Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
6.4.2010 13:42
FMF kirjoitti:CR 125 kastelee tulpan, mitä tuolle tekis? Pakoputkesta roiskii pikkasen öljyä.
Joo eli vieläkin sama ongelma. Kaaasuttimen olen aukaissut ja irrottanut suuttimet yms osat ja puhdistanut kaasuttimen. Suuttimet eivät olleet väärät ja oli muutenkin sellasissa säädöissä, että pitäis toimia. Ykkösellä lähtee käyntiin, mutta kun kaasua lähtee availemaan niin tulppa kastuu. Löpössä kolme prosenttia öljyä. Ei ota muutenkaan hirveän herkästi kierroksia. Ennen pystyin ajamaan n. parikymmentä minuuttia ennen kuin kastelee tulpan. Vika voi toki olla tulpassakin osittain, koska olen aina puhdistanut tulpan ja jo kerran kastuneella tulpalla lähtenyt ottamaan uusia yrityksiä. Sähkölaitteet on myös tsekattu, että toimii.
Tänään kokeilen astetta lämpimämmällä uudella tulpalla. Vai johtuisiko tämä siitä, että en ole päässyt ajamaan ollenkaan urku auki vaan lumen takia olen joutunut ensimmäiset kokeilut ajelemaan ihan körötellen ja kone olis jotenkin keräillyt sisuksiinsa bensaa ja kun kaasun avaa niin ne sieltä nousee ja tulpan kastelee? Kun eihän nämä periaatteessa ole tarkotettu tuommoseen köröttelyyn.
6.4.2010 16:03
FMF kirjoitti:FMF kirjoitti:CR 125 kastelee tulpan, mitä tuolle tekis? Pakoputkesta roiskii pikkasen öljyä.
Vai johtuisiko tämä siitä, että en ole päässyt ajamaan ollenkaan urku auki vaan lumen takia olen joutunut ensimmäiset kokeilut ajelemaan ihan körötellen ja kone olis jotenkin keräillyt sisuksiinsa bensaa ja kun kaasun avaa niin ne sieltä nousee ja tulpan kastelee? Kun eihän nämä periaatteessa ole tarkotettu tuommoseen köröttelyyn.
Taidat olla oikeilla jäljillä...
6.4.2010 17:14
J!gs@w# kirjoitti:männäntappi lähtee ihan lyömällä pois sieltä. Itellä oli remppa kanssa tossa viime kesällä ja vaihdoin tollasen Wisecon setin sinne niin ihan hyvin on pelittäny jne.. Tiivisteet vaan kaikki uusiks samoin stefat jos oot kerran aukasemassa sitä. Ja kyllä sen saa iha kotikonstein irti kumivasaraa käyttäen ja vähän maalaisjärkeä
Hakkaamalla tuhoat kyllä veivin alalaakerin...
6.4.2010 23:44
Sanoin että käyttää maalaisjärkeä... ehkä siitä veivistä pidetään samanaikaisesti kiinni ja vähän naputellaan ja kun tulee pää näkyviin niin lukkopihdeillä pois
7.4.2010 19:39
JM82 kirjoitti:FMF kirjoitti:FMF kirjoitti:CR 125 kastelee tulpan, mitä tuolle tekis? Pakoputkesta roiskii pikkasen öljyä.
Vai johtuisiko tämä siitä, että en ole päässyt ajamaan ollenkaan urku auki vaan lumen takia olen joutunut ensimmäiset kokeilut ajelemaan ihan körötellen ja kone olis jotenkin keräillyt sisuksiinsa bensaa ja kun kaasun avaa niin ne sieltä nousee ja tulpan kastelee? Kun eihän nämä periaatteessa ole tarkotettu tuommoseen köröttelyyn.
Taidat olla oikeilla jäljillä...
Juu näin tais olla asian laita. Bensan poiston jälkeen ja uudella tulpalla ei kastellut tulppaa ja otti kierroksia ihan erilailla. Neula on nyt säädetty laihimmilleen, että sitä alakierrosten seosta ja käyntiä pitää nyt seurailla.
8.4.2010 10:11
". Neula on nyt säädetty laihimmilleen."
Ton kanssa kannatta olla varovainen, ettei vaan detonointi tuhoa mäntää. Kannattaa kuunnella , ettei vaan kilise tai nakuta vedättäessä.
8.4.2010 22:33
Jaa a, oliskohan tuo nyt sittenkin ollut vähän liioittelua tuo laihemmalle säätäminen? Edellinen säätö oli muistaakseni niin, että se "stopparirengas" mikälie siinä neulassa oli toisiks viimisellä lovella siinä. Kuuleeko tuon poikkeavan äänen ihan selvästikin? Siitähän sen myös kai huomaa, ettei tahdo lähteä kunnolla.
9.4.2010 7:59
FMF kirjoitti:Jaa a, oliskohan tuo nyt sittenkin ollut vähän liioittelua tuo laihemmalle säätäminen? Edellinen säätö oli muistaakseni niin, että se "stopparirengas" mikälie siinä neulassa oli toisiks viimisellä lovella siinä. Kuuleeko tuon poikkeavan äänen ihan selvästikin? Siitähän sen myös kai huomaa, ettei tahdo lähteä kunnolla.
Kyllähän sen kuulee. Tervettä järkee vaan mukaan, niin pärjäät hyvin ton kanssa.
10.4.2010 23:27
hp199 kirjoitti:FMF kirjoitti:Jaa a, oliskohan tuo nyt sittenkin ollut vähän liioittelua tuo laihemmalle säätäminen? Edellinen säätö oli muistaakseni niin, että se "stopparirengas" mikälie siinä neulassa oli toisiks viimisellä lovella siinä. Kuuleeko tuon poikkeavan äänen ihan selvästikin? Siitähän sen myös kai huomaa, ettei tahdo lähteä kunnolla.
