Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
31.12.2009 17:47
tulpanhattu voi oireilla myös samallatavalla ja myös pakoaukonsäädin mutta jos se on säätimessä nii kyllä se jonkin verran kiertää puhtaasti..
ja tuosta tulpan kestävyydestä nii kuka muka uskaltaa ajaa 100h samalla tulpalla?
eipä kyllä mullakaa oo ikinä tulppa hajonnu vaikka ylhäältä aika paksulla onkin.
vaikka se ei ookkaan mitään sen suhteen oireillu nii oon aina sisään ajon jälkee laittanu uuden eli 20-25h välein.
31.12.2009 17:48
Ittelläni ei hondan piikki hajottanu yhtään tulppaa ja ajo oli enduroa.
Edit: Kyseisen pelin muuten saa tulla hakemaan rahaa vastaan pihasta
31.12.2009 19:41
Janttura kirjoitti:Voisiko magneetolla olla vaikutusta asiaan?
No, tähän voisin sanoa vielä että vähän aikaa sitten omasta kotaristani hajosi puola... Oireili samanlailla, tyhjäkäyntiä kävi, mutta heti kun alkoi antaa jengaa koneelle niin röpötti ja paukku putkeen.. Sytytyksenä oli motoplat, puolan kun vaihtoi niin alkoi taas toimi... Ja puolanhan pystyy vissiinkiin mittaamaan niinkuin virtapään? Korjatkaa jos väärässä.
hmmm... vielä ku kerrotte mitenkä mitataan ni vois mittailla. puolaa en oo mistää kaupasta löytäny, vanhin malli oli 93, taitaa kumminki olla erilaiset?
1.1.2010 11:29
Plääh, minkä merkkinen sytytys siinä on?? Pidäppä kierroksia tasakaasulla, kuuntele pätkiikö ja paukkuuko. Itsellä se pätki sytytystä ja paukkusi, sitten kerran sammutin ja ei tullut enää kipinää-.-
3.1.2010 12:02
Juspaa kirjoitti:Ittelläni ei hondan piikki hajottanu yhtään tulppaa ja ajo oli enduroa.
Edit: Kyseisen pelin muuten saa tulla hakemaan rahaa vastaan pihasta
Ei kyllä mullakaan. tuli ajeltua vähän mielen mukaan kumpaakin ja ei ainuttakaan tulppaa menny
.
4.1.2010 23:44
Hyvää iltaa bensanhaistelijat ja vaseliinin kanssa puuhastelevat
Olisi hieman kysyttävää Cr 250 vm. 2000 liittyen
Pyörä on vakio dep:in teharia lukuunottamatta.
1. Syksyllä alkasi kytkin luistamaan,öljyt oli aivan mustat 2h ajon jälkeen.. eikun kone auki, hieman ulomman kruunun lovien tasailua (viilaa,vesihionta,kiillotus),uudet jäykemmät kytkinjouset+sisempi kruunu paikalleen.Massa ja välilevyt mittasin ja olivat samanpaksuiset kuin uudet, eli en niitä vaihtanut. Jostain syystä kuitenkin tuntuu että kytkin luistaa vieläkin.Vai luistaakohan mulla päässä?
Kytkin irrottaa hyvin eikä enää luista isolla ällällä, mutta ei vain tunnu lähtevän,eikä edes keuli niin hanakasti kuin eräs toinen samanikäinen cr jota kokeilin..Mäntä on 30h ajettu,eli ei pitäis tehoissa uupua senkään vuoksi.
Kysymys1. : Voiko hyvätkin (uudenpaksuiset) kytkinlevyt mennä pilalle (palaa,kovettua tms.) jos kytkin luistaa vähän aikaa?Se tuli ensimmäisenä mieleen kun tuntui meno vähän laiskalta, koska kruunut ja jouset ovat ainakin terässä rempan jälkeen.
Toinen kysymys: Onko normaalia että öljyt tummuu/mustuu 3-5h ajon jälkeen? Vai meneekö toi mustuminen suoraa luistamisen piikkiin? Kytkintä en juurikaan radalla käytä,joskus alaspäin vaihtaessa..Enskasiirtymillä tulee vaihdettua kytkimen kanssa..
2.Kysymys (ei haulla tuntunut löytyvän vastausta)
Kuinka paljon isompi suutin 2t pyörään pitäisi laittaa teharin kanssa?
3. Kysymys minkäverran isompi talvisuutin pitäisi olla?
Tuossa omassa rakkineessa on 180 vakiopääsuutin ja 48 tyhjäk. suutin..Teharin ja talven vuoksi laitoin 188 suuttimen ja laskin neulan prikkaa pykälän alemmas (toisiksi alin lovi)
Joku 2000 lukulaisen keihin kaasarilla olevan cr:n omistaja vois hiukan kommentoida tuota suutinasiaa..miksei muutkin jotka osaavat neuvoa:)
tänksiä jo etukäteen.
5.1.2010 0:27
sklitva kirjoitti:Hyvää iltaa bensanhaistelijat ja vaseliinin kanssa puuhastelevat
Olisi hieman kysyttävää Cr 250 vm. 2000 liittyen
Pyörä on vakio dep:in teharia lukuunottamatta.
1. Syksyllä alkasi kytkin luistamaan,öljyt oli aivan mustat 2h ajon jälkeen.. eikun kone auki, hieman ulomman kruunun lovien tasailua (viilaa,vesihionta,kiillotus),uudet jäykemmät kytkinjouset+sisempi kruunu paikalleen.Massa ja välilevyt mittasin ja olivat samanpaksuiset kuin uudet, eli en niitä vaihtanut. Jostain syystä kuitenkin tuntuu että kytkin luistaa vieläkin.Vai luistaakohan mulla päässä?
