Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
24.8.2009 23:14
Otris kirjoitti:Itsellänikin on pieni epäilys ettei tuossa omassani (-02 250) oikein kaikki ole kohdallaan. Tuntuu puuttuvan jotain tehoista. Miten tuon pakoaukonsäätimen saa tarkistettua helpommin? Tai sitten ehdin jo tottumaan edellisen pyörän tehoihin
Mä en tiedä onko sulla samanlainen pakoaukonsäädin kun mulla, mutta ite viime yönä tutkin ja huomasin että vasemmalla puolella sylinteriä on pakoaukonsäätimen kiristys ilmeisesti eli saa säädettyä herkemmälle yms. ??? ja jos sen säädön kääntää vastapäivään niin säädin on koko aika auki niin silloin pitäs tehot löytyä ylhäältä jos on säätimestä kiinni. Kannattaa kyllä ottaa putki irti ja katsoa että on varmasti auki asennossa kun siinä ei mene kun 2 minuuttia.
ammattilaiset saa toki neuvoa enempi nää mitä ite kirjottelin on lähinnä omia havaintoja viime yöltä kello 4 abaut.
Tietysti kannattaa katsoa sylinterin oikealta puolelta säätimen tarkistusaukosta että onko kammet yms paikoillaa ettei ne ole vioittunut tai jotain.
24.8.2009 23:39
nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..
25.8.2009 10:57
Täytyykin alkaa perehtymään. Crosseja on ollut jo muutama mut ei koskaan ole tullut perehdyttyä tuohon pakoaukonsäätimeen. Putken kun vaihdoin niin se oli auki koska tuli katseltua pyttyä siinä samalla
25.8.2009 11:31
xQ kirjoitti:nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..
Meinaatko oikean puolen koppaa? Siitä on suora yhteys tietääkseni kytkinpuoleen se mistä pakoaukonsäätimen vipu menee eli roiskuuko sieltä sitten öljyä yhtään? vai voiko kopan avata ja laittaa käyntiin ja vapaalla huudattaa niin vivun pitäisi avautua että ei ole mitenkään yhteydessä siihen että mennään vaihteella eteenpäin?
25.8.2009 12:04
Mistäs muuten saisi tietoa että minkä ikäisissä RM:ssä on samanlainen takahaarukka. Tosta omasta -02 se on entinen ja eBayssä olisi -05 että olisko kenties samanlaiset? Itse itselleni vastaten, K1, K2 ja K3 malleissa on ilmeisesti samanlaiset haarukat. Paikallinen Suzuki-liike kertoi että olisi K6:n asti sama mutta nettipuljut kertoisi muuta. Miten susnan oikean vuosimallin saisi selville?
25.8.2009 15:59
Otris kirjoitti:Mistäs muuten saisi tietoa että minkä ikäisissä RM:ssä on samanlainen takahaarukka. Tosta omasta -02 se on entinen ja eBayssä olisi -05 että olisko kenties samanlaiset? Itse itselleni vastaten, K1, K2 ja K3 malleissa on ilmeisesti samanlaiset haarukat. Paikallinen Suzuki-liike kertoi että olisi K6:n asti sama mutta nettipuljut kertoisi muuta. Miten susnan oikean vuosimallin saisi selville?
Saako kysyä että mikäs sitä alkuperäistä takahaarukkaa vaivaa?
25.8.2009 16:04
Otris kirjoitti:Mistäs muuten saisi tietoa että minkä ikäisissä RM:ssä on samanlainen takahaarukka. Tosta omasta -02 se on entinen ja eBayssä olisi -05 että olisko kenties samanlaiset? Itse itselleni vastaten, K1, K2 ja K3 malleissa on ilmeisesti samanlaiset haarukat. Paikallinen Suzuki-liike kertoi että olisi K6:n asti sama mutta nettipuljut kertoisi muuta. Miten susnan oikean vuosimallin saisi selville?
http://www.alpha-sports.com/suzuki_parts.htmtuolta löytyy räjäytyskuvat ja lukee aina että mihin malleihin käy, sieltä olen katsellut noi oman laitteen osat yms.
tuossa runkonumero kysymykseen
http://wiki.answers.com/Q/What_year_is_ ... a4t2102630hassua kyllä että oma laite on runkonumeron mukaan 1990 mallia, mutta pyörän kaikki osat on kyllä 1999 mallia
25.8.2009 16:09
Itse löysin just
tälläisen sivuston, mutta ei hirveästi auta kun tuo kymmenes numero on 0. Tuollaiselle numerolle ei löytynyt mitään vuosimallia
a.c.e kirjoitti:Saako kysyä että mikäs sitä alkuperäistä takahaarukkaa vaivaa?
