Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.10.2010 21:13

richart-_- kirjoitti:pakkaa päästämään öljyä kampikammioon. minkä kokosia suuttimia käytättä talvi ajossa?


Tarkistitko, että kampuran ratas kiristyy kunnolla? Jos sattuu olemaan sama vika, mikä oli minulla Wisecon kampuran kanssa. Ilmoitin tästä Duellille ja uusi kampurapaketti tuli viikossa.

12.10.2010 0:30

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:pakkaa päästämään öljyä kampikammioon. minkä kokosia suuttimia käytättä talvi ajossa?


Tarkistitko, että kampuran ratas kiristyy kunnolla? Jos sattuu olemaan sama vika, mikä oli minulla Wisecon kampuran kanssa. Ilmoitin tästä Duellille ja uusi kampurapaketti tuli viikossa.

joo tarkisitin eikä ollut välystä rattaassa, tein itse tiivisteen holkin, rattaan ja pultin väliin mutta saa nähdä toimiiko pitkään.

12.10.2010 0:34

siihen väliin kun itse tiivisteitä näpertelet nii kannattaa laittaa se pultti kovan kierrelukitteen kans pulttikoneella kunnolla kiinni! tulee nimittäin nätisti se pultti koneen kyljestä läpi kun sattuu aukeamaan! :eek:

12.10.2010 2:48

richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:pakkaa päästämään öljyä kampikammioon. minkä kokosia suuttimia käytättä talvi ajossa?


Tarkistitko, että kampuran ratas kiristyy kunnolla? Jos sattuu olemaan sama vika, mikä oli minulla Wisecon kampuran kanssa. Ilmoitin tästä Duellille ja uusi kampurapaketti tuli viikossa.

joo tarkisitin eikä ollut välystä rattaassa, tein itse tiivisteen holkin, rattaan ja pultin väliin mutta saa nähdä toimiiko pitkään.


Jaa-a.. en tiedä, minun CR:ään jelppasi, kun vaihtoi kampuran. Ei siihen välyksiä pitäisi jäädä pultin kiristyksen jälkeen. Muutonhan ratas pääsee liikkumaan ja akselistä kuluu boordit, että heilahtaa...

12.10.2010 15:42

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:pakkaa päästämään öljyä kampikammioon. minkä kokosia suuttimia käytättä talvi ajossa?


Tarkistitko, että kampuran ratas kiristyy kunnolla? Jos sattuu olemaan sama vika, mikä oli minulla Wisecon kampuran kanssa. Ilmoitin tästä Duellille ja uusi kampurapaketti tuli viikossa.

joo tarkisitin eikä ollut välystä rattaassa, tein itse tiivisteen holkin, rattaan ja pultin väliin mutta saa nähdä toimiiko pitkään.


Jaa-a.. en tiedä, minun CR:ään jelppasi, kun vaihtoi kampuran. Ei siihen välyksiä pitäisi jäädä pultin kiristyksen jälkeen. Muutonhan ratas pääsee liikkumaan ja akselistä kuluu boordit, että heilahtaa...

niinhän se tekee. mitäs muuten tuolla kampikammion muodolla on merkitystä? haittaneeko jos siellä on vähän kuluneita kohtia, sen kampiakselin hajoamisen seurauksena.

12.10.2010 18:12

richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:pakkaa päästämään öljyä kampikammioon. minkä kokosia suuttimia käytättä talvi ajossa?


Tarkistitko, että kampuran ratas kiristyy kunnolla? Jos sattuu olemaan sama vika, mikä oli minulla Wisecon kampuran kanssa. Ilmoitin tästä Duellille ja uusi kampurapaketti tuli viikossa.

joo tarkisitin eikä ollut välystä rattaassa, tein itse tiivisteen holkin, rattaan ja pultin väliin mutta saa nähdä toimiiko pitkään.


Jaa-a.. en tiedä, minun CR:ään jelppasi, kun vaihtoi kampuran. Ei siihen välyksiä pitäisi jäädä pultin kiristyksen jälkeen. Muutonhan ratas pääsee liikkumaan ja akselistä kuluu boordit, että heilahtaa...

niinhän se tekee. mitäs muuten tuolla kampikammion muodolla on merkitystä? haittaneeko jos siellä on vähän kuluneita kohtia, sen kampiakselin hajoamisen seurauksena.


Ei tuohon tiivisteitä tarvitse, jos pulttii kiristää rattaan kiinni. Holkin kunto voisi olla, jos stefa on kuluttanut siihen urat.

Jotain jälkiä lohkoihin usein tulee, kun joku osa kampurasta pettää. onhan lohkot ehjät, ettei ole vääntyilleet vaihteistonpuolelta, josta öljy voisi vuotaa?

Vuodon saat tarkistettua ihan paikallaankin.. eli sylinteri poijes ja vaihteisto öljyä täyteen. Lohkojen välin näkee, jos tiivisteestä vuotaa. Jos kampuran stefa vuotaa, niin öljyä vain kertyy kammion pohjalle.

12.10.2010 20:45

niinhän sen saa. niin tuohon minun tyhjäkäynti ongelmaan, hoksasin että minulla oli pääsuutin 185 ja tk suutin 58. eikä silti lähde kylmänä käyntiin? voisiko olla että imu on rikki?

13.10.2010 13:47

muistaako joku minkä mittainen on sielä kytkimen sisällä oleva tanko?

13.10.2010 19:52

richart-_- kirjoitti:niinhän sen saa. niin tuohon minun tyhjäkäynti ongelmaan, hoksasin että minulla oli pääsuutin 185 ja tk suutin 58. eikä silti lähde kylmänä käyntiin? voisiko olla että imu on rikki?


