Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Honda CR

23.6.2010 3:14

SMK) kirjoitti:Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin meinasit pistää laatikon yms. laakerit C3, petarit C4? C3 on siis se peruslaakeri välysluokissa ja normaali valinta, paitsi petareissa, koska ne lämpenee eniten ja C3 alueen alapäähän osuessaan menee yleensä liian lähelle nollaa lämmön vuoksi. Eli laita petarit C4 (jos lohkot on väljät, eli menee lähes näppivoimilla, sitten C3), muut C3 = ihan OK ja suositeltavaa. Huomaa että lootan laakereihin lämpö tulee lohkojen ja öljyn kautta, siis hitaammin kuin lohkoihin (teräs vs. alumiini) ja siksi välys saa olla lähempänä nollaa.




Kyllä juurikin näin on laakerit tulossa, paitsi että vetarin rattaan puolen laakeri on ilman Mitään C merkintää mutta kelvollinen sekin, ymmärtääkseni välystä ei ihan niin paljoa kuin C3 mutta ero niiden välillä on pieni.

Mitenkäs ennen olen laittanut vaihteistoon tuota Castrol Power 1 GPS 10W40 mutta nyt ajattelin kokeilla tuota PRO HONDA HP Trans Oil 80W/85W onko tuosta öljystä kokemuksia?

24.6.2010 12:04

Olen ostamassa honda crf150r onkohan semmonen vehe mistään kotosin ja onko niissä mitään erikoisia vikoja. Montako tuntia männällä ajaa ja millon pitää öljyjä aina vaihella ja ventiilit tarkistaa? :D

24.6.2010 21:07

hyvä pyörä on kuulemma mutta on myös kuulemma työläämpi.

24.6.2010 23:46

[[Paukku kirjoitti:Olen ostamassa honda crf150r onkohan semmonen vehe mistään kotosin ja onko niissä mitään erikoisia vikoja. Montako tuntia männällä ajaa ja millon pitää öljyjä aina vaihella ja ventiilit tarkistaa? :D


Itellä nyt 2 kesää ajussa, Hyvä pyörä mukavasti voimaa alavääntöjä niinkuin asiaan kuuluu. hyvät äänet melkein samallaiset kun isommissa. Eikä mitään erikoisempia vikoja ole esiintynyt. öljyt/ öljyn putsarin oon vaihtanut joka 5h välein. ventiilit tsekkasi ammattimies kevällä ja olivat kuulema hyvässä kunnossa. Suosittelen hyvä pyörä aloittelialle

25.6.2010 0:34

TUON pyörän kanssa on ihan helvetisti eroo sen suhteen mimmonen kuski oot ja mitä sillä ajelet. Rossikäytös vetimiehellä (-pojalla) saa koko kampurankin vaihtaa 30-50h välein ja siihen väliin yks mäntä välipalana. Jos taas ajelet enempi enskatyyppistä alakiekoilla, menee siinä 100h. Parempi olsi kun laskis litroissa noi vaihtovälit. Nelarilla ne litrat pätee kuskin vauhtiin aja ajotapaan katsomatta, pienillä 2T:lla voi 100l ja takomäntä olla liika akun ajetaan ykkösellä rataa ympäri koko kierrosalueen läpi ja jarruihin koskematta.

.

25.6.2010 10:58

[quote="eunikki"]Onko -98 250 cr ja -07 cr 125 samat etujarru satulat?? Ja pellaisko radikaali puristimella??? vai mikä se nyt onkaa..
:)

25.6.2010 22:04

SMK) kirjoitti:TUON pyörän kanssa on ihan helvetisti eroo sen suhteen mimmonen kuski oot ja mitä sillä ajelet. Rossikäytös vetimiehellä (-pojalla) saa koko kampurankin vaihtaa 30-50h välein ja siihen väliin yks mäntä välipalana. Jos taas ajelet enempi enskatyyppistä alakiekoilla, menee siinä 100h. Parempi olsi kun laskis litroissa noi vaihtovälit. Nelarilla ne litrat pätee kuskin vauhtiin aja ajotapaan katsomatta, pienillä 2T:lla voi 100l ja takomäntä olla liika akun ajetaan ykkösellä rataa ympäri koko kierrosalueen läpi ja jarruihin koskematta.


Oonks mä tyhmä mitä vitt*** tarkotat litroilla... selitä

25.6.2010 22:07

hondacrf kirjoitti:
SMK) kirjoitti:TUON pyörän kanssa on ihan helvetisti eroo sen suhteen mimmonen kuski oot ja mitä sillä ajelet. Rossikäytös vetimiehellä (-pojalla) saa koko kampurankin vaihtaa 30-50h välein ja siihen väliin yks mäntä välipalana. Jos taas ajelet enempi enskatyyppistä alakiekoilla, menee siinä 100h. Parempi olsi kun laskis litroissa noi vaihtovälit. Nelarilla ne litrat pätee kuskin vauhtiin aja ajotapaan katsomatta, pienillä 2T:lla voi 100l ja takomäntä olla liika akun ajetaan ykkösellä rataa ympäri koko kierrosalueen läpi ja jarruihin koskematta.


Oonks mä tyhmä mitä vitt*** tarkotat litroilla... selitä

Ootsä aika tyhmä, varmaan tarkotti litroilla bensan kulutusmäärää :nörtti:

26.6.2010 0:25

Kertokaa hyvät ja hounot puolet cr 125 04-07 vm ja onko yleisesti kestävä?

26.6.2010 15:41

jaa, ekä kerta mulle ett lasketaan öljyn vaihtoja sun muita litroilla...

26.6.2010 20:21

hondacrf kirjoitti:jaa, ekä kerta mulle ett lasketaan öljyn vaihtoja sun muita litroilla...

Oot sä vaan niin viisas...

27.6.2010 1:52

__mikke__ kirjoitti:Kertokaa hyvät ja hounot puolet cr 125 04-07 vm ja onko yleisesti kestävä?

kestävä pyörä oikein säädettynä, herkkä rikkomaan tulppia johtuen vakiona liian rikkaallla olevista säädöistä, eli säädöt kohalleen. Vaikea pyörä alkuun luonteeltaan, kaikki tehot ylhäällä. alhaallla ei mitään verrattuna vaikka kotarin vastaavaan, iskarit vakiona hieman kankeat mutta öljyt vaihtamalla herkempiin saaa kuntoon. :)

27.6.2010 11:02

Alavääntöä tuovia tehareita piikkiseen ceeärrään?

27.6.2010 12:35

FMF kirjoitti:Alavääntöä tuovia tehareita piikkiseen ceeärrään?

kai siihen jotain semmosiakin on? mutta itellä kun oli kaks erilaista HGS:ää niin toinen kierti jopa korkeammalta kuin vakio ja toinen vain vähän niinkuin "tasoitti" koko tehoaluetta. Hyvä yhdistelmä rauhalliseen ajoon oli tuo väännökkäämpi hgs ja vakioänkkäri. Radalla taas kun ei se pyörä paljon väätöä alueella käy niin aina tuo korkeampi kiertävä setti kiinni.

28.6.2010 16:13

mitä öljyä ootte käyttäny cr:än vaihelaatikossa