Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: Huolto & korjaus

29.9.2012 13:48

Jees, no pesutulpat aina kiinni, että enpä tiedä onko pakoaukosta mennyt, mutta täytyy koittaa tuoolla bensalla ne pitävyydet.

Re: Huolto & korjaus

30.9.2012 18:36

Onkos teillä Motocrossmekaanikoilla jotain yksinkertaista ja tavallisilla työkaluilla onnistuvaa keinoa oikoa pakoputkesta klommoja?

Re: Huolto & korjaus

30.9.2012 20:59

tukzkalakati kirjoitti:Onkos teillä Motocrossmekaanikoilla jotain yksinkertaista ja tavallisilla työkaluilla onnistuvaa keinoa oikoa pakoputkesta klommoja?


jos ei ihan solmulla koko putki niin vettä täyteen. tulppaat molemmat putken päät kunnolla ja pakkaseen kunnes jäätyy.

mutta älä pidä liian kauaa muuten saattaa putki haljeta jostain.

Re: Huolto & korjaus

2.10.2012 14:30

X rengas ketjun puhdistus miten? Painevettä tai paineilmaa ei ole uskaltanut kauheesti käyttää? Harja ja liuotinpesuaine ja puutarhaletku vesi?

Re: Huolto & korjaus

2.10.2012 23:07

Yam66 kirjoitti:X rengas ketjun puhdistus miten? Painevettä tai paineilmaa ei ole uskaltanut kauheesti käyttää? Harja ja liuotinpesuaine ja puutarhaletku vesi?

Polttoöljyllä ja tiskiharjalla on tullut joskus putsattua ketjuja. Sopiva astia jossa oli tupajumia, ketjut likoon ja harjalla kaikki ylimääräinen lika pois. Polttöljy siinä mielessä hyvä ettei haurastuta tiivisteitä, mitä esim. liuotinpesuaine saattaa tehdä.

Re: Huolto & korjaus

3.10.2012 22:05

Ostin tuollaisen ktm sx-f 450:n, jolla ajettu 100h ja ajattelin vaihtaa männän siihen talven aikana kun aiennista huolloista ei ole varmuutta.

Mistä pyörään saa järkevimpään hintaan osia?
Mitä samalla kannatta tarkistaa / uusia?
Kuinka hankala homma männän vaihto on? Pyörien kanssa en ole pelannut, mutta autojen parisss melko paljonkin.

Re: Huolto & korjaus

4.10.2012 19:17

Ei perhana vaihoin 250exc tuon magneeton puoleisen kampuranstefan, mutta sen jälkeen imuvuoto vaan ilmesty pahempana. Paikallisesta liikkeestä löysin vain tuommosen kumistefan, kun vakio on teräskehällä.
Haittaako tää kumikehä niin paljon?
Imukaula on ehjä ja uudet tiivisteetkin laitoin joka paikkaan. :roll:
E: Voiskoha suuttimiin olla päässy jotai roskia, jotka aiheuttas tämän? Ainakin kaasari oli ihan paljaana nurkassa. Pitää vielä tarkistaa imukaulan tiivisteet ja pannat..
Viimeksi muokannut '-' päivämäärä 4.10.2012 19:31, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Huolto & korjaus

4.10.2012 19:30

Tuleeko kampuran kartion tasapaksu kohta stefan huulen yli ulkopuolelta?
Ihan mielenkiinnosta kysyn paljonko edellisellä stefalla oli ajettu kun imuvuoto alkoi?
Tästä on meikälle muodostunu näitä laitteita kohtaan jo jonkinasteinen vainoharhasuus kun vähän joka ikinen omistamistani 2 tahdeista on alkanut lämmetessään käymään laihalla :lol:

Re: Huolto & korjaus

4.10.2012 19:36

Muistaakseni ei tule stefan huulen yli. Vaikka käänsin seosruuvin kiinni, pyörä jatko pyörimistä korkealla. 8o
E: Stefalla ajettu noin 80h, Kuten koko pyörällä.

Re: Huolto & korjaus

4.10.2012 20:37

opa_ kirjoitti:Ostin tuollaisen ktm sx-f 450:n, jolla ajettu 100h ja ajattelin vaihtaa männän siihen talven aikana kun aiennista huolloista ei ole varmuutta.

Mistä pyörään saa järkevimpään hintaan osia?
Mitä samalla kannatta tarkistaa / uusia?
Kuinka hankala homma männän vaihto on? Pyörien kanssa en ole pelannut, mutta autojen parisss melko paljonkin.


Osien hinnoissa ei taida olla paljoa eroa eri kauppojen välillä. Mutta motokeidas, racingbike jne. myy alkuperäisosia. ja tarvikkeita nyt löytää vaikka 24mx.

Nokkaketju vois olla yks hyvä vaihtaa ja sitte samalla tarkistaa silmämääräisesti onko kiertokangessa välystä.

Eihän tuo männän vaihto näissä ole homma eikä mikään autoihin verrattuna :P

Re: Huolto & korjaus

5.10.2012 11:11

Hei!
Tuli ostettua tommone Yamaha yzf450 crossi 07vm.
Se sammuilee aikalailla kuumana tyhjäkäynnillä ja lähtee käyntiin ja kun kaasua antaa se meinaa sammua heti uudestaan. tämmöstä oireilua ja putkessa paukuttaa aika paljon myöskin. Voisiko vika olla jotenkin pyörän säädöissä ym? tai jossain muualla ?

Re: Huolto & korjaus

5.10.2012 11:27

Ite tarkastaisin venttiilit noilla oireilla. Veikkaan et imu venat kantaa.

Re: Huolto & korjaus

5.10.2012 14:15

opa_ kirjoitti:Kuinka hankala homma männän vaihto on? Pyörien kanssa en ole pelannut, mutta autojen parisss melko paljonkin.


Muistaakseni tuohon 450sxf:ään tarvii jonkin sortin erikoistyökalun, että nokkien ajoituksen saa kohdalleen..

Re: Huolto & korjaus

8.10.2012 22:18

Kuinkas usein muut pistää linkun osiks putsailua ja rasvausta varten? Oon kuullu että kerran vuodessa ois hyvä.

Ihmettelen kyllä sitä kun vaihoin kaikki laakerit sinne linkkuihin 2010 lopussa. Nyt tänä keväänä avasin kaikki uudestaan ja putsasin/iskin uudet rasvat sisään kun vähän oli jo paskaa kertyny sinne.
No sitte tänään totesin et joku kusee takapäässä taas kun tuntu niin tahmeelta, ja ei muutaku linkut auki, ja nyt sitten olikin kaikki aivan jumissa ja paskan peitossa ja myös ruosteessa. kaikenlisäks onnistuin hukkaamaan yhen neulan niistä laakereista

Et mitähän oon oikee tehny väärin? :x

Re: Huolto & korjaus

8.10.2012 22:52

Tota, 6h välein kun avas niin alko pysyyn kunnossa. 10h niin oli jo aika helvetisti paskaa siellä eikä laakeritkaan kestäny kun muutaman vaihtovälin. Samaa kuullu muutamalta kassarifaijalta.