Kytkin irrottaa hyvin eikä enää luista isolla ällällä, mutta ei vain tunnu lähtevän,eikä edes keuli niin hanakasti kuin eräs toinen samanikäinen cr jota kokeilin..Mäntä on 30h ajettu,eli ei pitäis tehoissa uupua senkään vuoksi.
Kysymys1. : Voiko hyvätkin (uudenpaksuiset) kytkinlevyt mennä pilalle (palaa,kovettua tms.) jos kytkin luistaa vähän aikaa?Se tuli ensimmäisenä mieleen kun tuntui meno vähän laiskalta, koska kruunut ja jouset ovat ainakin terässä rempan jälkeen.
Toinen kysymys: Onko normaalia että öljyt tummuu/mustuu 3-5h ajon jälkeen? Vai meneekö toi mustuminen suoraa luistamisen piikkiin? Kytkintä en juurikaan radalla käytä,joskus alaspäin vaihtaessa..Enskasiirtymillä tulee vaihdettua kytkimen kanssa..
2.Kysymys (ei haulla tuntunut löytyvän vastausta)
Kuinka paljon isompi suutin 2t pyörään pitäisi laittaa teharin kanssa?
3. Kysymys minkäverran isompi talvisuutin pitäisi olla?
Tuossa omassa rakkineessa on 180 vakiopääsuutin ja 48 tyhjäk. suutin..Teharin ja talven vuoksi laitoin 188 suuttimen ja laskin neulan prikkaa pykälän alemmas (toisiksi alin lovi)
Joku 2000 lukulaisen keihin kaasarilla olevan cr:n omistaja vois hiukan kommentoida tuota suutinasiaa..miksei muutkin jotka osaavat neuvoa:)
tänksiä jo etukäteen.
Mitä öljyä oot käyttäny lootassa?
5.1.2010 11:18
sklitva kirjoitti:Voiko hyvätkin (uudenpaksuiset) kytkinlevyt mennä pilalle (palaa,kovettua tms.) jos kytkin luistaa vähän aikaa?
Massalevyjen pinta on lasittunut luistamisen takia. Santapaperia vähän näyttää, niin tulee varmaan vielä käypäseksi.
sklitva kirjoitti:Onko normaalia että öljyt tummuu/mustuu 3-5h ajon jälkeen?
On
sklitva kirjoitti:Kuinka paljon isompi suutin 2t pyörään pitäisi laittaa teharin kanssa? Minkäverran isompi talvisuutin pitäisi olla?
Mulla oli samanlainen -00 CR250 Pro Circuitin putkella ja Boyesenin viriviri-läpillä. Talvisäädöt oli: Pääsuutin 185, TK-suutin 55, neula 1 pykäkä alas keskiasennosta. Kesällä pääsuutin 182 ja TK 48. Neula samassa kuin talvella.
EDIT: Neula siis alas eli sokka pykälän ylöspäin keskilovesta = laihempaan suuntaan, vaikka muut säädöt on rikkaammalle päin. Noilla toimi ainakin mun tapauksessa, aika kauan sai hakea säätöjä hyväksi.
Viimeksi muokannut -MV- päivämäärä 5.1.2010 12:35, muokattu yhteensä 1 kerran
5.1.2010 12:26
Mitä öljyä oot käyttäny lootassa?
Bel rayn gear saveria oikeastaan aina.Silloin ku kytkin alkoi luisteleen oli Repsolin 10w40 laatikkoöljyt koneessa.Mahtaakohan tuolla öljymerkin vaihtelulla olla merkitystä kytkimen toimintaan?
5.1.2010 13:56
sklitva kirjoitti:Mitä öljyä oot käyttäny lootassa?
Bel rayn gear saveria oikeastaan aina.Silloin ku kytkin alkoi luisteleen oli Repsolin 10w40 laatikkoöljyt koneessa.Mahtaakohan tuolla öljymerkin vaihtelulla olla merkitystä kytkimen toimintaan?
Öljyllä on väliä, mutten usko että yhden kerran "huonon" öljyn käytöstä tavallaan aiheuttaisi sen luistamisen jatkossakin, oli siellä sitten mitä tahansa öljyä. Tuo belray taitaa ainakin olla sitä "hyvää" öljyä. Repsolista ei tietoa..
5.1.2010 16:02
Kyllä ne luistaneet massapinnat on syytä hierasta pinnasta ennen kuin asentaa. Niissä on palanutta öljyä huokosissa ja pinta kova (lasittunut ei ehkä kuvaa sitä miltä se näyttää). Kun hiot pinnan vähän karheeks ja upotat sitten uuteen öljyyn muutamaks tunniks, usein kuin ihmeen kaupalla vanha paska tulee ulos ja levyt toimii taas.
5.1.2010 23:51
jhees..kiitoksia neuvoista vastanneille!
6.1.2010 18:43
Moro!
Tuli "perittyä" 87-mallinen CR250R. Tietääkö kukaan tuon ikäisen kaasarin perussäätöjä? En oo tuon ikäiseen vielä löytänyt netistä. Vakiokaasari. Tuntuu käyvän aika rikkaalla. 2,5 - 3 % seos ja syö tulppia - tosin ajo vissiin vähän liian rauhallista (aloittelija). Tulppana B8EG tai BR8EG.
6.1.2010 21:29
Vakiona TK 58, pää 175 ja neula R1368N.
7.1.2010 0:09
^ Kiitos. Säätöjä vakiosuuttimille vielä hain. Seos- ja ilmaruuvien asentoja siis.
Edit. Melkoista sekoilua. Kattelinpa kaasaria ja eihän tossa oo ku yks ruuvi ja siitä ryyppyvaijerin tulokohdasta voi vissiin kanssa säätää. Eli unohdetaan tuo ylläoleva.