Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
26.7.2006 1:26
Kumpi on kestävämpi vaihtoehto vuosimallia 2003 olevaan WR125 pyörään uudeksi männäksi,
prox vaiko
vertex? Vai olisiko joku muu samaa hintaluokkaa oleva mäntä viisaampi ratkaisu?
Eräs tuttu oli tilaamassa omaan 250 4t husseensa männän jenkeistä, niin kysyi multa että tilaittaisto samalla tohon sun piikkiseenkin kun sieltä saa halvalla. No sanoin että tilataan vaan. Tämä siis pariviikkoa sitten, se äijä ilmotti juuri mulle että oli sille oli tullu oikea mäntä sen peliin, mutta mulle oli tullu WR250cc:n mäntä
26.7.2006 16:23
kyllä vertexiä on enemmän kehuttu kun proxia kestävyydessä, mutta kun itse vertaan tuota alkuperäis mäntää ja vertexiä niin siinäkin huomaa selvästi kumpi on varaosa mäntä.. alkuperäsessä 2 mm pidemmät helmat, mutta taas helmat muotoiltu paremmin tehoja ajattelen. sitte alkuperäses on viä voitelureiät mitä ei vertexis näy.. näilläkin toki 60 e hintaeroo
27.7.2006 18:36
Pitääkös paikaansa.
Tilasin saman kokoisen takomännän kun edellinen valumäntä oli, siis merkkiä wössner tuohon mun husseen. Kuulin että takomäntä laajenee lämmetessään enemmän kuin valumäntä,siispä onko syytä pelätä että saattaa lämpätä herkästi?
27.7.2006 18:43
Emmä tiiä tuosta laajeneeko se enemmän muka, mut ainakin nopeemmin. Joten koneen lämmittämisessä tulee olla tarkempi.
27.7.2006 18:51
eli lämmittää tarpeeksi?
27.7.2006 19:10
s304 kirjoitti:Kokemusta Duellin myymistä Namura männistä?
ekat kokemukset pitäs tulla kohtapuoleen kun laitoin sellasseen tilaukseen... toivottavasti ei heti kilkkaa kiinni..
27.7.2006 19:58
reiskaxx kirjoitti:s304 kirjoitti:Kokemusta Duellin myymistä Namura männistä?
ekat kokemukset pitäs tulla kohtapuoleen kun laitoin sellasseen tilaukseen... toivottavasti ei heti kilkkaa kiinni..
Itse tilasin kanssa. Pitäisi vaan liikkeestä hakea. Se jännä tuossa että ei oo kuin yhtä kokoa. No kaipa se silti hyvä on tällaiseen köröttelyyn, luotettavuus olis tärkeintä.
28.7.2006 11:40
Jos on kovakromi pytty niin sillonhan mäntää luonnollisesti ei oo kun yhtä kokoa vai olenko väärässä
28.7.2006 11:49
oot luonnollisesti väärässä:D
28.7.2006 12:17
ku tosta mäntien ajo tunneista puhutaan, niin eikös se tunti määrä oo vähä epätarkka. koska toiset ajaa erilaista ajoo ku toiset, jokku on oikeen kovia kuskeja päästää rataa läpi hanat pohjas ku toiset taas ajelee vähä rauhallisemmin. niin joku sit täs sano et se pitäis mitata litroissa paljonko männällä ajaa. sanokaa jos olen ihan hako teillä.
28.7.2006 16:31
reiskaxx kirjoitti:Jos on kovakromi pytty niin sillonhan mäntää luonnollisesti ei oo kun yhtä kokoa vai olenko väärässä
kyll satut olee vääräs meinaa kovakromi/pinnotettuihin pyttyihin saa mäntiä yleensä satkun tarkkuudella..
ja wilsson tottakai se vaikuttaa kuinka ajaa, mutta tartteeko sen niin tunnin tarkkaa olla? koska kaikki männät on kuiteski yksilöitä et ei voi tietää tunneist koska alkaa olee valmista kamaa. joten mielummin ennen kun mitään alkaa tapahtumaan.
28.7.2006 23:35
Kuka tarkoittaa mitäkin?
Terässylkkyyn saa std-kokoa ja ylikokoja, tavallisimmin 0.25mm välein. Eli nimelliskoot vaikka 54, 54.25, 54.5, 54.75 ja 55 mm. Nicasil tms. pytyt taas ovat paljon tarkempia ja mäntä tulee valita oikean kokoisena sylinteriYKSILÖN mukaan, yleensä 0.01mm välein. Eli nimelliskoko on vaikka 54mm, niin mäntä on vaikkapa 53.93, 53.94 tai 53.95mm.
Ihan vaan noin selvennykseksi, ettei mene "puurot ja vellit sekaisin".
29.7.2006 16:57
Jep, mitään "ylikokoja" noi eivät ole.Vaan kun pinnoitettu sylinteri tehdään, niitä tulee eri kokoisia, joten tehtaalla lyödään kirjain siihen minkä kokoinen se on.Ei noita nicasil/gil-nisil sylintereitä tarvi edes mitata kun mäntää valitsee, koska ne eivät kulu.Sama kirjain vaa mäntään kun sylinterissä on, niin silloin välys on sen ~0.05mm joka kuuluukin..
29.7.2006 17:06
Billy Idol kirjoitti:Jep, mitään "ylikokoja" noi eivät ole.Vaan kun pinnoitettu sylinteri tehdään, niitä tulee eri kokoisia, joten tehtaalla lyödään kirjain siihen minkä kokoinen se on.Ei noita nicasil/gil-nisil sylintereitä tarvi edes mitata kun mäntää valitsee, koska ne eivät kulu.Sama kirjain vaa mäntään kun sylinterissä on, niin silloin välys on sen ~0.05mm joka kuuluukin..
Kyllä ne itseasiassa kuluu ton kympin aina välillä. Ainaki piikkisis kotareis on alkuperäsenä lähes aina A mäntä eli pienin ja sitten ainakin örthen suosittelee parin kolmen männän jälkeen B mäntää lyömään sisään ja näin on kaverit tehny ja meinaan itsekin tehdä.
29.7.2006 23:33
No ei varmaan kulu kymppää kolmella männällä! Täällä nyt sattuu vaan olemaan vähän kylmemmät käyttöolot ja siten satkun isompikin saattaisi(!!!) toimia jopa uudessakin lämpöleikkaamatta.