Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.6.2010 21:10

Mitkä ois hyvät säädöt näille +10-20 astetta keleille piikkiseen 86 vuosimalliseen cr:ään. kertokaa vaan jos myös vuosilta 85-89 hyvät säädöt näille keleille koska kaikissa sama kaasari. itellä nyt 175 suutin ja röpöttelee...

Honda CR125

13.6.2010 23:01

Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997

13.6.2010 23:06

stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997

Peti- ja neulalaakerit nyt ainaki

13.6.2010 23:56

mikseri100 kirjoitti:
stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997

Peti- ja neulalaakerit nyt ainaki



Eikös runkolaakerit ole "petilaakerit", ja yläpään neulalaakeri tottakai menee männän mukana vaihtoon onkos siellä muuta kovinkaan kriittistä neulalaakeria.

14.6.2010 0:02

vetarin laakeri ainaki!

14.6.2010 8:27

stontsaa kirjoitti:Tekeillä jonkinmoista koneremonttia vaihderattaan hajottua, samassa hötäkässä vaihtoon menee runkolaakerit, kaikki koneen stefat ja mäntäsarja. Kampura yms. ok kunnossa mutta onko tuossa mitään muita laakereita tjs. mitä kannaattaa ihan varmuuden varalta uusia kun kone nyt kerta auki on? Ja sitten jos joku osaa sanoa minkä hintaisia on vaihderattaat? Ja jos jollakin on varaosia tuonne vaihdepuolelle myydä niin pistäkää viestiä.

Ja pyörähän on tuo HONDA CR125 VM.1997

Kaikki.

14.6.2010 16:02

Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !

14.6.2010 16:06

Ostetaan 250cr:n koko kone vm:94-96, laittakaa viestiä jos löytyy.

15.6.2010 13:14

tietääkö kukaan käykö 06 vuoden cr:än hgs tehoputki 96vuotiseen cr:ään

17.6.2010 20:42

Mulla olis ylimääräisenä käyttämätön Honda CR 125 92-03 C Wiseco mäntä tuotenumero 676M05400. Haluaako joku ostaa?
Ainoastaan toinen sokka puuttuu mutta se on käsittääkseni yleissopiva osa eli maksaa sen 1-2 euroa.

21.6.2010 23:29

^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !




Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.

Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan. :D

21.6.2010 23:33

stontsaa kirjoitti:
^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !




Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.

Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan. :D

ei haittaa, pidä vaan puhtaat öljyt ja oikea ketjun kireys, eli kuski satulassa koko painolla ja silloin 2 senttiä löysää ketjussa.

21.6.2010 23:35

mikulov kirjoitti:
stontsaa kirjoitti:
^^jünther^^ kirjoitti:Eiköhän ne kaikki laakerit kannata siinä samalla vaihtaa kun kerran lohkot avaa, itse ainakin rämässä vaihdan nyt kun petarit meni !




Yjees, eli meni kaikki vaihteiston laakerit yms. vaihtoon kun itsekkin tarkemmin rupesi asiaa funtsimaan, mitenkäs nuo laakereiden välykset, ymmärtääkseni normaali ja c3 välyksen heitto ei ole suuri, nyt kun on tulossa laakerit niin muut laakerit on c3 välyksellä mutta vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri on normaali välyksellä, eli viisaammat onko tuolla nyt kohtalokasta merkitystä että laakerit olivat ennen "normaali" välyksellä ja nyt C3?!!? Paitsi runkolaakereissa C4 kuten pitääkin.

Kohta saan oman topicin kun kyselen koko ajan. :D

ei haittaa, pidä vaan puhtaat öljyt ja oikea ketjun kireys, eli kuski satulassa koko painolla ja silloin 2 senttiä löysää ketjussa.



Jees kiitoksia, hyvä näin niin ei mene ihan laakereiden osteluksi.

Satula

22.6.2010 20:37

Onko -98 250 cr ja -07 cr 125 samat etujarru satulat?? Ja pellaisko radikaali puristimella??? vai mikäsenyton.. :lol:

23.6.2010 0:36

Mikäli nyt oikein ymmärsin, niin meinasit pistää laatikon yms. laakerit C3, petarit C4? C3 on siis se peruslaakeri välysluokissa ja normaali valinta, paitsi petareissa, koska ne lämpenee eniten ja C3 alueen alapäähän osuessaan menee yleensä liian lähelle nollaa lämmön vuoksi. Eli laita petarit C4 (jos lohkot on väljät, eli menee lähes näppivoimilla, sitten C3), muut C3 = ihan OK ja suositeltavaa. Huomaa että lootan laakereihin lämpö tulee lohkojen ja öljyn kautta, siis hitaammin kuin lohkoihin (teräs vs. alumiini) ja siksi välys saa olla lähempänä nollaa.