Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

29.12.2012 22:13

Hermanni Hiiri kirjoitti:Aikalailla kovia nimiä tuolla 250-luokassa. http://www.amasupercross.com/viewpost.aspx?postId=538

Eastin puolelle ei sitten jääkkään juuri ketään? Nyt äkkiseltään tulee mieleen vain Musquin ja Wilson? :roll:

Toi on vain esi-ilmoittautuminen (pyörämerkitkin mitä sattuu), Prosari ainakin ilmoittaa ihan viime tingassa kuka vetää missäkin. Lisäksi kai Will Hahn ja Justin Bogle osaa ainakin vähän ajaa? Puomilla nähdään sitten kuka miltäkin rannikolta löytyy.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

30.12.2012 0:30

Vois kyl mun mielest ajaa kaikki samas, olis mukavampaa :D kuitenkin loppuen lopuks kovia kuskeja ehkä maks 10. Samalla tavalla ajettais vaan ku isos luokas. Rahaa kuiteskin löytyy kaikilt voittoon kykeneviltä :lol:

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

31.12.2012 0:08

Ite oon kyllä ton Litesin rannikko jaon puolesta.
On ihan mukava seurata ns.3 mestaruustaistelua kerralla. Ja vaikka onkin jaettu kahtia niin kyllä molemmille rannikoille löytyy ne kovimmat kuskit.

Ja tällänen järjestely mahdollistaa paremmin antaa näyttöjä sieltä kärjen ulkopuolelta, kun norm.10ulkopuolella oleva kuski saa hyvän päivän niin on mahdollista ajaa 3kärkeen vaikka ei normaalisti sinne ns.kuuluisi, mutta kun laitettaisiin kymmenen häntä kovempaa kuskia lisää siihen lähtöön niin rupeaa olemaan aikas mahottomuus.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

1.1.2013 1:11

tulee olemaan mielenkiintoinen skaba anaheim 1( kuten joka ikinen kauden avaus tähänkin asti) , aika :) moni ennustelee niiitä "top 6 keskinäisiä sijoituksia, ..eiköhän sinne pari "yllättäjääkin" tuikkaa jo ekoissa kisoissa? ,mutta eipä muuta kuin hyvää ajokautta 2013!

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 9:36

Hyvältä näyttää. Toivotaan ettei käy kylmiä: suunnitelma 10, toteutus 0. :)

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 10:13

Huhu liikkeellä sähköpyörien suunnasta, että Brammo Engage saattaa ilmestyä tuonne polttomoottorivehkeiden sekaan mp13 näyttelyssä.
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 7.1.2013 15:04, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 13:28

Peltocrossia messukeskuksessa :-)
Haistan katastroofin :-)

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 14:37

suomihärkä kirjoitti:Peltocrossia messukeskuksessa :-)
Haistan katastroofin :-)

Veikkaan, että tanskalaisten suoritusta viime vuodelta voi olla vaikea alittaa. Kyllähän tässä ollaan aika jännityksissä kuinka pehmeetä materiaali tulee olemaan. Onneksi ollaan sentään vedetty pressut syyskuussa auman päälle eli periaatteessa homma on niin hyvin hoidossa kun voi näillä budjeteilla olla. Lisäksi ei tule mitään konttia radalle eli elementit pysyy maltillisen korkuisina ja hypyn korkeus ja pituus voidaan säätää sopivaksi hyppyrin lähtö- ja alastulo kulmilla. No toivotaan parasta ja jos menee ketuille, niin sitten pitää joko hankkia niin paljon pätäkkää, että kamat saa sisään viimeistään pari viikkoa ennen tai luopua tän tyyppisten kisojen järjestämisestä Suomessa talviaikaan :lol:

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 14:51

Hyvältähän tuo rata näyttää kyllä, oikein hyvältä!
Toivotaan että homma onnistuu hyvin maa-aineksenkin puolesta :)

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 15:08

Näyttää rata videon perusteella enemmän arenacrossityyliseltä, tuota maalihyppyä lukuunottamatta. Mielestäni suomikuskeille sopii paremmin arenacrossityyliset radat kuin täysiveriset superiradat. Jos rata tulee samaan kohtaan kuin vuosi sitten niin sekin rajoittaa korkeiden hyppyjen tekoa.

Tuolla Munchenin superissa oli muutama sellainen juttu joita olisi mukava nähdä MP13 kisoissakin.
1) Kuljettajaesittelyt tehtiin samalla kun kuskit ryhmittäytyivät puomille. Oli mielestäni erittäin sujuva tapa eikä aiheuttanut mihinkään kohtaan odottelua.

