Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

17.4.2008 11:02

m3ll0n kirjoitti:Tottunu reiluun tehoon, joten ei jaksa työnnellä mitään leluja siellä tiellä;)

Jos reilu teho kiinnostaa, niin kattelisin ennemmin vaikka R1:stä. Nämä ei vaan ole asfalttipelejä.

17.4.2008 13:00

Suunniteltu nää on tietty radalle mutta voi ajaa kadullakin jos vaan osaa ajaa oikein niinkuin tuo hartsakka sanoi..

18.4.2008 21:53

Joo no voihan sillä ajaa jos rahaa on... Sulla on monttupeli ---> osia hitosti. Sit sulla on monttupeli vielä kadulla ---> Osia hitosti ja bensaa ihan sikana enempi. Sit ei keulakaan kumminkaan pysy alhaalla niin kortti poes... Järkevää.

21.4.2008 10:44

tumb| kirjoitti:Varaosia kannattaa kysellä www.jokaosa.fi
Hinnat saattaa olla aika suolasia.. Millä säädöillä ajat?


Hmm.. Kuinka tarkkaan pitää säädöt selittää? No pääsuutin oli 215 ja tyhjäkäyntisuutin 45! Neulasta ei saanut selvää että minkä mallinen neula oli... Myöskään sitä en kokeillut kuinka paljon säätöruuvit oli auki.. No näillä säädöillä pyörä kuitenkin kasteli tulpan kun antoi pari minuuttia olla käynnissä ja antoi hieman kaasua... Nyt vaihdoin pääsuuttimen 180 ja aukaisin säätöruuvia hieman -> Pyörä kävi jälleen hyvin tyhjäkäyntiä ja parin minuutin jälkeen taas kun antoi kaasua niin sammui, tällä kertaa tulppa hajos kun ei antanu enää kipinää?? Mitkä olisivat oikeat säädöt?

21.4.2008 13:53

smiNoff1 kirjoitti:onko normaalia että n.1000km ajetun 1-renkaisen männän männänrenkaan alla n. 0.5-1cm matkalla tummunut, pakoaukon kohdalta?
kertokaa te kun missään muualla kukaan vastaa, vaikka kysymyksessä onki sm husse, mut mäntähän se sielläki on niinku tässäki ku missään muualla kukaan vastaile. Kuitenkin niitä mäntiä vaihtelette usein :) voihan siellä olla muuallaki tummunut mut pakoaukosta vaan kattelin, ei pahemmin kiinnostas ruveta mäntää taas vaihtelee.. :S Semmonen juttu vielä että on käyny ton 1000km liian rikkailla seoksilla (tt-säädöillä a1 pyörä), vaikuttaako jotain? kiitän jo etukäteen.

21.4.2008 17:50

smiNoff1 kirjoitti:
smiNoff1 kirjoitti:onko normaalia että n.1000km ajetun 1-renkaisen männän männänrenkaan alla n. 0.5-1cm matkalla tummunut, pakoaukon kohdalta?
kertokaa te kun missään muualla kukaan vastaa, vaikka kysymyksessä onki sm husse, mut mäntähän se sielläki on niinku tässäki ku missään muualla kukaan vastaile. Kuitenkin niitä mäntiä vaihtelette usein :) voihan siellä olla muuallaki tummunut mut pakoaukosta vaan kattelin, ei pahemmin kiinnostas ruveta mäntää taas vaihtelee.. :S Semmonen juttu vielä että on käyny ton 1000km liian rikkailla seoksilla (tt-säädöillä a1 pyörä), vaikuttaako jotain? kiitän jo etukäteen.

Kiiltääkö se männänrengas? Näkyykö siinä männässä vielä uritusta?
Jos männänrengas kiiltää tai männän uritus on kulunut pois niin vaihda se mäntä. Ohipuhallusta on kuitenkin jo tapahtunut.

Liian rikkailla säädöillä jos kovin mummoilee, niin sylinteri lasittuu.

21.4.2008 20:25

no emmä nyt tiedä kiiltääkö se mitenkään erityisesti :) meinaakko että jos se lasittuu se sylinteri (tullut kyllä mummoillua harrastettua aika paljon tuolla kylillä ajaessa) niin se pitäs vaihtaa? No eli ymmärsin nyt kuitenkin että sen ei kuulus tummua edes tosta pakoaukon kohdalta, eli ei muutako uutta mäntää tilaileen, miten vielä jos se sylinteri on lasittunu miten se ilmenee, kuluuko uus mäntä ja puhaltaa ohi?

E: niin ja mitä meinaat tolla männän urittumisella?

21.4.2008 20:45

Ei tuo pakoaukon kohdalta tummuminen vielä niin hirveästi haittaa, siltä puolelta ne kuumat palokaasut ensimmäisenä männän ohi puhaltavat. Siis kun männän laki ohittaa pakoaukon yläreunan ja kaasut alkavat purkautua pakokanavaan. Kiillottuminen ja urituksen kuluminen männästä pois on selvä merkki kuluneisuudesta. Eli kun seuraavan kerran pyörittelet kädessäsi uutta mäntää, niin huomaat varmaan sen männänvaipan urituksen.

Lasittunut sylinteri on nimensä mukaisesti lasipintainen, ei mattapintainen kuten pitäisi. Vaikutus on sama kun männän kulumisella, eli voiteleva öljykalvo ei tartu pintaan niin hyvin.
Hoonaus auttaa vaivaan, mutta jos ja kun sylinteri on pinnoitettu, niin tarvitaan erilaiset hiomakivet. Kannattaa kysyä paikallisilta korjaamoilta hoonauksesta.

Ja tarkista toki ensin onko se sylinteri lasittunut vai ei.

21.4.2008 20:52

ok

22.4.2008 21:31

terve, millä seoksilla kannattaa ajaa tuo sisäänajo(uusi), ja sisäänajon jälkeen varmaan se 3%?
Ja mitkä ois ne sopivat tyhjä ja pääsuuttimet?

22.4.2008 21:46

Kokeile vaikka näillä ilmoilla 35 ja 420 tai 410

22.4.2008 21:51

Entä nuo seokset? millä kannattaa vetää se sisäänajo?

22.4.2008 22:41

vaikka 3%

23.4.2008 16:56

Eiks kukaa osaa sanoo 250cc wr:ään sopivia säätöjä näille ilmoille???

23.4.2008 21:14

akah1 kirjoitti:Eiks kukaa osaa sanoo 250cc wr:ään sopivia säätöjä näille ilmoille???
kato ohjekirjasta!!!! omistatko aivoja? jos omistat nii voisit vaikka käyttää niitä. Netistä löytää ohjekirjan, enempää en neuvo.