Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

26.8.2009 0:55

Sylinteri pois, mäntä irti, kampura yläkuolokohtaan lukitse ensiörattaan tai magneeto puolelta mistä parhaimmin saat. Heittokello kiinni kietarin pituusakselin suuntaisesti ja sitten nykimään kietaria. Näin mitaten kympän alle radiaalivälys vielä ok, päittäisvälys puolestaan rakotulkilal ja vaihtelee aika paljon merkeittäin lk. 5-20 satkua.

Ja kietarin alapää kun leipoo, menee esim. kampura. Yleensä leipoo kierroksilla ja voi aiheuttaa kietarin katkeemisen, jolloin menee lohkot ihan siinä kuin pyttykin. Onnee vaan.

26.8.2009 12:08

jep jep kohta alan ottaa pyttyä irti niin pääsee tutkimaan.
vähän tuntuis että männäntapin laakeri olis hieman väljä, mutta sittenhän sen näkee.

26.8.2009 13:48

noniin nyt on sylinteri ja mäntä irti kaikki on OK JES!!! eli mitään vikoja ei mistään löytynyt ja on uus mäntä yms. Ei noista myyjistä ikinä tiedä vaikka sanois että kaikki on vaihdettu, mut tulipahan nyt tarkistettua. Ainut "vika" mikä löyty niin putsaria ei ole pesty miljoonaan vuoteen niin männän imupuolella on vähän naarmuja vaikka mäntä muuten täydellisessä kunnossa.

Osaisko joku hieman kertoa miten tuo pakoaukonsäädin on paras putsata vähän arveluttaa alkaa sitäkin purkamaan kun on mulle ihan pimeää aluetta se?

26.8.2009 18:43

jarrukliinerillä saa putsattua hyvin mitään säätimestä purkamatta

26.8.2009 19:54

Tuli itsekkin tänään purettua pytty pois ja iloksi huomasin että on tosiaan täysin uusi vakiopytty ja mäntäkään ei näyttänyt omaan silmään huonolta. Pakoaukonsäätimessä tuntui aika reilusti väljää pitkin säädintä. Täytyy alkaa perehtymään että mistä ne vältät saa pois :roll: Onko muuten vakiomäntäkin kun ei hirveästi takomännälle minusta näytä? Kuvia männästä.

26.8.2009 20:51

Otris kirjoitti:Tuli itsekkin tänään purettua pytty pois ja iloksi huomasin että on tosiaan täysin uusi vakiopytty ja mäntäkään ei näyttänyt omaan silmään huonolta. Pakoaukonsäätimessä tuntui aika reilusti väljää pitkin säädintä. Täytyy alkaa perehtymään että mistä ne vältät saa pois :roll: Onko muuten vakiomäntäkin kun ei hirveästi takomännälle minusta näytä? Kuvia männästä.



Mulla aivan samanlainen mäntä en kyllä osaa tarkemmin sanoa siitä eihän vaan wiseco?

Millä tavalla sulla säätimessä väljää on?

26.8.2009 20:52

Otris kirjoitti:Tuli itsekkin tänään purettua pytty pois ja iloksi huomasin että on tosiaan täysin uusi vakiopytty ja mäntäkään ei näyttänyt omaan silmään huonolta. Pakoaukonsäätimessä tuntui aika reilusti väljää pitkin säädintä. Täytyy alkaa perehtymään että mistä ne vältät saa pois :roll: Onko muuten vakiomäntäkin kun ei hirveästi takomännälle minusta näytä? Kuvia männästä.


Tuo sun kuvissa oleva mäntä näyttää olevan aivan finaalissa. Renkaat on vuotanut rajusti kun männän kyljet ovat noin mustat. Tehotkin on varmaan ollut aika kateissa tuolla männällä... Nyt vaan uutta mäntää ja neulalaakeria kehiin, kun konekin kerran on jo auki.

26.8.2009 21:05

JM82 kirjoitti:
Otris kirjoitti:Tuli itsekkin tänään purettua pytty pois ja iloksi huomasin että on tosiaan täysin uusi vakiopytty ja mäntäkään ei näyttänyt omaan silmään huonolta. Pakoaukonsäätimessä tuntui aika reilusti väljää pitkin säädintä. Täytyy alkaa perehtymään että mistä ne vältät saa pois :roll: Onko muuten vakiomäntäkin kun ei hirveästi takomännälle minusta näytä? Kuvia männästä.


Tuo sun kuvissa oleva mäntä näyttää olevan aivan finaalissa. Renkaat on vuotanut rajusti kun männän kyljet ovat noin mustat. Tehotkin on varmaan ollut aika kateissa tuolla männällä... Nyt vaan uutta mäntää ja neulalaakeria kehiin, kun konekin kerran on jo auki.


onko muita syitä miks on finaalissa kun että on renkaat vuotanut? mistä voin katsoa onko oma lopussa?

26.8.2009 21:16

jesse83 kirjoitti:onko muita syitä miks on finaalissa kun että on renkaat vuotanut? mistä voin katsoa onko oma lopussa?


