Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.4.2010 9:19

Kuva

Siinä ois kuva siitä virityksestä...

27.4.2010 13:28

Löytyykö jostain muualta KX-80 manuaalia kuin pdftoo saitilta? siellä ei lataus onnistu vaikka reggaa sisään. (kellään koneella , tai jouten paperiversiota)

Muksu sai viiknonloppuna -95 kawan ja mulla ei ole mitään kokemusta noista.
Jos muutamaan kyssäriin sais aluksi apua:

Mitä jäähytysnesteeksi?
Mitä / paljon vaihteistoon öljyksi?
Saako jousituksesta säädettyä pyörää matalammaksi? (pieni kuski)
Kytkin ottaa kiini hieman vaikka on painettu pohjaan, mistä/miten sitä saa säädettyä? tangosta vaijerin yläpäästä on varat loppu.
Mikä tulpaksi?
Kun pyörä ottaa tehopiikin on se aika raju (aloittelijalle) saako sitä "pehmeämmäksi"
Renkaan paine? ajo lähinnä soraradalla, mahd asfaltilla satunnaisesti.
Miten tarkastetaan jarruneste ja tar. vaihdetaan se?
Muuta huomioitavaa? (täysin loittelijan vinekkejä kaivataan)

Mitenkähän vakuutus asiat menee, jos ei kuulu seuraan? Tuleeko seuran kautta automaattisesti lisenssi/ vakuutus?

Bensana kuulemma 98 ja öljyä 2-3%

27.4.2010 16:54

Nimetön kirjoitti:Kuva

Siinä ois kuva siitä virityksestä...


Johan on viritys, löisin tuon tukkoon. Siinä on yksi reikä/mahdollisuus saada hiekanjyviä koneeseen. En ole kyllä moista ennen nähnyt.

27.4.2010 21:29

Mitähä tuon vanhemman(85?) kx kanssa tekee. sylinteri pitäs porauttaa mutta mäntiä ei näytä saavan? onko näissä putki vakiona koska tuossa näytti olevan. uusi putkituskaan ei oikein houkuttele hinnan takia. pitäis porauttaa noin 0.5mm ylikokoon. Koneistamon äijä sano että sen voisi porata mutta ei itekkään löytäny mäntiä kirjoistansa.

28.4.2010 6:13

Juhzi kirjoitti:Mitähä tuon vanhemman(85?) kx kanssa tekee. sylinteri pitäs porauttaa mutta mäntiä ei näytä saavan? onko näissä putki vakiona koska tuossa näytti olevan. uusi putkituskaan ei oikein houkuttele hinnan takia. pitäis porauttaa noin 0.5mm ylikokoon. Koneistamon äijä sano että sen voisi porata mutta ei itekkään löytäny mäntiä kirjoistansa.


-85 vuoden kawoissa on jo ollut vakiona pinnoitettu sylinteri, jonka vuoksi pyörään ei ylikokomäntiä oikein löydy. Jos sun sylinteri on joskus putkitettu, on sylinteri porattavissa. Wiseco taitaa olla ainoa valmistaja, jolta saattaisi löytyä ylikokomäntä ko. laitteeseen. http://www.wiseco.com/ProductSearch.aspx

28.4.2010 15:12

Noniin kyllähän sieltä mäntä löyty http://www.wiseco.com/ProductDetail.asp ... AppID=3172 ja tokimoton kautta voi tilata suomeen tuon. Toivottavasti tuo nyt on sitte 85 tai 84 vm.

28.4.2010 15:29

Nyt on pakko nostaa kädet pystyyn ja kysyä osaako joku sanoa mikä kawassa (-04 kx250f) on vialla!

Ostin mopon siis jo valmiiksi pikku vikaisena tarkoituksena käydä se kokonaan läpi, ostaessa mopo ei siis lähtenyt polkemalla käyntiin, työntämällä vaivoin ja pysyi käynnissä vain hetken nokan pitäen järjettömiä sivuääniä, kaasua annettaessa ja kierrokset nousivat todella hitaasti ja tukkoisesti.

Avasin yläpään, sylinteri/mäntä hyväkuntoisia, mutta toisen imupuolen venttiilin päältä oli nokka-akselin alla oleva kuppi murtunut, uusi tilaukseen ja hetken päästä paikoilleen, samassa vaihdoin koneeseen kaikki nesteet ja suodattimet sekä puhdistin kaasuttajan ja säädin sen mielestäni juurikin manuaalin mukaisesti. (Jostain syystä aikaisempi omistaja on vaihtanut siihen dicen bensapumpunkannen ja seosruuvin?)

Jälleen testaamaan, ei lähtenyt polkemalla käyntiin. Seuraavaksi sitten työntämään mäkeä alas ja lähti käyntiin mutta käy vain kaasu pohjassa vapaalla, nyt kuitenkin käynti on tasempaa ja huomattavasti hiljaisempaa. Mikä ihme tuossa on kun ei suostu käymään tyhjäkäyntiä ilman että kaasu on pohjassa?