Sori en ollut huomannut kysymystäsi. Edelliseltä omistajalta oli irronnut takarattaanpultti joka sitten on repäissyt haarukan sisäreunan puhki. Edellinen omistaja oli sen hitsauttanut jossain mutta ei se kauaa kestänyt. Nyt sitten kun sen itse hitsautin töissä ammatti-hitsareilla niin kesti hiukan pidempään. Mutta viime ajokerralla halkesi puoleen väliin asti.
Tälläinen löytyi eBay:stä Ainakin tuo 37F00 on sama numerosarja kuin omassani.
25.8.2009 17:19
Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?
25.8.2009 17:24
jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?
ota magneetosta kiinni ja koita, heiluuko yhtään sivuttaissuunnassa.
25.8.2009 17:32
Guuna#243 kirjoitti:jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?
ota magneetosta kiinni ja koita, heiluuko yhtään sivuttaissuunnassa.
Joka taas ei kerro mitään onko kiertokangen laakerit millases kunnos..
25.8.2009 17:35
33du kirjoitti:Guuna#243 kirjoitti:jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?
ota magneetosta kiinni ja koita, heiluuko yhtään sivuttaissuunnassa.
Joka taas ei kerro mitään onko kiertokangen laakerit millases kunnos..
Eikun hupsista.. olin lukeninavi kampiakselin laakereista..
25.8.2009 22:51
jesse83 kirjoitti:xQ kirjoitti:nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..
Meinaatko oikean puolen koppaa? Siitä on suora yhteys tietääkseni kytkinpuoleen se mistä pakoaukonsäätimen vipu menee eli roiskuuko sieltä sitten öljyä yhtään? vai voiko kopan avata ja laittaa käyntiin ja vapaalla huudattaa niin vivun pitäisi avautua että ei ole mitenkään yhteydessä siihen että mennään vaihteella eteenpäin?
jos sieltä öljyä roiskuu nii nii sitte on jotai pahasti pielessä!
ei vaikuta vaihteet säätimen toimintaan ainoastaan kierrokset..
jesse83 kirjoitti:Osaisko joku neuvoa miten vois tarkistaa onko kiertokangen laakeri väljä? jos magneetosta pyörittelee edes takasin niin saako kuulua mitään ääntä kiertokangesta? ja sehän oli niin että jos kiertokanki levähtää niin koneesta ei hajoa mitään muuta kuin se kanki joka korjautuu vaihtamalla uusi?
sylinteriä avaamatta ei voi oikee kiertarin kuntoa todeta.. ja jos se kiertokanki levähtää koneesta nii käy hyvä tuuri jos ei muuta mee! paskalla tuurilla mäntä, kansi ja jopa sylinteri uusiksi. ja eihä sitä koskaa tiiä sehä saattaa vaikka veivi tulla morjestaa ja tehä lohkoon reijän..
25.8.2009 23:06
xQ kirjoitti:jesse83 kirjoitti:xQ kirjoitti:nimenomaa se vivuston koppa auki ja mopo tulille siinä kyllä huomaa et vastaako se säädin kierroksiin..
sylinteriä avaamatta ei voi oikee kiertarin kuntoa todeta.. ja jos se kiertokanki levähtää koneesta nii käy hyvä tuuri jos ei muuta mee! paskalla tuurilla mäntä, kansi ja jopa sylinteri uusiksi. ja eihä sitä koskaa tiiä sehä saattaa vaikka veivi tulla morjestaa ja tehä lohkoon reijän..
Lähinnä meinasin kiertarin sitä alapään laakeria jos on hiukan väljä niin voiko kokeilla purkamatta sylinteriä esim. heiluttelemalla magneettoa edestakasin männän ollessa yläasennossa? Eräs tunnettu supermoto mekaanikko sano mulle että jos kiertokanki leviää niin siinä ei ole vaarana mikään muu osa koska mitäs se laakeri sieltä voi pahaa tehdä muuta kun jumppaa kiinni? tietysti jos kanki menee poikki on sitten ihan erijuttu, mutta varmaan aika epätodennäköistä?
oon saattan selittää ehkä vähän huonosti mutta tosiaan olen tarkottan kiertarin laakereita?
pitää testata sitä pakoaukonsäädintä huomen kiitos vaan tiedoista.
25.8.2009 23:22
sehä iha riippuu et kui se leigeri korkaa! saattaapi katos ottaa jopa mäntä kantee tai tulpaa ja se o moro