Kyllähän sen kuulee. Tervettä järkee vaan mukaan, niin pärjäät hyvin ton kanssa.
Voi jumaliste kun on rouheeta hommaa!!! Tuossa pellolla tänään tykittelin ja oi että sitä tunnetta kun painaa urku auki keula keveänä tota peltosuoraa! Huomenna uusiks, se on varma! Neula säädettiin takaisin 2. väliin, koska ei alakierroksilta oikein meinannut lähteä. Tulppakin oli vähän laihan värinen, mutta nyt on kaikki kunnossa. Jes!
Yhdessä vaiheessa pyörä sammui yllättäen ja luulin, että se tulpan kasteli, mutta löpöhän siitä loppu oli. Huikea ero bensan kulutuksessa verrattuna vanhaan 100F: ään, mikä nyt on ihan päivänselvä asia.
11.4.2010 22:32
oisko tommonen cr 125 -02 hyvä harrastekäyttöön? luin jostain että ois hondan "pohjanoteeraus" niin että onko ne sitte semmosia että kannattaa jättää ostamatta? ja tehokäyrä on kuulema jotenki huono?
12.4.2010 9:44
nikoL kirjoitti:oisko tommonen cr 125 -02 hyvä harrastekäyttöön? luin jostain että ois hondan "pohjanoteeraus" niin että onko ne sitte semmosia että kannattaa jättää ostamatta? ja tehokäyrä on kuulema jotenki huono?
02 ja siitä eteenpäin piikkinen CR on kyllä koneen tehoiltaan kyllä huonoin valinta kaikista merkeistä (täysin kuollut alhaalta, muutenkin horseja uupuu muihin merkkeihin nähden). Kyllähän silläkin ajaa, mutta parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
12.4.2010 13:42
fuelmx kirjoitti:nikoL kirjoitti:oisko tommonen cr 125 -02 hyvä harrastekäyttöön? luin jostain että ois hondan "pohjanoteeraus" niin että onko ne sitte semmosia että kannattaa jättää ostamatta? ja tehokäyrä on kuulema jotenki huono?
02 ja siitä eteenpäin piikkinen CR on kyllä koneen tehoiltaan kyllä huonoin valinta kaikista merkeistä (täysin kuollut alhaalta, muutenkin horseja uupuu muihin merkkeihin nähden). Kyllähän silläkin ajaa, mutta parempiakin vaihtoehtoja löytyy.
itellä o samaisesta kapineesta sama mielipide.
eihän se toki sitä sano etteikö silläki harrastelis mut voi se alkuun olla vähän hankalaa ajaa
13.4.2010 8:24
HEi. mulla on cr 250:ssä B9EG tulppa ja ei lähde käyntiin. kerran oon ajanut tuolla tulpalla ja silloin se toimi vähän aikaa normaalisti mutta sitte hiipu ja lopulta sammui. voisko johtua tuosta tulpasta?
13.4.2010 14:40
mankeli_ kirjoitti:HEi. mulla on cr 250:ssä B9EG tulppa ja ei lähde käyntiin. kerran oon ajanut tuolla tulpalla ja silloin se toimi vähän aikaa normaalisti mutta sitte hiipu ja lopulta sammui. voisko johtua tuosta tulpasta?
antaako kummiski kipinää?? tarkista tulpan johto/hattu ettei oo johto irti puolasta tai hattu irti johdosta:D mulla oli piikkisessä cr:ssä joskus sama vika, ihmettelin et miten "syö" tulppia yhtä väliä eikä pelitä (pääsi aina jonku 100m etiäppäin ja sit hyytyi)..sit tarkastin tulpanhatun ja johdon>>johto oli tyyliin yhellä karvalla kiinni hatussa..voihan tuolla tulpallakin olla merkitystä.. puoliskassa cr:ssä pitäis olla ngk br8eg tai denso W24ESR-V tulppa
[url]
http://www.bikebandit.com/honda-motorcy ... /oem-parts[/url] tuolta löytyy sun vuosimalliinki sopiva tulppatyyppi.
13.4.2010 20:10
sklitva kirjoitti:mankeli_ kirjoitti:HEi. mulla on cr 250:ssä B9EG tulppa ja ei lähde käyntiin. kerran oon ajanut tuolla tulpalla ja silloin se toimi vähän aikaa normaalisti mutta sitte hiipu ja lopulta sammui. voisko johtua tuosta tulpasta?
antaako kummiski kipinää?? tarkista tulpan johto/hattu ettei oo johto irti puolasta tai hattu irti johdosta:D mulla oli piikkisessä cr:ssä joskus sama vika, ihmettelin et miten "syö" tulppia yhtä väliä eikä pelitä (pääsi aina jonku 100m etiäppäin ja sit hyytyi)..sit tarkastin tulpanhatun ja johdon>>johto oli tyyliin yhellä karvalla kiinni hatussa..voihan tuolla tulpallakin olla merkitystä.. puoliskassa cr:ssä pitäis olla ngk br8eg tai denso W24ESR-V tulppa
[url]
http://www.bikebandit.com/honda-motorcy ... /oem-parts[/url] tuolta löytyy sun vuosimalliinki sopiva tulppatyyppi.
antaa hyvän kipinän. tulpanjohto/hattu tarkistettu myös. täytynee kai hakea kasin tulppa suosiolla. vaikka liikkeessä kiven kovaan väittivät että toimii tolla ysillä mutta nojaaa...