Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

12.3.2011 19:06

Mulla ei taida tankillisella ihan päästä tuntia piikillä. Sehän on ihan ajovauhdista ja paikasta kiinni. Crossihallissa pääsee tosi pitkään tankillisella, Kaanaassa sitä bensaa menee niin helvetisti.

12.3.2011 19:22

entäs toi 250 4t tiiätkö?

12.3.2011 20:28

kawasaki_fin kirjoitti:entäs toi 250 4t tiiätkö?

itellä vie pikkunelari karkeesti noin 5 litraa tunnissa jos ajjaa rossia,puun kierrossa huomattavasti vähemmän

12.3.2011 20:36

ookoo ;)

12.3.2011 21:35

bensan kulutukselle on ihan mahdoton sanoa mitään määrää, en meillä edes mittaa sitä. Kulutus riippuu kuskin fiiliksestä, kaasun asennosta ja radasta.

Meillä on "aina" radalle mennessä tankit täynnä ja jerryssä 10-15l valmiiksi sekotettua 2T bensaa. Kesällä jos on tiedossa, että ollaan kauemmin ajamassa niin mukana on vielä 20L pönttö sekottamatonta bensaa.

12.3.2011 21:41

eipä tuolla kulutuksella oo minullekkaan väliä kun bensaa on saanu mittarilta niin paljon ku on tarvinnu (ainaki vielä), mut ihan mielenkiinnosta joskus tullu katottua

13.3.2011 20:51

Terppa.

Osaako joku sanoo onko tuossa KTM SXS 450 mitään sen suurempaa eroo koneessa kun samanlaisessa SX mallissa eli onko ne periaatteessa samanlaiset koneeltaan?

14.3.2011 10:38

.mara. kirjoitti:Terppa.

Osaako joku sanoo onko tuossa KTM SXS 450 mitään sen suurempaa eroo koneessa kun samanlaisessa SX mallissa eli onko ne periaatteessa samanlaiset koneeltaan?


on ne saman kokoiset, mutta kannessa on muistaakseni eroja. Nokka-akselit erilaiset ja oisko venttiilien materiaalit erit. ehkä cdi-poksit erilaiset. tietenkin silläkin on merkitystä minkä ikäisistä kotareista on kyse.

14.3.2011 14:05

funktio kirjoitti:
.mara. kirjoitti:Terppa.

Osaako joku sanoo onko tuossa KTM SXS 450 mitään sen suurempaa eroo koneessa kun samanlaisessa SX mallissa eli onko ne periaatteessa samanlaiset koneeltaan?


on ne saman kokoiset, mutta kannessa on muistaakseni eroja. Nokka-akselit erilaiset ja oisko venttiilien materiaalit erit. ehkä cdi-poksit erilaiset. tietenkin silläkin on merkitystä minkä ikäisistä kotareista on kyse.[/quo

niin vähän itekki ajattelin et jotain tollasta niissä olis. akran putkihan noissa sxs malleissa on ja sit enemmän hiilikuitu osaa eli taitaa olla vähän sama kuin exc factory malli.

KTM EXC 4T

15.3.2011 14:53

Ensi kesäksi pitäisi vihdoin hommata enska monen vuoden tauon jälkeen. Ja syystä tai toisesta nyt meinasin koittaa KTM.ää EXC 400cc-525cc vm.2000-2006. Tiedän että to 525 on hiukan ehkä kömpelö metsässä, mutta nyt utelisin lähinnä eri vuosimallien ja kuutioisten hyviä ja huonoja puolia kestävyyden ja toimivuuden kannalta. Eli mitä muutoksia pyöriin on tullut koneen, rungon ym. suhteen vuosien mittaan ja onko joku vuosimalli muita huonompi tai vastaavasti toisin päin?

15.3.2011 17:29

Micco525 kirjoitti:Ensi kesäksi pitäisi vihdoin hommata enska monen vuoden tauon jälkeen. Ja syystä tai toisesta nyt meinasin koittaa KTM.ää EXC 400cc-525cc vm.2000-2006. Tiedän että to 525 on hiukan ehkä kömpelö metsässä, mutta nyt utelisin lähinnä eri vuosimallien ja kuutioisten hyviä ja huonoja puolia kestävyyden ja toimivuuden kannalta. Eli mitä muutoksia pyöriin on tullut koneen, rungon ym. suhteen vuosien mittaan ja onko joku vuosimalli muita huonompi tai vastaavasti toisin päin?


ktmtalkista luettuna 400 exc on käytännössä pomminvarma laite. siis nimen omaan tämä rfs moottori. siitä paras versio eli viimeinen malli oli 2007:ssa. sitten vaihtu tähän nykyiseen malliin joka on vissiin pamahdellut yhdellä jos toisellakin. ite laittaisin endurohommiin just tuon 400 ja siitä uusimman rfs-mallin eli 2007. tuskimpa mitään eroa 2006:een.

omakohtaista kokemusta on vain 450 exc:stä ja se oli 2006 vuosimallia. ei mitään vikoja ikinä. kaksi vuotta kerkesi mulla olla. ainut mikä haittasi ajoa niin se tuntui puskevan, mutta nyt vasta tajusin että ajoin aina liian köykäsellä takajousella. harmittaa etten aikoinaan älynnyt. toisaalta en ottanut harrastusta niin tosissaan silloin aikoinaan.

18.3.2011 11:36

Kiitokset vastauksesta funktio, muilla ei taida olla enempää lisättävää asiaan.

18.3.2011 16:18

Mitäs teidän mielestä kannattais maksaa tommosesta -07 piikki yz:sta, 80h ajettu, 20h sitte vaihdettu vaihteistoon rattaat, petilaakerit ja mäntä. Paljon on harrastekäytössä kiertokangen vaihtoväli tunteina?

21.3.2011 12:40

Minkäslainen peli gas gassin ec 300 on? Tyyppivikoja? Entäs miten noita osia saa? Leviääkö se heti?

22.3.2011 23:05

Pistetäänkö tänne.

Eli minkälaista pyörää te asiantuntijat suosittelette ekaksi krossiksi/enskaksi? Pääasiassa tulis ajeltua ihan harraste ja kuntoajelua. Aiempaa kokemusta moottorivehkeistä löytyy jonkin verran, kuitenkin enemmälti 2-tahtisista peleistä. 2-tahtinen pyörä voisi olla kyllä omasta mielestä näin ekaksi helpompi huoltaa. Pituutta löytyy n. 176cm, joten eikös piikki olisi ekaksi pyöräksi ihan sopiva? Olen katsellut kaikenlaisia crossipyöriä, Hondia, Kawoja, Kotareita jne. Minkälaisia mahdollisia koko- ja tehoeroja piikkisissä pyörissä on? Sitten huoltohommista mietityttäis kanssa pari asiaa. Kuinka usein öljyt tulisi vaihtaa? Kuinka usein mäntä tulisi vaihtaa? Entäs sitten alakerran remppoja? Ilmanputsarin puhdistus nyt on niin helppo homma, että kannattaa varmaan joka ajokerran jälkeen se tehdä? Kuinka suuria kokoeroja tulee siirryttäessä piikeistä isompiin, esim. 300 ja 450 kuutioisiin pyöriin? Ehkä kuitenkin piikki olisi itselle se sopiva.

Kiitos