Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
13.5.2014 19:31
Mistä näkee milloin koneessa on sopiva määrä öljyä? Ja tarviiko vaihtamisessa ottaa mitään erityistä huomioon. Öljyt vaan pihalle ja uudet tilalle ja konetta pyörittään?
15.5.2014 0:36
Malli oli?Omassa 125yz ei löydy tarkistus paikkaa öljylle, yleensä kytkinkopassa/kytkimen puolen lohkossa on ml määrä öljylle.
15.5.2014 22:33
Malli on yz 450f ja öljymäärä on joku 1.1l.
15.5.2014 22:57
Mikä vuosimalli? Vanhemmissa öljytikku joko rungossa emäputken lähellä tai lohkossa sylinterin etupuolella.
ps. Missä ohjekirja? Yamahalla se on vieläpä ylivoimaisen hyvä, jokainen mahdollinen toimenpide selitetään ja esitetään kuvin.
18.5.2014 14:31
Oma yz450f 2010 booaa kaasuttaessa ja höllätessä taas paukkuu putkessa. Lähtee käyntiin normaalisti ja tasa kierroksilla toimii ok. Talvella ajettu kerran ja silloin kaikki ok, niinkuin koko viime kesänkin. Talvella ajon jälkeen vaihdoin öljyt ja suodattimen. Kokeilin sitten käyttää lämpimäksi niin tämä vika alkoi. Vaihdoin vielä tulpan ja putsarinkin. Tänään vaihdoin myös bensat uusiin, joten nyt ei kyllä ymmärrä missä vika.
31.5.2014 13:26
Itselläkin tuo että paukkuu putkessa höllätessä mutta oon pitänyt sitä normaalina. Kaasuttaessa ei kyllä booa jos ei väännä samantien aivan pohjaan asti.
Jäähdytyksessä on semmonen ongelma että vesi ei ilmeisesti kierra koneessa, koska kone lämpenee niin paljon ja kun ajon jälkeen avaa syylärin korkin niin ei ole painetta ollenkaan. En ole sitä huomannut ja on tullut ajettua jonkun verran, en tiiä sitte mitä on aiheuttanut.
1.6.2014 14:17
Joo, mutta itsellä ei ole ikinä aiemmin tuota tehnyt. Siis tämä pätkii jo niin, ettei mitää mahdollisuutta edes juurikaan ajaa. Tänään tsekattu venttiilit ja välykset, ok. Ruisku ainakin päällisinpuolin ok. Bensapumppu ja suodatin katsottu ja putsattu (filtterissä oli vähän likaa) mutta ei toimi edelleenkään. Voisko muka yhtäkkiä olla ajotukset pielessä, vai mitäs hemmettiä? Tai vaan sitten bensapumppu sökö? Onkos näihin samaan tapaan kuin muissa ruiskuvehkeissä, että korjaamolla saa lyötyä piuhanperään ja pääsee siitä katselemaan tietoja?
2.6.2014 1:35
Pate619 kirjoitti:Onkos näihin samaan tapaan kuin muissa ruiskuvehkeissä, että korjaamolla saa lyötyä piuhanperään ja pääsee siitä katselemaan tietoja?
On, tai voit hankkia itsellesi sen laitteen jolla näkee noi koodit ja voi säätää sytkää ja syöttöä (maksaa jotain ehkä kolme hunttia). Eli siis ton:
http://www.amazon.com/10-13-YAMAHA-YZ45 ... B005CXKV54HUOM! jos ostat, niin lue ohjeet ja noudata niitä, muuten voi mennä jotain rikki. En nyt muista missä järjestyksessä jutut piti tehdä ja meneekö rikki toi laite vai mopo.
3.6.2014 18:21
hyi minkä hintasta
Onko olemassa mitään keinoa testata bensapumpun toimintaa? Tai pystyykö ruiskun suuttimia putsaamaan itse mitenkään? Kaasarit ovat kyllä tuttu juttu, mutta ruiskun kanssa ei ole tullut suuremmin puuhasteltua. Toimisko samanlaiset aineet kuin bensa auton ruiskun puhdistukseen tarkotetut, jotka kaadetaan tankkiin bensansekaan?
23.6.2014 14:15
Mistähän mahtaa johtua,kun ensimmäisen kerran pyörän oston jälkeen vaihdoin vaihteistoöljyt ja pian sen jälkeen tyhjäkäynnilllä alkoi kuulua ajoittain jotain kohinaa vaihteistosta? Jos käyttää pyörää pukilla tyhjäkäyntiä takarengas ilmassa vaihde vapaalla, takapyörä voi pikkuisen pyöriä mukana, mutta sitten aika ajoin alkaa kohina kuulua ja takapyrä alkaa kohinan kanssa samaa tahtia pyöriä kovempaa?? Pyöränä Yamaha YZ125 2013 2T
23.6.2014 18:27
Ehkä uudet öljyt on erilaiset ja sai ton aikaan. En huolestuisi jos ajossa toimii vähintään yhtä hyvin kuin ennen. Jos ei toimi, kokeilisin seuraavassa vaihdossa eri litkuja.
26.6.2014 22:54
Tais johtua siitä, että öljyä oli laatikossa vain 0,4L. Pistin niin paljon kunnes tarkastusreijästä alkoi valua, näköjään tuota ei kannata uskoa. 0,66L oikea määrä.
22.7.2014 17:14
Semmosta kyselisin kun yamaha yz450f antaa muutaman minuutin käydä tyhjäkäyntiä niin alkukäyrä hehkuu punasena ja moottori jarrutuksessa papattaa niin onko normaalia vai käykö liian laihalla? Niin ja pyörässähän on leovincen putkisto
22.7.2014 22:22
Punahehku normaalia ja papatus johonkin asti. Voithan sä kokeilla vääntää seosruuvia jonkin verran auki. Jos on näillä keleillä laihalla niin kylmemmällä varmasti. Ehkä sieltä on joku rööri tukossa. Kommentit koskevat kaasaripelejä.