Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

13.2.2011 13:59

Sattusko jollain olemaan tietoa milloin tuo exc-f 350 olisi mahdollisesti tulossa markkinoille? mikäli siis edes tulee?

13.2.2011 19:19

Tulee muiden 2012 EXC-mallien mukana eli Suomessa joskus elokuun (?) tienoilla.

13.2.2011 19:34

no perhana :| olis ollu kyllä makee pyörä ens kesäks hommata tuollainen mutta kai se on tyydyttävä johonki muuhun vielä tälle kesälle, tai lähetä rakentamaan sxf:stä..

ei vissiinkään mistää tuolta muilta euroopanmailtakaan saa kauheasta aikasemmin, saksaa lähinnä meinaan.

14.2.2011 9:39

Jos vanhat merkkinsä pitää paikkansa, niin vähintään kuukautta aikaisemmin saisi Saksasta. Viime vuonna taisi jollain olla jo kesäkuussa 2011 EXC-malleja. Ja sitten vielä sieltä saa paria tonnia halvemmalla kuin Suomesta. :D

ktm piikki ja 150

14.2.2011 20:02

harkitsen noiden kahden välillä. Olen n.55kg ja 175cm ja siirryn nyt kasikymppisistä. En ole ajanut kilpaa mutta tarkotus olisi jonkunlaisia ajella ensi kesänä. Oma moottorikerho järjestää kasikympeistä ylöspäin vain kahta sarjaa. harraste ja kilpa. Mutta olisin kiinnostunut uudesta mx125 sarjasta jos vauhti vaikka sinnekkin asti riittäisi. Olen löytänyt aika helmen 144cc kotarin http://www.nettimoto.com/ktm/sx/1077387 . Ajattelin aikasemmin että ostan 150 kuutioisen ja olen treenannut aika lailla koko talven, mutta nyt tuli tää mx125 josta olisin kiinnostunut. Toisaalta jääkö piikki paljoa tollaselle 144 kuutioiselle?Ostasko tässä nyt piikin vai 144 .

14.2.2011 20:22

kyllähän se vähän jää, mutta osaavalla kuskilla molemmat kulkee. Sinun painollasi ottaisin piikin, niin voit halutessasi mennä myös piikkiluokkaan ajamaan :) ja kasikympin jälkeen piikkikin tuntuu kyllä "väännökkäältä" ja tehokkaalta.

14.2.2011 22:14

motocrossman125 kirjoitti: Ajattelin aikasemmin että ostan 150 kuutioisen ja olen treenannut aika lailla koko talven, mutta nyt tuli tää mx125 josta olisin kiinnostunut. Toisaalta jääkö piikki paljoa tollaselle 144 kuutioiselle?Ostasko tässä nyt piikin vai 144 .

Minä ostaisin piikin, koska sillä voi ajaa sekä MX125, että MXJ luokissa, joten ei homma jää ainakaan pyörästä kiinni. Kassarin jälkeen piikki voi olla varsin oiva peli tutustua isompiin pyöriin. Kesä piikillä ja 2012 kaudella puolikas nelari.

14.2.2011 22:37

motocrossman125 kirjoitti:harkitsen noiden kahden välillä. Olen n.55kg ja 175cm ja siirryn nyt kasikymppisistä. En ole ajanut kilpaa mutta tarkotus olisi jonkunlaisia ajella ensi kesänä. Oma moottorikerho järjestää kasikympeistä ylöspäin vain kahta sarjaa. harraste ja kilpa. Mutta olisin kiinnostunut uudesta mx125 sarjasta jos vauhti vaikka sinnekkin asti riittäisi. Olen löytänyt aika helmen 144cc kotarin http://www.nettimoto.com/ktm/sx/1077387 . Ajattelin aikasemmin että ostan 150 kuutioisen ja olen treenannut aika lailla koko talven, mutta nyt tuli tää mx125 josta olisin kiinnostunut. Toisaalta jääkö piikki paljoa tollaselle 144 kuutioiselle?Ostasko tässä nyt piikin vai 144 .

