Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
9.1.2011 20:49
nyt pitäis ismopi pyörä hommata olen miettiny 250cc nelari pyörän ostoa oon kahta merkkiä miettiny suzuki vai ktm ?? kumpi olis parempi
9.1.2011 21:05
Omat kokemukset suzukista on pelkkää hyvää
9.1.2011 21:22
Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.
9.1.2011 21:44
OA243 kirjoitti:Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.
eikun mietin jotain 03-06 välillä
9.1.2011 22:14
Noista merkeistä kun valitset noilta vuosilta niin saat joko vempaimen joka räjähtää ennen kuin sitä saa edes käyntiin(Suzuki-Kawasaki) tai tankin joka kyllä kestää mutta sopii paremmin Mongolian jakkipaimenille kuin krossiradalle (RFS-KTM).
9.1.2011 23:52
Anssi_L kirjoitti:Noista merkeistä kun valitset noilta vuosilta niin saat joko vempaimen joka räjähtää ennen kuin sitä saa edes käyntiin(Suzuki-Kawasaki) tai tankin joka kyllä kestää mutta sopii paremmin Mongolian jakkipaimenille kuin krossiradalle (RFS-KTM).
no on se missiin parempi kun edellinen joka oli vuodelta 96
10.1.2011 9:16
OA243 kirjoitti:Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.
Juuri 08 suzukin omistin ja vaihteissa ollut sinä aikana mitään vikaa kun kyseisen pyörän omistin, mutta noi suzukin 04-06 pyörät ne kaikkein pommeimmat ovat ja itse ostaisin mielummin noista vuosimalleista piikin kuin nelarin
10.1.2011 12:00
mxmanne kirjoitti:OA243 kirjoitti:Riippuu vähän minkä ikäistä, mutta ainakin 08 ja 09 pikkunelareissa on vaihdelaatikko aika huono. Useemmalla tutulla mennyt koko laatikko uusiks kun mennyt ihan totaalisesti jumiin, raakana vaihtaessa meinaa tulla välivapaita yms.
Juuri 08 suzukin omistin ja vaihteissa ollut sinä aikana mitään vikaa kun kyseisen pyörän omistin, mutta noi suzukin 04-06 pyörät ne kaikkein pommeimmat ovat ja itse ostaisin mielummin noista vuosimalleista piikin kuin nelarin
no se pitää alkaa kattoa noita uudempia jos niissä ei kerran ole niitä vaihdelaatikko vikoja
10.1.2011 16:16
kellään kokemuksia / tietoa KXF450 -08/09 malleista?
onko ekojen vuosien viat karsittu pois?
12.1.2011 21:07
Saako mitään hyvää 500E:lla? Tulisi mopo kannonpyöritykseen, sänkicrossia ja semmoista enskailua.
Ei tartte olla rekisterissä. 85-125cc skaalassa liikutaan vissiin jos puhutaan puoli tonni eurosta?
12.1.2011 21:22
Throttle kirjoitti:Saako mitään hyvää 500E:lla? Tulisi mopo kannonpyöritykseen, sänkicrossia ja semmoista enskailua.
Ei tartte olla rekisterissä. 85-125cc skaalassa liikutaan vissiin jos puhutaan puoli tonni eurosta?
jotain "hyvää" saatat saaha mut et välttämättä hyvää rossipyörää, jonku rojektin ehkä
22.1.2011 20:37
Kävin tossa tänään katsomassa kotaria Oli aika hyvässä kunnossa ajettu 70h. Laitettiin kotari tulille eikä oikee meinannu lähteä ja syynä varmaan on suuttimet kun on -10c ja muuten kun sain käyntiin ni sit kyllä kävi. Siihen oli vaihettu 3,4 vaihteen rattaat ja vaihteensiirrin , iskarit viime kesänä huollettu ja kaikkea pientä aina huollettu mutta koneeseen ei muuta konkreettista tehty paitsi mäntää vaihdettu. Pyörällä ajettu 3 kisaa ja ollut aika kovassa käytössä kisojen tasosta päätellen. Mitäs luulette onko tossa millasta remonttia edessä lähimain? esim kiertokanki, laakerit? jopa kampiakseli? kytkin? Tiedän että on vaikea päätellä ilman tarkempia tietoja että millon ois remontin aika mutta noin yleisesti miten noita kotareita pitäs rempata. Mitä ootte meiltä millasta talviasetusta tollasee satapuokkiin pitäs laittaa? Et vois mennä ihan ajamaa. Luulen että se ettei meinannut lähteä oli vain sen takia että käytetty vimeks 2kk sitten ja ollut kylmässä mutta kuivassa tilassa? Osasyy oli varmaan että oli kesäsäädöt. oliskohan siinä mitään muuta mahdolisuutta miksi ei lähteny ? Mitäs ootte mieltä meenkö hakemaan pois?
22.1.2011 21:16
motocrossman125 kirjoitti:Kävin tossa tänään katsomassa kotaria Oli aika hyvässä kunnossa ajettu 70h. Laitettiin kotari tulille eikä oikee meinannu lähteä ja syynä varmaan on suuttimet kun on -10c ja muuten kun sain käyntiin ni sit kyllä kävi. Siihen oli vaihettu 3,4 vaihteen rattaat ja vaihteensiirrin , iskarit viime kesänä huollettu ja kaikkea pientä aina huollettu mutta koneeseen ei muuta konkreettista tehty paitsi mäntää vaihdettu. Pyörällä ajettu 3 kisaa ja ollut aika kovassa käytössä kisojen tasosta päätellen. Mitäs luulette onko tossa millasta remonttia edessä lähimain? esim kiertokanki, laakerit? jopa kampiakseli? kytkin? Tiedän että on vaikea päätellä ilman tarkempia tietoja että millon ois remontin aika mutta noin yleisesti miten noita kotareita pitäs rempata. Mitä ootte meiltä millasta talviasetusta tollasee satapuokkiin pitäs laittaa? Et vois mennä ihan ajamaa. Luulen että se ettei meinannut lähteä oli vain sen takia että käytetty vimeks 2kk sitten ja ollut kylmässä mutta kuivassa tilassa? Osasyy oli varmaan että oli kesäsäädöt. oliskohan siinä mitään muuta mahdolisuutta miksi ei lähteny ? Mitäs ootte mieltä meenkö hakemaan pois?
kannattaa ottaa myös huomioon ketjut, rattaat, renkaat sekä onko laakereissa väljää, nuihinkin osiin jokunen satanen kuitenkin uppoo ja jos hinta on kohillaa ni pistä pyörä kyytiin ni ei tarvii ostoo enää pähkäillä
23.1.2011 0:32
Joko se ei oo säädöissä, tai sitten se kone on niin väljä paska että saa sen takia polkee. Paha sanoo kyllä näiden tietojen pohjalta.
23.1.2011 3:41
Jep, ei oikeen kesäsäädöissä olevaa pyörää kannata kokeilla talvella, varsinkin jos on seissyt noinkin kauan käyttämättömänä. Pyydä myyjää laittamaan mopo talvisäätöihin ja kokeile sitten.