Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

27.8.2009 18:54

Otris kirjoitti:Aika kirkkaalta tuokin näytti. Mistähän ihmeestä sellaisetkin laitteet kouvolan suunnilta löytäisi.

Eipä Kouvolassa niitä laitteita kellään ole. Sanoivat ettei tolle kannata mitään tehdä, korkeintaan itse nollapaineella pyöräyttää. Taidan pistää uuden Proxin vaan sisään.

Eikös tämä ole ihan orkkis kokoinen, eli 66,40? Minkä kokoinen kannattaisi laittaa sisälle kun eikö noista ollut jotain koko vaihtoehtoja? Wisecolta en löytänyt kuin tuon 66,40. Proxilla taasen löytyy 66,34 - 66,36.

Tuo on Wisecon mäntä, ja wiseco näyttää aina sen luvun sylinterin halkasijan mukaan. Näin itselle sanottiin. sama juttu mulla oli kun ostin wisecon niin siinä oli 66,40 ja ihmettelin että miten se mahtuu sinne kun vanha mäntä oli 66,36.. :) mutta siellä se nyt on ja toimii, ainakin nämä 5 h mitä on tullut ajettua :) Wisecon saa edullisimmin Duellin jälleenmyyjältä 130€.. ainakin itse sain :)

27.8.2009 19:24

Otris kirjoitti:Aika kirkkaalta tuokin näytti. Mistähän ihmeestä sellaisetkin laitteet kouvolan suunnilta löytäisi.

Eipä Kouvolassa niitä laitteita kellään ole. Sanoivat ettei tolle kannata mitään tehdä, korkeintaan itse nollapaineella pyöräyttää. Taidan pistää uuden Proxin vaan sisään.

Eikös tämä ole ihan orkkis kokoinen, eli 66,40? Minkä kokoinen kannattaisi laittaa sisälle kun eikö noista ollut jotain koko vaihtoehtoja? Wisecolta en löytänyt kuin tuon 66,40. Proxilla taasen löytyy 66,34 - 66,36.


Ite tänään tilasin uuden wisecon + hoonautus elikkä Kotkasta Crossi-pyörä liikkeestä eli siellä ainakin hoonataan myös.
Suzukin huollossa ei ottan oikeen mitään kantaa sylinterin mittaukseen eikä mihinkään joten menin sitten hondan liikkeeseen niin saan laitteet kuntoon eikä muuten ollut ensimmäinen kerta .
Viimeksi muokannut jesse83 päivämäärä 28.8.2009 12:53, muokattu yhteensä 1 kerran

27.8.2009 19:31

Vois kai sen Wisecon pistää tilaukseen. Täällä päin ainakin Moto Bike edustaa Duelia.

Nyt on Wiseco tilattu. Kyllä oli pakoaukonsäädin huonosti kasattu! Vasempi rulla ei ollut ollenkaan kääntätapissaan joten se ei ole pyörinyt ollenkaan ja sitten levy joka pitää isoa säädintä ja noiden rullien pyrittämistappeja paikoillaan, ei ollut ollenkaan kiinni. Lisäksi välykset oli säädetty väärään suuntaan :)

29.8.2009 15:21

miten tunnistan onko 250cc 1999 rm:ssä valomahdollisuutta eli valopuolaa yms? etujarrulla ainakin näyttäs olevan katkasija eli saa piuhat kiinni jotta jarruvalo toimis?

29.8.2009 21:33

lähteekö vauhtipyörän takaa olevasta staattorista ylimääräsiä johtoja?

30.8.2009 1:19

Jay_|P kirjoitti:lähteekö vauhtipyörän takaa olevasta staattorista ylimääräsiä johtoja?


montako johtoa pitää lähteä?

30.8.2009 11:26

Kaks piuhaa menee CDI:n virransyötölle, 2 anturille. Voi mennä myös 2 kaasarille. Jos lähtee 6 piuhaa, avaa virtapää ja kato johdot mikä menee mihinkin. Voi olla, että käämitykseltä lähtee 4 piuhaa ja niistä kaks ei päädy sähkösarjassa mihinkään. Silloin niistä mittaat resistanssin ja mopon käydessä jännitteen tyhjänä. Näistä saa arvion kierrosmäärästä ja langan paksuudesta, josta edelleen voi arvioida millasta kuormaa kestäis tai paljonko antais ulos. Jos lähtee 2 piuhaa käämityksestä, siellä on tod näk vapaita napoja.

30.8.2009 22:16

6 piuhaa lähtee ja kaasarille menee joitain 2 piuhaa mitähän nekin muuten tekee lämmittää sitä ettei jäädy?

Eli 6 piuhaa menee niin sanooko se vielä mitään että onko siinä valomahdollisuutta?

31.8.2009 0:40

Ei nyt tuu se termi mieleen, mutta joudut vaihtaan erilaisen kaasarin jotta saat sinne menevän tehon valokäyttöön.

1.9.2009 16:34

Nyt oli sit aika pistää RM myyntiin, en haluis luopua mut pakko et saa auton. Ostakaa joku huippu pyörä! :)

1.9.2009 17:27

SMK) kirjoitti:Ei nyt tuu se termi mieleen, mutta joudut vaihtaan erilaisen kaasarin jotta saat sinne menevän tehon valokäyttöön.

Tarkoitat varmaan Powerjet-suutinta.

1.9.2009 19:51

SMK) kirjoitti:Ei nyt tuu se termi mieleen, mutta joudut vaihtaan erilaisen kaasarin jotta saat sinne menevän tehon valokäyttöön.


Missä hymiöt, vai mikä juttu tää on. Rämässä kaasarille menee powerjet ohjaus ja tps-piuha. Vai mitä mä en tajua?

2.9.2009 1:01

Kiiton JM82, just se.
Ja uijui, just noin. Eli jos siihen heittää lorton kiinni, voi sen PJ:n ohjauksen heittää valoille. Muistaakseni boksi tarttee siltä kuitenkin signaalin, eli virta tartti ottaa miel. orkkis johtosarjan kautta. Toivottavasti en muistele väärää merkkiä/mallia, kyl se aukeis kun näkis ton nokkansa edessä. Japskeissa on kuitenkin kaikissa erilaiset liittimet ja värit, niin ne herättää aina oikeet muistot.

2.9.2009 2:23

Heh kiitos vaan tiedoista tuo ei kyllä valottan oikee sitä että onko mun pyörässä valmiina valopuola eli mitenkä voin sen asian tarkistaa parhaiten? 6Kpl johtoja lähtee vauhtipyörän takaanta ja vaikuttas että niistä ei mikään jää ylimääräseksi eli ei olis valomahdollisuutta... Kuitenkin takalokarille menee sähköpiuha mikä ei ole kummastakaan päästä kiinni missään sekä etujarrulla on valokytkin ...

2.9.2009 7:01

SMK) kirjoitti:Kiiton JM82, just se.
Ja uijui, just noin. Eli jos siihen heittää lorton kiinni, voi sen PJ:n ohjauksen heittää valoille. Muistaakseni boksi tarttee siltä kuitenkin signaalin, eli virta tartti ottaa miel. orkkis johtosarjan kautta. Toivottavasti en muistele väärää merkkiä/mallia, kyl se aukeis kun näkis ton nokkansa edessä. Japskeissa on kuitenkin kaikissa erilaiset liittimet ja värit, niin ne herättää aina oikeet muistot.


Boxi ohjaa powerjettiä TPS signaalin ja sytkäkartan perusteella. Joten välistä siihen tulee virtaa, välistä ei?