2) Aina kun erä loppui radalle ampaisi 20-30 lapiomiestä laittamaan rataa kuntoon. Tämäkin auttoi siihen ettei tullut välitaukoja.

Yksi tuon Munchenin superin ilmapiiriin positiivisesti vaikuttanut asia oli juuri tuo taukojen puute. Koko illan aikana oli 2x20min tauot. Radalla siis tapahtui kokoajan jotain. Hyvä että porukka malttoi käydä kaljaa hakemassa kun oli kokoajan niin paljon tapahtumaa.

Sellaista olen itse ihmetellyt useampaan kertaan kun olen noita ratoja katsellut, että miksi sinne ei laiteta salaojaputkia sekaan? Nyt kun pohjalla on betonilattia ja pinnassa kuiva kerros, niin eihän se kosteus sieltä välistä pääse oikein mihinkään.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 17:35

wolvie kirjoitti:Näyttää rata videon perusteella enemmän arenacrossityyliseltä, tuota maalihyppyä lukuunottamatta. Mielestäni suomikuskeille sopii paremmin arenacrossityyliset radat kuin täysiveriset superiradat. Jos rata tulee samaan kohtaan kuin vuosi sitten niin sekin rajoittaa korkeiden hyppyjen tekoa.

Jep, samaan paikkaan tulee. Käytännössä oikeastaan kaikki eurooppalaiset hallicrossit on lähinnä arenacrossia, mutta oikeastaan toi erottelu on tarpeen ainoastaan jenkeissä, jossa superit on selkeesti isoilla areenoilla ja arenacrossit sitten eurooppalaisen kokoisissa paikoissa. Se mikä on kyllä monelle ylläri on, että paikan päällä yllättyy kuinka pieniä myös noi jenkkisuperiradat on. Telkkarissa näyttää huomattavasti isommalta.

wolvie kirjoitti:1) Kuljettajaesittelyt tehtiin samalla kun kuskit ryhmittäytyivät puomille. Oli mielestäni erittäin sujuva tapa eikä aiheuttanut mihinkään kohtaan odottelua.

MP13 kisassa tehdään esittely siten, että ainoastaan kaksi tai kolme kovinta jätkää per maa esitellään. Esittely tehdään jenkki/Bercy tyyliin eli vähän eri tavalla eri tyypit ja biisit. Loput kuskit sitten puomille ajettaessa.

wolvie kirjoitti:2) Aina kun erä loppui radalle ampaisi 20-30 lapiomiestä laittamaan rataa kuntoon. Tämäkin auttoi siihen ettei tullut välitaukoja.

Innokkaita talkoomiehiä ei ole tarpeeksi eli mennään koneilla. Rytmitys on kuitenkin sama kuin Lahdessa eli koko show alle kolmeen tuntiin ja pienet tauot ainoastaan.

wolvie kirjoitti:Sellaista olen itse ihmetellyt useampaan kertaan kun olen noita ratoja katsellut, että miksi sinne ei laiteta salaojaputkia sekaan? Nyt kun pohjalla on betonilattia ja pinnassa kuiva kerros, niin eihän se kosteus sieltä välistä pääse oikein mihinkään.

Ainakin meikäläisillä on sen verran pienet budjetit käytössä, että ei ole juurikaan varaa putkia ostella, varsinkin kun ne on aikalailla kertakäyttö kamaa, koska rata pitää purkaa niin kiireellä koneellisesti. Olen tota itsekin spekuloinut ja varmaan ihan omalla rahalla kokeilen johonkin kohtaan olisiko siitä mitään apua. Lähinnä rakennusvaiheessa pyritään rikkomaan sitä pintaa miniäkeellä jotta saataisiin enemmän kuivumispintaa, mutta saa nähdä onko käytännön hyötyä.

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 20:20

Hieno Lay-Out tuo on. Toivotaan parasta, että maa-aines ei mee velliksi.
Ketäs ulkomaan ihmeitä on lupautunut mukaan?

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

2.1.2013 22:42

Hienoa ettei yritystä ainakaan puutu.
Onko käytössä se sama maa-aines kuin viimekin vuonna?
Tuntui olevan "presiis" kamaa? Eli siitä järjestelyt ei ainakaan jää kiinni :-) :lol:

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

3.1.2013 8:54

http://js7.com/2013/01/introducing-seven-gear-redefining-limits/
"Introducing Seven Gear: Redefining Limits"

Re: AMA Nationals, Supercross ja FIM Motocross

3.1.2013 10:52

http://www.racerxonline.com/2013/01/02/animated-track-map-anaheim-1

Anaheimin track map, toi pöytä ennen lähtösuoran ylittämistä on aika kiintosan näkönen. :) Huomattavasti paremmalta näyttää omasta mielestä kun viime vuonna.