Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
25.4.2010 20:03
Kannentiiviste tarkistettu?. oikeeseen momenttiin kiristetty?.
26.4.2010 15:20
on ei oo yhtää märän näkönen.
26.4.2010 17:50
Ettikääs mulle halvat ketjut 89 vuoden cr hondaan kiitos!
26.4.2010 17:52
Mjosti kirjoitti:Ettikääs mulle halvat ketjut 89 vuoden cr hondaan kiitos!
Ja ketjujako oli?
26.4.2010 18:29
Mjosti kirjoitti:Ettikääs mulle halvat ketjut 89 vuoden cr hondaan kiitos!
Sulla menee useemmat noita halpoja ketjuja siinä ajassa ku ajaisit kunno ketjuilla
26.4.2010 18:31
Mjosti kirjoitti:Ettikääs mulle halvat ketjut 89 vuoden cr hondaan kiitos!
biltemasta
27.4.2010 11:52
laittakaas mulle jtn tietoja nuista ketjuista et voin kattoa!
MOOTTORIPYÖRÄN KETJUT 428 O-RE
Vahvistettu laatuketju 428 O-rengas. Tarkoitettu 80-125 cc enduro- ja crossipyörille. Normaali- tai kilpailukäyttöön. Erittäin alhainen vastus.
130 lenkkiä. Ketjulukko ja niittilukko kuuluvat toimitukseen. Mitat: ½" x 5/16". Vetolujuus: 2300 kg.
27.4.2010 17:43
onhan tuossa Honda crf 250 -07 ja honda cr 125 -07 samat takalipat??
29.4.2010 17:04
Tulee jäähdytysnesteet ylivuoto letkusta pois kun antaa kaasua tulee varmaa nii paljo painetta sinne. Onkohan vika korkissa vai kannentiivisteessä?
29.4.2010 20:00
[[Paukku kirjoitti:Tulee jäähdytysnesteet ylivuoto letkusta pois kun antaa kaasua tulee varmaa nii paljo painetta sinne. Onkohan vika korkissa vai kannentiivisteessä?
Kannentiivisteessä
3.5.2010 8:52
Pistetään tämä nyt tänne ku moderaattori alko vittuilemaan että olisi ollut joku honda cr huolto topicci johon hän viisaana ei antanut edes linkkiä eikä sellaista löytynytkään.
Eli vuoden 89 honda cr kyseessä joka galleriassakin on juuri maalattuna ja laitettuna, teki tänään temput. Moottoria ei oltu rempattu mutta lähtiessäni ajamaan käynnistyspoljin jäi polkaisun jälkeen puoleen väliin eikä noussut siitä takaisin, nykäisin sitä käsin ja se tulikin sieltä. Ajettuani hetken rupesi kuulumaan jotain ylimääräistä kilkattelua koneesta ja vedettyäni kytkimen pohjaan takapyörä lukkiutui mutta muuten moottori jäi normaalisti käyntiin. Siinä samalla sitten huomasin syyn miksi vaihtaminen oli ajossa hieman hankalaa, vaihdepoljin jostain syystä pääsee puolisen senttiä liikkumaan ulos ja sisään ja näinollen ottaa hieman magneeton kopan kulmaan kiinni vaihdetta vaihtaessa. Liikuttelin pyörää vaihde päällä ja huomasin että käynnistyspoljin pyrkii liikkumaan edestakaisin kun pyörää nyki, mistähän johtuis.. Saatuani pyörän tallille totesin että vaihdelaatikko tuntuisi toimivan kun vaihteet naksahtelivat normaalisti paikoilleen joka ainut, mutta käynnistyspoljin on melko takussa, sen kyllä saa poljettua alas ja se pyörittää konetta mutta ei tule sieltä ylös kuin nykimällä ja vetämällä. Nyt olen purkanut kytkimen kokonaan ja kiksin palautusjousen ottanut pois mutta sama toistuu edelleen eli poljin jumittaa. Täten ajattelisi ettei vikaa voisi vaihdelaatikon puolella olla koska ilman kytkintäkin kiksi jumittaa. Kytkinkruunusta pyöritettäessä vaikuttaisi kiksin akseli liikahtelevan mikä ei mielestäni pitäisi olla normaalia. Tällä hetkellä ei ole saatavilla tarpeeksi isoa hylsyä tuon kytkinkruunun irroittamiseen jotta saisin kiksin akselin rattaineen pois, joten osaisiko näin etukäteen joku epäillä mikä vehjettä vaivaa? mikä takapyörän jumitti mutta vaihteita ja pyörää nykimällä vapautui? Kiksi ei ota oikeen kunnolla ja jää jumiin alas. vaihteet toimii mutta vaihdepolkimen akseli liikkuu hieman sisään ja ulos kun sitä nykii, korkeintaan puolisen senttiä. silti vaihteet loksahtelevat paikoilleen hyvin.
3.5.2010 10:18
Joku sokka irronnut ja kummittelee rattaiden välissä, kone auki vaan
3.5.2010 10:29
Näin taitaa olla paras tehdä kunhan saan räikkäni takas. Ei liene mikään mahdottomuus tuon cr:n koneen purku ja kasaus? aiempaa kokemusta on vain tunturin puchin koneen kanssa joka onkin purettu ja kasattu kymmenisen kertaa. Tuolla scatterilla näkyy olevan muutama erilaista laakeria sekä runkolaakerit tämän ikäsen cr:n osalistalla, ovat varmaan vaihdeakselien laakereita tai jotain sieltä? mitathan noihin oli ilmoitettu joten siitäkin selviäis varmasti ku koneen purkaa.
Linkki jossa laakerit olivat:
http://www.mc-scatter.com/125cc-cr-125- ... 7_436.htmledit: vai ovatkohan hittolainen sen takahaarukan linkun laakereita kun ovat suojattuja..
3.5.2010 13:32
hinkuvitsi kirjoitti:Näin taitaa olla paras tehdä kunhan saan räikkäni takas. Ei liene mikään mahdottomuus tuon cr:n koneen purku ja kasaus? aiempaa kokemusta on vain tunturin puchin koneen kanssa joka onkin purettu ja kasattu kymmenisen kertaa. Tuolla scatterilla näkyy olevan muutama erilaista laakeria sekä runkolaakerit tämän ikäsen cr:n osalistalla, ovat varmaan vaihdeakselien laakereita tai jotain sieltä? mitathan noihin oli ilmoitettu joten siitäkin selviäis varmasti ku koneen purkaa.
Linkki jossa laakerit olivat:
http://www.mc-scatter.com/125cc-cr-125- ... 7_436.htmledit: vai ovatkohan hittolainen sen takahaarukan linkun laakereita kun ovat suojattuja..
Laakerit on samoja vaikka niissä olisi suojaprikka paikallaan ja suojan saa napattua helposti poijes. Vetoakselin rattaanpuoleinen laakeri taisi olla ainoa, jota ei saanut laakeriliikkeestä, joutu tilaamaan orkkiksena.