13.7.2009 17:36
13.7.2009 20:09
pikku_pekka kirjoitti:......
13.7.2009 23:24
xQ kirjoitti:raskaalla radalla alkaa kyllä tosissaan tuntumaan 20min kohalla et vittu ku ois nelari! joihinki hyppyreihin tarvii kumminki piikillä aika raivolla vetää et yli pääsee ja sehä ei oikee onnistu ku kädet o makaroonia : )
ja mutkista pihalle kytkimellä piiskaten ku nelari tulis nii paljo rauhallisemmin ja helpommin samallai mutkasta ulos..
21.7.2009 19:15
21.7.2009 19:24
jape112 kirjoitti:En tiiä onko nyt just oikee topic mut täällä on niin paljon sotaa ja tappelua siitä mikä on alottelijalle paras pyörä jne. ja ilmeisesti porukka tietää jotain vai lämpimikseenkö täällä puhutaan? Joo luen itteni täysin alottelijaks, metässä kokemusta ei juurikaan oo, radalla en oo koskaan ajanu. Kotarin piikkinen exc on smotona kadulla, seki lähdössä pois. Oon miettiny sit että mikä on se paras pyörä? Ei tarviis hirveesti yli 3000 euron maksaa kun mun pitää autoonki säästellä. Nelari olis sairaan mukava ajella, tai no ainakin kaverin 530 exc ja muuta kokemusta just nelarienskoista ei hirveesti ole. 2 tahti houkuttelis kuitenki siks että niistä tajuan enemmänki ku vaa perus ilmanputsariöljyymiset, mutta nelari olis tosiaa ehkä mukavampi ja mulla on se mielikuva että olis muka halvempi? Täällä se kuitenki tyrmätää eli onko näin että 2t peleillä olis halvempaa ajella iha harrasteajoa? Ja kun en tiiä edes vielä minkä kokosta haen, 250 nelarit on ollu kiikarissa, ei ne muutkaan koot oo pois suljettu. Ja onko näin että 250 sxf on ihan paska ja hondasta venat menee ja jammu muuten vaan tyhmä. Joku vois kertoo mulle vähä tarkemmin näistä, ja sanon nyt jo että turha alkaa erottelemaan pyöriä yhden tai kahden kilon erolla tms. turhaa. Niin ja ei ole paskankaan väliä onko se crossi vai enska, hyppiä voi kummallakin ja molemmat liikkuu metässä ja radalla jos siellä joskus harvoin käyn.
22.7.2009 10:58
SoHo kirjoitti:pikku_pekka kirjoitti:......
Pikkunelari on huomattavasti kalliimpi. Virallinen bensavastaava tiimissäni totesi piikistä siirryttäessä pikkunelariin, että päivässä radalla löpöä menee rannearviolla desi vähemmän, eli ero taloudellisessa mielessä mitätön.
22.7.2009 18:40
Akselisto kirjoitti:SoHo kirjoitti:pikku_pekka kirjoitti:......
Pikkunelari on huomattavasti kalliimpi. Virallinen bensavastaava tiimissäni totesi piikistä siirryttäessä pikkunelariin, että päivässä radalla löpöä menee rannearviolla desi vähemmän, eli ero taloudellisessa mielessä mitätön.
Omaan ajoon kohdistuneilla mittauksilla, ero on noin 2 litraa tunnissa pikkunelarin hyväksi. Kyseessä on ihan oikeasti mitattu tulos, ei rannearvio.
22.7.2009 22:22
14.8.2009 0:44
14.8.2009 8:06
zeizei125 kirjoitti:no kun nyt valittettavasti tämä koko motocross touhu on kääntynyt nelitahtisiin,niin onko kenelläkään faktatietoa siitä että onko nelari nopeampi kuin kaksitahtinen?mitenköhän esim MM-issä on käynyt,pystysiköhän sitä edes selvittämään,kun radat ja laitteet muuttuvat joka vuosi?
olisikohan se mahdotonta selvittää onko kalusto nyt nopeampaa kuin esim 2000-luvun alussa,silloin kun kaksitahdit vielä hallitsi crossiareenoita?en ole mikään nelarivihaaja mut jotenkin mun pää ei ole tottunut tohon pelkkään nelariääneen crossiradalla,mun mielestä oli virhe muuttaa säännöt niin että kaikki 2-t poistuivat radoilta(tarkoitan nyt lähinnä tota MM-crossia)harrastus käytössähän 2-t pyöriä vielä jonkun verran on,mutta kuinka kauan?mut kertokaahan mielipiteitänne,niin voitas vähän taas vääntää tästä niin rakkaasta aiheesta
14.8.2009 11:01
14.8.2009 12:11
14.8.2009 14:58
JM82 kirjoitti:Red Budin natikan väliliajalla ajetussa 2T kisassa Carmichael oli täräyttänyt RM 250:llä huhujen mukaan päivän viidenneksi nopeimman kierrosajan. Aika hyvin kun ottaa huomioon, että kuski on jo aktiivi uransa lopettanut eikä treenaa enää tosissaan crossia.
14.8.2009 15:01
14.8.2009 22:05