Nuo kiillottuneet kohdat männän kyljissä kertovat myös, että että männällä on jo reippaasti tunteja takana. On paljon halvempaa vaihtaa mäntä ajoissa, kuin ajaa niin kauan, että mäntä hajoaa osiin ja tuhoaa pahimmillaan koko moottorin. Silloin on säästetty väärässä paikassa.

26.8.2009 22:49

JM82 kirjoitti:
jesse83 kirjoitti:onko muita syitä miks on finaalissa kun että on renkaat vuotanut? mistä voin katsoa onko oma lopussa?


Nuo kiillottuneet kohdat männän kyljissä kertovat myös, että että männällä on jo reippaasti tunteja takana. On paljon halvempaa vaihtaa mäntä ajoissa, kuin ajaa niin kauan, että mäntä hajoaa osiin ja tuhoaa pahimmillaan koko moottorin. Silloin on säästetty väärässä paikassa.


Mä en nyt ihan tarkkaa tiedä mitä kiillotuskohtia tarkotat noita naarmuja vai? Uusi mäntäkin on ainakin mitä itte oon ostanut niin ollut kiiltäviä wisecot ainakin . Oma mäntä on kans aika kiiltävä, mutta ei yhtään musta sivuilta tietääkseni ajettu 6-10h en sata varma noista tunneista ole...
ja tosihomma että kannattaa se mäntä ajoissa vaihtaa :)

26.8.2009 22:54

Minä kun luulin että tuo olisi ollut hyvässä kunnossa :lol: Ei ole aikaisemmin mäntiä tullut crossista katseltua. Tosin vähän epäilinkin että oliko sittenkään kunnossa. Ennen kun pyörä minulle tuli niin sillä oli ajeltu pari kertaa jäällä, kun kysyin että mitkä suuttimet on ollu käytössä niin vastasivat että vakioilla on menty. Minusta se kuulosti jotenkin epäilyttävältä.

Asiasta kukkaruukkuun. Mistäs olisi halvinta hommata Wiseco ja tiivisteet?

jesse83 kirjoitti:
Mulla aivan samanlainen mäntä en kyllä osaa tarkemmin sanoa siitä eihän vaan wiseco?

Millä tavalla sulla säätimessä väljää on?


Ne sivurullat jumittaa ja sitten tuntuu ihmeellisiä välyksiä kun kääntelee sitä kyljestä tulevaa vipua. Tarttee huomenna purkailla, putsailla ja katsella että mikä kuuluu toimia mitenkin.

26.8.2009 23:14

jesse83 kirjoitti:[
Mä en nyt ihan tarkkaa tiedä mitä kiillotuskohtia tarkotat noita naarmuja vai?

Kohtia joissa männän pinta on kulunut sileäksi (uuden männän pinta ei ole täysin sileä).

Otris kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun. Mistäs olisi halvinta hommata Wiseco ja tiivisteet?


Unohda wisecot, ne ovat mielestäni ylihintaisia ja yliarvostettuja. Alkuperäismäntä on aina varma ratkaisu. Tarvikemännistä Vertexin ja Proxin männät on tullut todettua toimiviksi.

Alkuperäistä mäntää saa Suzukin jälleenmyyjiltä ja Vertexiä ainakin Indyltä.

26.8.2009 23:25

Niin no aika sama minkä sinne tunkee tälläisessä ajossa. Ei ne kumminkaan ikuisuutta siellä jyskytä. Isäukko osti just Proxin omaan pyöräänsä jostain, täytyy kysellä että mistä. MC-scatterilla näyttäisi satasella saavan Proxin...

26.8.2009 23:48

Kuten JM82 sanoi, tuo mäntä on finaalissa. Tsekkaa myös pytty, ellei hoonausjälkeä enää näy KAUTTA LINJAN, hoonauta pinnotetulle oikeet vehkeet omistavassa lafkassa = varmista moottorikoneistamostasi, että tietävät mitä tekevät kun kyseessä on pinnotettu pytty, auton lohkon työkalu EI KÄY.

Wisecon hinnat ei ole nykyään enää mitkään ihmeelliset ja mun kokemuksen mukaan rokkaavat siinä kuin muutkin. Japseissa orkkis männät ei ole taottuja = yleensä hyvä tarvike on kestävämpi.

27.8.2009 11:20

Aika kirkkaalta tuokin näytti. Mistähän ihmeestä sellaisetkin laitteet kouvolan suunnilta löytäisi.

Eipä Kouvolassa niitä laitteita kellään ole. Sanoivat ettei tolle kannata mitään tehdä, korkeintaan itse nollapaineella pyöräyttää. Taidan pistää uuden Proxin vaan sisään.

Eikös tämä ole ihan orkkis kokoinen, eli 66,40? Minkä kokoinen kannattaisi laittaa sisälle kun eikö noista ollut jotain koko vaihtoehtoja? Wisecolta en löytänyt kuin tuon 66,40. Proxilla taasen löytyy 66,34 - 66,36.