Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.2.2009 23:18
Tänään keksin hyvän ja helpon ilmaustavan, jolla tulee ilmat pois ja ei tarvi jatkuvasti ilmausruuvia aukasta. Eli tein tälleen että otin letkunpätkän (sellanen joka sopii hyvin ilmausnippaan) ja laitoin sinne jarrunestettä sisälle (n.2/3 osaa letkusta) sit laitoin sen letkun pään siihen ilmausnippaan ja nostin letkun pystyyn että se neste valuu ilmausnippaan kiinni ja annoin siitä letkun nesteestä ilmat nousta pois. Sen jälkee aukasin sen ilmausruuvin ja painelin jarrukahvaa eestaas rauhallisesti nii alko ilmaa tulla pois ja tällee sain ilmattua. Olinkyllä pistäny jarruletkun suoraks yläviistoon, että jarrusatula on ylempänä. Ilmasin samalla tavalla tuplalevyjarrunki
10.2.2009 3:49
Keskuudessamme taitaa olla sherlock!!
Lattiallekko oot ennen ne jarrunesteet ruikkinu??
23.2.2009 13:49
Noniin eli vaihdoin X-limittiin taakse jarrupalat ja nyt jarru on ihan löysä, mutta en saa sitä ilmattua millään.. Olen kokeillut melkeen kaikkia taktiikoita mitä täällä on kerrottu paitsi letkulla kun en ole löytänyt. Mutta siitä jarruletkusta ei tule ees nestettä kun painaa jarrua ja jarrunestesäiliö ei tyhjene ollenkaan.
En tosiaan paljoa tiedä jarrujärjestelmistä että jos vähän apua sais. Ja kyseessä siis takajarru.
23.2.2009 15:26
taliaivo1 kirjoitti:Noniin eli vaihdoin X-limittiin taakse jarrupalat ja nyt jarru on ihan löysä, mutta en saa sitä ilmattua millään.. Olen kokeillut melkeen kaikkia taktiikoita mitä täällä on kerrottu paitsi letkulla kun en ole löytänyt. Mutta siitä jarruletkusta ei tule ees nestettä kun painaa jarrua ja jarrunestesäiliö ei tyhjene ollenkaan.
En tosiaan paljoa tiedä jarrujärjestelmistä että jos vähän apua sais. Ja kyseessä siis takajarru.
No alotetaan siitä että 1.Avaat jarrunestesäiliön korkin, 2. Laitat ilmaus venttiiliin sopivan lenkin (yleensä 8mm) ja läpinäkyvän letkun. 3. Painat jarrupoljinta alas ja avaat venttiilin. (sulje ennen kuin pääsee ilmaa). 4.Meet mopopoikien puolelle kyselemään jatkossa.
28.2.2009 13:09
http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... ts_id=1017 onko noi kaikki teräspunos letkut semmosia että saa vaihdettua tuon banjo liittimen ? Esim tuo linkissä oleva ? Ei taida ihan kuulua tähän topicciin mutten kauempaa jaksanut ettiä täysin oikeata
28.2.2009 15:15
Henkka57 kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?products_id=1017 onko noi kaikki teräspunos letkut semmosia että saa vaihdettua tuon banjo liittimen ? Esim tuo linkissä oleva ? Ei taida ihan kuulua tähän topicciin mutten kauempaa jaksanut ettiä täysin oikeata
saahan siihen sen banjon erikseen kierteillä mutta käy kysyyn jossain hydrauli liikkeessä mihin hintaan tekee sulle tommosen letkun,luulisin et saat sen halvemmalla ja oikeilla liittimillä kun otat vanhan malliksi
28.2.2009 18:10
Porissa Motoxilla on noita Brakingin jarrukamoja hyllyssä, niin sun kannattaa melkein sieltä käydä hakemassa.
28.2.2009 18:34
a.c.e kirjoitti:Porissa Motoxilla on noita Brakingin jarrukamoja hyllyssä, niin sun kannattaa melkein sieltä käydä hakemassa.
Tiedän mutta kun siellä maksaa niin älyttömästi, melkeen satasen jouduin kerran maksamaan letkusta + liittimistä
16.4.2009 21:15
Mikähän tossa kotarin takajarrussa nyt on ongelmana? Koko järjestelmä on siis tyhjä ja kun laitan jarrunestesäiliön täyteen ja alan veivata jarrupoljinta niin eikö ton nyt pikkuhiljaa pitäs alkaa tyhjeneen ton jarrunestesäiliön? Sitten kun koittaa painaa lääkeruiskulla ilmausnipasta jarrunesteet alakautta sisään niin ei vaan mene.
17.4.2009 15:22
Säiliö ja jarru ei tunnu olevan mitenkää yhteydessä toisiinsa kun säiliöstä ei mee sylinteriin ilma eikä vesi eikä jarruneste.Aivan justiinsa menee rälläkällä paskaks koko romu.
17.4.2009 19:25
niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Säiliö ja jarru ei tunnu olevan mitenkää yhteydessä toisiinsa kun säiliöstä ei mee sylinteriin ilma eikä vesi eikä jarruneste.Aivan justiinsa menee rälläkällä paskaks koko romu.
pyöritäppä se säätö ihan auki jos se pääsylinterin mäntä on iha katossa nii ilmaus ei taho onnistua
17.4.2009 20:01
Kokeiltu on mutta ei auttanut.Tänäänkin hinkannu tota varmaan kolmetuntia eikä mitään edistystä.Purin myös sylinterin ja näytti ihan normaalilta ja reiät oli auki säiliöön ja ilma kulkee hyvin kun sylinterissä ei ole mäntä paikallaan mutta kun laittaa männän takasin sylinteriin niin ilma ei kulje säiliöstä letkuun ollenkaan.
6.5.2009 21:51
Tuleeko pääsylinteristä nestettä ulos jos avaa letkun ja pumppaa?
7.5.2009 7:55
Saatu toimimaan jo.Käänsin sen lukkoprikan toisinpäin joka pitää männän sylinterissä.
9.5.2009 20:58
Mistähän johtuu kun takajarrusatulan männät tulee itestään ulos hiljalleen kun ne työntää sisään? Ajossa jarru laahaa.