Vakiokoot suuttimilla on 55/175 itse olen käyttänyt 58/182-192 talvella. Joskus jäi tuo 58 vaihtamatta pienempään ja alakierroksilla ei pelitellyt vaikka kuinka yritti ruuvia punoa.

13.10.2010 20:50

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:niinhän sen saa. niin tuohon minun tyhjäkäynti ongelmaan, hoksasin että minulla oli pääsuutin 185 ja tk suutin 58. eikä silti lähde kylmänä käyntiin? voisiko olla että imu on rikki?


Vakiokoot suuttimilla on 55/175 itse olen käyttänyt 58/182-192 talvella. Joskus jäi tuo 58 vaihtamatta pienempään ja alakierroksilla ei pelitellyt vaikka kuinka yritti ruuvia punoa.

niin ei ollu tyhjäkäyntiä? mulla pelittää ihan hyvin, nyt se vain ei lähde käymään millään, paitsi jos laittaa bensaa tulpan reijästä.

13.10.2010 22:15

richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:niinhän sen saa. niin tuohon minun tyhjäkäynti ongelmaan, hoksasin että minulla oli pääsuutin 185 ja tk suutin 58. eikä silti lähde kylmänä käyntiin? voisiko olla että imu on rikki?


Vakiokoot suuttimilla on 55/175 itse olen käyttänyt 58/182-192 talvella. Joskus jäi tuo 58 vaihtamatta pienempään ja alakierroksilla ei pelitellyt vaikka kuinka yritti ruuvia punoa.

niin ei ollu tyhjäkäyntiä? mulla pelittää ihan hyvin, nyt se vain ei lähde käymään millään, paitsi jos laittaa bensaa tulpan reijästä.


Toimiihan Ryyb, Ryyb,... Keihinissä?

14.10.2010 21:22

CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:niinhän sen saa. niin tuohon minun tyhjäkäynti ongelmaan, hoksasin että minulla oli pääsuutin 185 ja tk suutin 58. eikä silti lähde kylmänä käyntiin? voisiko olla että imu on rikki?


Vakiokoot suuttimilla on 55/175 itse olen käyttänyt 58/182-192 talvella. Joskus jäi tuo 58 vaihtamatta pienempään ja alakierroksilla ei pelitellyt vaikka kuinka yritti ruuvia punoa.

niin ei ollu tyhjäkäyntiä? mulla pelittää ihan hyvin, nyt se vain ei lähde käymään millään, paitsi jos laittaa bensaa tulpan reijästä.


Toimiihan Ryyb, Ryyb,... Keihinissä?

kyllä se joo. laittaa käymään niin imua nostaa niin se pysyy käynnissä. mutta kun otat pois sammuu kun ei ole tyhjäkäyntiä. mikäs se säätö siinä imussa on? olen sitä säädelly suuntaan jos toiseenki ilman vaikutusta.

14.10.2010 23:18

richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:
CR250 kirjoitti:
richart-_- kirjoitti:niinhän sen saa. niin tuohon minun tyhjäkäynti ongelmaan, hoksasin että minulla oli pääsuutin 185 ja tk suutin 58. eikä silti lähde kylmänä käyntiin? voisiko olla että imu on rikki?


Vakiokoot suuttimilla on 55/175 itse olen käyttänyt 58/182-192 talvella. Joskus jäi tuo 58 vaihtamatta pienempään ja alakierroksilla ei pelitellyt vaikka kuinka yritti ruuvia punoa.

niin ei ollu tyhjäkäyntiä? mulla pelittää ihan hyvin, nyt se vain ei lähde käymään millään, paitsi jos laittaa bensaa tulpan reijästä.


Toimiihan Ryyb, Ryyb,... Keihinissä?

kyllä se joo. laittaa käymään niin imua nostaa niin se pysyy käynnissä. mutta kun otat pois sammuu kun ei ole tyhjäkäyntiä. mikäs se säätö siinä imussa on? olen sitä säädelly suuntaan jos toiseenki ilman vaikutusta.


Nyt en oikein pysy "imussa".... Tarkoitatko tuolla imulla ryyppyä "mustatapliska", jota pyörittämällä vastapäivään ryyppyä lisätään ja myötäseen pienennetään. Toiseksi oletko tuota seosruuvia punonut mihinkään suuntaan? 58tk suuttimella saanee 2-3 kierrosta punaltaa auki. Jos tuon vakio tk-suuttimen koon saisi varmistettua, kun monessa paikkaa mainostavat kokoa 52.

Jos noita ruuvailemalla ei lähde pelittämään, nin pistä kaasari palasiksi, puhdista ja varmista ryybin/tyhjäkäyntisäädön toiminta.

Jotta pysytään kartalla Ryyb/tyhjäkäynnin säätö namiskuukkeli on kuvassa numerolla 9 oleva osa ja seosruuvi on numerolla 7.

http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... &fveh=3267

14.10.2010 23:29

oikein mie arvasin, siis tuon että ryypyssä on myös tyhjäkäynti samassa. niin ei vaikuta mitään vaikka pyörittelis mihin suuntaan tuota ryyppyä, pitää vissiin alkaa purkamaan kaasutin ja putsata kunnolla. milläs oletta putsanneet tuon ryypyn? siis kaasuttimen sisältä kaikki mahdolliset kanavat.

14.10.2010 23:33

richart-_- kirjoitti:oikein mie arvasin, siis tuon että ryypyssä on myös tyhjäkäynti samassa. niin ei vaikuta mitään vaikka pyörittelis mihin suuntaan tuota ryyppyä, pitää vissiin alkaa purkamaan kaasutin ja putsata kunnolla. milläs oletta putsanneet tuon ryypyn? siis kaasuttimen sisältä kaikki mahdolliset kanavat.


Jarrukliineri on ollut aika toimiva aine metalliosille. Paineilmaa siihen päälle.