Jos ei vikaa pian ala löytyä niin täältä saa kohta tulla hakemaan varaosia... Olisi vaan tajunnut ostaa toimivan 2T:n :lol:

28.4.2010 15:31

http://www.bikepics.com/kawasaki/

tuolta voit tarkistella kuvien perusteella vuosimallia. Ainakin tuon ikäisissä piikeissä kone taisi olla käytännössä sama vuodet 83-86.
Itse olen käyttänyt Wössnerin ylikokomäntiä, suoraan brittien ebaysta ostellut

28.4.2010 16:47

Tuuningmaster kirjoitti:Mikä ihme tuossa on kun ei suostu käymään tyhjäkäyntiä ilman että kaasu on pohjassa?


Kaasuvaijeri ei ole kireällä? Varmaan on, mutta sanon vain :)

28.4.2010 16:49

Moro

Olisi tässä kohta puoliin tarkoitus hankkia Kx 125. Ja nyt tahtoisin tietää onko tässä kawasakin mallissa minkälaisia tyyppivikoja ja ovat nämä kx kestäviä?

28.4.2010 17:09

DETSONI 2008 kirjoitti:Moro

Olisi tässä kohta puoliin tarkoitus hankkia Kx 125. Ja nyt tahtoisin tietää onko tässä kawasakin mallissa minkälaisia tyyppivikoja ja ovat nämä kx kestäviä?

Kaikki oikeat crossit on kestäviä ja hyviä kunhan löydät oikean ittelles.

28.4.2010 17:41

Ranpo kirjoitti:
Tuuningmaster kirjoitti:Mikä ihme tuossa on kun ei suostu käymään tyhjäkäyntiä ilman että kaasu on pohjassa?


Kaasuvaijeri ei ole kireällä? Varmaan on, mutta sanon vain :)

Tuntuu kyllä olevan ihan kunnolla ja toimii moitteetta, lisää ehdotuksia? :D

28.4.2010 18:10

Onks venttiilit säädöissään? Ei ois eka kawa jossa niiden kans ongelmii...

Tuuningmaster kirjoitti:Nyt on pakko nostaa kädet pystyyn ja kysyä osaako joku sanoa mikä kawassa (-04 kx250f) on vialla!

Ostin mopon siis jo valmiiksi pikku vikaisena tarkoituksena käydä se kokonaan läpi, ostaessa mopo ei siis lähtenyt polkemalla käyntiin, työntämällä vaivoin ja pysyi käynnissä vain hetken nokan pitäen järjettömiä sivuääniä, kaasua annettaessa ja kierrokset nousivat todella hitaasti ja tukkoisesti.

Avasin yläpään, sylinteri/mäntä hyväkuntoisia, mutta toisen imupuolen venttiilin päältä oli nokka-akselin alla oleva kuppi murtunut, uusi tilaukseen ja hetken päästä paikoilleen, samassa vaihdoin koneeseen kaikki nesteet ja suodattimet sekä puhdistin kaasuttajan ja säädin sen mielestäni juurikin manuaalin mukaisesti. (Jostain syystä aikaisempi omistaja on vaihtanut siihen dicen bensapumpunkannen ja seosruuvin?)

Jälleen testaamaan, ei lähtenyt polkemalla käyntiin. Seuraavaksi sitten työntämään mäkeä alas ja lähti käyntiin mutta käy vain kaasu pohjassa vapaalla, nyt kuitenkin käynti on tasempaa ja huomattavasti hiljaisempaa. Mikä ihme tuossa on kun ei suostu käymään tyhjäkäyntiä ilman että kaasu on pohjassa?

Jos ei vikaa pian ala löytyä niin täältä saa kohta tulla hakemaan varaosia... Olisi vaan tajunnut ostaa toimivan 2T:n :lol:

28.4.2010 19:12

33du kirjoitti:Onks venttiilit säädöissään? Ei ois eka kawa jossa niiden kans ongelmii...
Välykset katsoin samalla kun vaihdoin sen kupin venttiilin päälle, olivat ihan manuaalin antamien arvojen rajoissa. Sylinterin puolelta venttien lautaset/nokka näyttivät silmämääräisesti ihan hyvä kuntoisilta.
Kävin äsken koittamassa ettei hotstart ole jumittanut mutta ei ollut, samalla koitin putsarin irrottamista ja mopo toimi hetken lähes niin kuin pitääkin mutta sitten sammui yht'äkkiä. Sen jälkeen taas toimi aikasemmalla tavallaan, eli vain kaasu pohjassa tyhjäkäyntiä...
Jotenkin tuntuu siltä että tuo ei saa tarpeeksi ainetta, mistä syystä sitten?
Tai sitten joku mystinen sähkövika?

28.4.2010 20:23

Saako bensaa ? ettei tukosta missään ? , itsellä oli 2tahtisesssa samaa onkelmaa , ja tyhjäkäyntisuutin oli menny halki/poikki edellisessä pyörässä edellisen omistajan toimesta..