanut, mutta kävin tarkastamassa nyt kiilan ja se näytti olevan ihan kunnossa.
Olenko ymmärtänyt oikeen, että kiila asettaa mangneeton suhteessa akseliin ja näin ollen vaikuuttaa hetkeen jolloin silmä näkee kohdan mangneeton ulkopinnassa, joka taas vaikuttaa millä hetkellä kipinä tulee.
Eli, jos kiilassa on häikkää, niin sytytys on pielessä, mutta ei kuitenkaan häviä kokonaan.
Onko tuossa CDI boksissa kaksi puolta ala- ja yläkierroksille oma. Joillain on ollut ongelma, että mopo ei ole lähtenyt käyntiin muuta kuin voimakkaasti työntämällä ja ei ole käynyt tyhjäkäyntiä. Vika on korjaantunut boksin vaihdolla, koska siitä on tuo alakierros puoli ollu rikki. Tämä mun ongelmahan vaikuttais olevan sama mutta toisin päin.
14.11.2009 20:28
http://www.moto-seinajoki.fi/castrol-gear-p-365192.htmlEikö tuo ole soveliasta suzukiin?
sitä sinne meni kummiskin nyt. Ja eikös töhnää pidä mennä se 700ml?
15.11.2009 0:05
TueR kirjoitti:http://www.moto-seinajoki.fi/castrol-gear-p-365192.html
Eikö tuo ole soveliasta suzukiin?
sitä sinne meni kummiskin nyt. Ja eikös töhnää pidä mennä se 700ml?
on ihan käypästä suikkeliin.
15.11.2009 21:40
TueR kirjoitti:http://www.moto-seinajoki.fi/castrol-gear-p-365192.html
Eikö tuo ole soveliasta suzukiin?
sitä sinne meni kummiskin nyt. Ja eikös töhnää pidä mennä se 700ml?
kato siitä täyttöreiän vierestä mitä siinä lukee, muistaakseni 650ml.
22.11.2009 21:03
Mitäs laakereita tohon 2003piikkiseen rämään kannattaa alakertaan vaihtaa nytku motti on auki.
23.11.2009 7:25
Neula kirjoitti:Mitäs laakereita tohon 2003piikkiseen rämään kannattaa alakertaan vaihtaa nytku motti on auki.
kaikki laakerit
25.11.2009 20:15
öri öri, mitkäs on hyvät välit piikkiseen rämään(03) jäälle.
1.12.2009 1:19
Mistähän löytäis 01vm 250RM:ään Ehjän sylinterin? Olis maahantuojalla 700€
Saako tuota pinnotusta suomesta mistään? Ja mitenhän se onnistuu kun sylinterissä on pieni halkeama?
1.12.2009 17:27
KOLBO kirjoitti:Mistähän löytäis 01vm 250RM:ään Ehjän sylinterin? Olis maahantuojalla 700€
Saako tuota pinnotusta suomesta mistään? Ja mitenhän se onnistuu kun sylinterissä on pieni halkeama?
http://shop.thumpertalk.com/oem.asp tuolta sitten valitset oman pyörän ja sieltä tulee räjäytyskuva ja sieltä valitset sylinteri jne jne.. ja sitten maksat ja valitset millä rahdilla. kun suomessa soitetaan sinulle fedexistä että tullit ja muut maksut ovat tämän verran maksat ne ja kaveri tuo pihalle tavaran, näin siis ykkösrahdilla. Muilta rahdeilta ei kokemusta miten tulee mutta todella asiallinen liike itse tilasin kanssa sylinterin tuolta maksoi omaan pyörääni rahdin kanssa noin 350€.. ei paha kun maahantuojalla oli suunnilleen tuon hintainen vähän kalliimpikin.. ja tuli noin viikossa tilauksesta pihalle.
1.12.2009 18:23
Mistä mahtais saada 125:sen rm:män katesarjosa halvimmalla? vm. 01