Tavallinen tallaaja ei huomaa mitään eroa näissä pyörissä, tai pääse isommalla nopeampaa. Eli aika sama kumman valitset. Olet kysynyt samaa asiaa jo aika monesti :D Ja varmaan vieläkin kotarilla pärjää? ;) Eli ei muutako kättä taskuun ja ostamaan jompikumpi tai vaikka joku japsin romu ;)

14.2.2011 22:48

Motocrossman, kannattaa varmaan jatkossa kirjoittaa koko teksti tähän osioon, eikä niin, että juurikin nämä pyörämallit kirjoitetaan tuohon otsikon kohdalle. Itselläni ainakin meinaa mennä vähän ohi, kun ei tajua katsoa siihen viestin yläpuolelle.

14.2.2011 23:39

Jos jollakulla on himoa ostaa KTM SX125 vm.2010 niin nyt olisi yksi myynnissä.

Nettimoton myynti-ilmoitus

5h välein vaihdettu öljyt, etuiskareihin vaihdettu stefat, liukulaakerit ja öljyt 50h kohdalla, mäntä 56h kohdalla ja takaiskarin alapään laakeri 25h kohdalla. Huoltokirjanpito tehty hyvin tarkkaan.

Pyörässä on kiinni pykälää kevyemmät jouset edessä ja takana. Mukaan mahdollista saada (riippuu tinkimisen asteesta) normaalit ja pykälää jäykemmät jouset sekä toinen satula.

Kuten monet varmasti tietävätkin jo, niin kyseessä on meidän likan vanha pyörä. Likka ei ihan kauheasti tykkää hyppiä, joten runko ei varmasti ole saanut kipeätä. Pyörällä on ajettu 60h.

Periaatteessa koeajokin on mahdollista järjestää, mutta pienellä varauksella. Isolle kuskille en anna pyörää koeajoon koska pyörässä on kevyemmät jouset.

15.2.2011 23:24

välzy kirjoitti:Sattusko jollain olemaan tietoa milloin tuo exc-f 350 olisi mahdollisesti tulossa markkinoille? mikäli siis edes tulee?

KTM:än tehdasteamilla näyttää olevan jo käytössä tuo EXC-F 350.

16.2.2011 21:54

motocrossman125 kirjoitti:harkitsen noiden kahden välillä. Olen n.55kg ja 175cm ja siirryn nyt kasikymppisistä. En ole ajanut kilpaa mutta tarkotus olisi jonkunlaisia ajella ensi kesänä. Oma moottorikerho järjestää kasikympeistä ylöspäin vain kahta sarjaa. harraste ja kilpa. Mutta olisin kiinnostunut uudesta mx125 sarjasta jos vauhti vaikka sinnekkin asti riittäisi. Olen löytänyt aika helmen 144cc kotarin http://www.nettimoto.com/ktm/sx/1077387 . Ajattelin aikasemmin että ostan 150 kuutioisen ja olen treenannut aika lailla koko talven, mutta nyt tuli tää mx125 josta olisin kiinnostunut. Toisaalta jääkö piikki paljoa tollaselle 144 kuutioiselle?Ostasko tässä nyt piikin vai 144 .

Itse olin samassa tilanteessa 3kk sitten ja päätin ostaa piikin. (tosin sekin vaikutti hieman päätökseen kun tutulla oli myynis piikki).

18.2.2011 18:42

Onko tossa sx 125 2002 jotain huonoa ku semmonen ois kohtuu edukkaasti mut mitä nyt tuolta interwebistä lukenu ni ei kuulemma oo ihan paras malli? Mitäs sanoo foorumin väki kyseisestä pyörästä

18.2.2011 21:50

Mitähän olet mahtanut netistä lukea? Itse ainakaan en näe mitään syytä miksi jättäisit pyörän ostamatta, jos pyörä vaan on hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. -02 mallin moottori on perusrakenteelta samanlainen kuin uusissakin kotareissa ja sen puolesta pärjää kyllä ihan hyvin uudempiakin pyöriä vastaan. Jousituksen puolesta pyörä ei ole ihan samalla tasolla mitä uudemmat laitteet, mutta kyllä niilläkin harrastekäytössä ajelee.

18.2.2011 22:12

http://www.nettimoto.com/ktm/sx/1075771 Tollanen kampe, ainakin päällepäin siistin näköinen ja huomenissa aattelin soitella ja kysellä myyjältä mikä on pyörän historia :) Jotain jenkki foorumeita luin ja olivat haukkuneet etenki taka jousitusta eikä etustkaan oo kuulemma häävit mut jos sitä sit kävis vilaseen :D