Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
14.12.2009 0:30
Tarkoitus olisi viedä huoltoon ainakin takapää. MItäs pk-seudulla veloitetaan jos vie takaiskarin ja etupään huoltoon ja vaihdattaa pakolliset (öljyt, kulutusosat).
14.12.2009 18:07
gustafssonille ku viet karkkilaan niin 110€ veloittaa muistaakseni kummastakin
14.12.2009 23:31
Öhöm, tarkittappas päivän hinta....
15.12.2009 7:28
J!gs@w# kirjoitti:gustafssonille ku viet karkkilaan niin 110€ veloittaa muistaakseni kummastakin
sisältää ilmeisesti muutakin kun öljynvaihdot?simmiä mahdollisesti?
15.12.2009 19:22
taka ja etuiskari huolto on 110€ kyllä
öljyt ja stefat muistaakseni, en ole satavarma
15.12.2009 23:13
No eipä sitten kannata huudellakaan, meinaan tohon rahaan jos tekee, ei jää latiakaan ittelle palkkaan.
16.12.2009 1:41
Ittel oli takaiskari just motoracing comppanyl huallos ja vaihto tiivisteet, öljyt ja shimmitti. Persetuntumalt parempi mettäs mitä ikin on ollu ja maksoi sellaset 180€
18.12.2009 13:39
Oisko jollain antaa jotain linkkiä tai hyviä neuvoja takakepin shimmaukseen? Tarttis saada puristusvaimennusta reilusti lisää kun ei naksussa riitä säätövara ja pienemmissäkin loikissa ollaan lähellä pohjausta.
Tiedän että shimmaus kannattaa jättää ammattilaiselle, mutta olisihan tuo kiva opetella itsekin.
Jos jotain kiinnostaa, niin iskari on ikivanha WP, jonka kyljessä stanssi 3-5 E90B.
18.12.2009 14:12
Eli se on varmaankin myös hiljattain huollettu/olet huoltanut?
Ensinnä kun purat sen, kiinnitä huomioo siihen onko öljyssä ilmaa. Jos on, niin ensin uus kasaus ja huolellisempi ilmaus, koska jos on ilmaa, ei vaimennukset toimi sinne päinkään.
Jos se iskari menee pohjaan tosiaan ihan pienissäkin, sanotaan vaikka puolesta metristä pudotuksissa tai ismpien kivien yli ajaessa, heitä lisää tavaraa sinne lähemmäks mäntää ja sitten jytkympää pyramidia perään. Ymmärrät kun purat sen simmityksen.
18.12.2009 14:42
Viime huollosta on jo aikaa, mutta ei tuolla paljo mitään ole siinä välissä ajettu.
Paluuvaimennus on kohdillaan, mutta tämä puristusvaimennuksen puute häiritsee. Ei se ihan puolesta metristä pohjaa, mutta yli metrin loikissa raavitaan jo maata
Omassa käytössä tolla ajetaan 95% kovaa tasaisella alustalla, kun taas edellinen römysi metiköissä.
Mutta tulen kyselemään lisää kun saan iskarin levälleen..
20.12.2009 22:19
Mitäs öljyjä ihmiset on tonne takaiskariin tunkenu? Belrayn hvi:tä ei ole nyt helposti saataville, joten aattelin jotain toista. Talvella en nyt aja, joten jähmettymistä ei tarvitse miettiä.
21.12.2009 8:41
Helsinki, Örthen, HVI ei ole vai?
Silkolenen Pro RSF:lläkin tulee ihan tyydyttävä lopputulos, samoin Öhlinssillä. Motorex ei sovellu käsin ilmaamiseen.
21.12.2009 18:05
Maskotti^ kirjoitti:Viime huollosta on jo aikaa, mutta ei tuolla paljo mitään ole siinä välissä ajettu.
Paluuvaimennus on kohdillaan, mutta tämä puristusvaimennuksen puute häiritsee. Ei se ihan puolesta metristä pohjaa, mutta yli metrin loikissa raavitaan jo maata
Omassa käytössä tolla ajetaan 95% kovaa tasaisella alustalla, kun taas edellinen römysi metiköissä.
Mutta tulen kyselemään lisää kun saan iskarin levälleen..
tuli vaan mieleen että onko sulla oikea jousi?
21.12.2009 22:21
Empäs muistanutkaan koko Örtheniä. Pitää sieltä kävästä hakemassa tölkki belrayta.
tuli vaan mieleen että onko sulla oikea jousi?
Kyllä se pitäisi olla aika kohdallaan. Painan kamat päällä varmaan jotain 65kg ja jousi on nyt wp54. Painaumien mukaan kun laskee niin jousi voisi olla jopa pykälän löysempi.
Mutta muuttuuko noitten jousten ominaisuudet iän myötä? On meinaan aika vanha vieteri.
22.12.2009 0:21
Kyllä se voi olla jopa 10% väsähtäny, vaikka WP:n jouset on kyllä aika hyviä, että tuskin niin paljoo on lössähtäny. Eikä toi jousi vaikuta kuin reilun kolmanneksen siihen pohjausvoimaan.