Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

23.12.2009 21:45

125cc'07 kirjoitti:Kuullostaisko seuraavat säädöt hyviltä ettei ole aivan liian laihat ennen kun suuttimia hommaa, nykyset vie tulppia 2.5% seoksilla (Castrol TTS).
Pääsuutin: 420
Slow jet: 50
Neula: 2 ylhäältä (vakio neula)
Ilmaruuvi: 1 ½


Nyt paikalla on vakiosuuttimet eli Main Jet 530, Slow Jet 55, Needle pos.3, Air screw opening 1-3/4.

Pyörä 2007 CR 125.
Kiitos!


Toi tulpan vieminen on aikalailla tavallista vakiosäädöillä, eikä siitä täysin pääse eroon muillakaan säädöillä.
Pääsuutin ei oikeestaan vaikuta tohon tulpan pimenemiseen, enemmänkin se on kiinni tosta tyhjäkäyntisuuttimesta ja vähän neulastakin.
Toi 50 tk suutin on aikalailla ok, ilmaruuvilla voi sitä testata - jos käynti paranee vielä kun ruuvi on auki n 3 kierrosta -> pienempi tk suutin. Isompaa tk suutinta jos käynti paranee vielä kun ruuvi n 1 kierr auki. 2 kierr ihanneasento. Ton Hondan ominaisuus kyllä on ns känniin meno pienillä kierroksilla, siihen ei mikään suutinten vaihto auta. Liian pienellä tk suuttimella häviää se viimeinenkin voima alhaalta, huomaa varsinkin pehmeessä hiekassa (kesällä siis :seko: ).
Neulan kyllä pitäis toimia parhaiten keskiasennossa, toi kakkoslovi saa kyllä lähes takuuvarmasti kilinän (detonaation) aikaan -> ei vedä.
Tulpaksi kannatta laittaa kasin lämpöarvoinen tulppa (BR8EG), sillä toi toimii parhaiten. Ysi soveltuu lähinnä jäälle, jos oikein sinnekkään.
Tota öljymäärää kyllä kannattas lisätä sinne tehtaan suosttelemaan 1:32 , siis n 3%. Kestää alakerta hiukan pitempään. öljymäärästä toi tulpan pimeneminen ei johdu.

Noilla eväillä jos ei toimi, niin sitten kyllä jossain on oikeesti vikaa. Se onkin sitten toinen juttu kokonaan ..... :roll:

23.12.2009 22:19

Tuota känniin menoakaan ei tapahdu jos pyörällä ajetaan niinkuin on tarkoitus. Turruuttelua pihassa ei ajoksi lasketa.

24.12.2009 13:14

Kervine kirjoitti:Tuota känniin menoakaan ei tapahdu jos pyörällä ajetaan niinkuin on tarkoitus. Turruuttelua pihassa ei ajoksi lasketa.


Enskassa tai crossihallipyörittelyssä se menee helposti "känniin". Silloin neulasta laihentaminen on hyvä keino.

24.12.2009 14:46

Silloinkin pitäisi vaihtaa neula suoralta osalta paksumpaan eikä vain sitä sokkaa siirrellä. Se rikan siirto kun vaikuttaa lähinnä millä kaasunasennolla seos alkaa rikastua.

26.12.2009 22:36

JOS kellään ylimääräsenä 36-reikästä etunapaa ja 280mm siihen sopivaa KELLUVAA jarrulevyä kaupan, vain parina
TAI
Mikä tahansa suora 280mm huokee etujarrulevy (siis ohut, 3mm takalevykin käy jos semmosia on)
TAI
Honda CR/CRF jarrusatula ainakin, miel. myös napa ja levy

=>> TARJOA HETI! Älä kaiva nenää enää vaan tarjoa, toimi HETI.
Tarttis siis saada CRF 450 -05 Showan keulaan kiinni satula kunnolla, AJP:pä ei saa pikkulevylle kyllin lähelle kuin muuntamalla keulan alamuhvia... not good.

28.12.2009 1:54

mikähän hondaan tuli. kesken ajon rupes röpöttää eikä ota kierroksia, tyhjäkäyntiä käy iha normaalisti. kaasua ku painaa niin paukkuu vaan :D kaasari putsattu ja kokeiltu toisella tulpalla, ei vaikutuksia. pyörä -91 250cc cr

28.12.2009 11:52

onko putsari täynnä lunta ? itsellä teki tuon kun oli kotelo täynnä :) tai putsaa putsaria välill

28.12.2009 13:35

J!gs@w# kirjoitti:onko putsari täynnä lunta ? itsellä teki tuon kun oli kotelo täynnä :) tai putsaa putsaria välill


putsari pesty ja kokeiltu ilmankin. putsarikotelossa ei ollut yhtään lunta

28.12.2009 16:39

mankeli_ kirjoitti:mikähän hondaan tuli. kesken ajon rupes röpöttää eikä ota kierroksia, tyhjäkäyntiä käy iha normaalisti. kaasua ku painaa niin paukkuu vaan :D kaasari putsattu ja kokeiltu toisella tulpalla, ei vaikutuksia. pyörä -91 250cc cr


Katsoppa läpät... Rämän kone teki samaa kun läppä halkesi reunasta.

29.12.2009 13:03

Janttura kirjoitti:
mankeli_ kirjoitti:mikähän hondaan tuli. kesken ajon rupes röpöttää eikä ota kierroksia, tyhjäkäyntiä käy iha normaalisti. kaasua ku painaa niin paukkuu vaan :D kaasari putsattu ja kokeiltu toisella tulpalla, ei vaikutuksia. pyörä -91 250cc cr


Katsoppa läpät... Rämän kone teki samaa kun läppä halkesi reunasta.


läpät näyttäisi olevan ehjat, mutta rajottimet...:

http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/476316/cat/44541

oiskohan tuolla vaikutusta asiaan?

E: tarkemmin kun katso niin näyttää siltä että nuo olisi tarkoituksella tehty tuollaisiksi

29.12.2009 14:32

Entäs "raottavatko" ne?? Sekin kannattaa tarkistaa.

29.12.2009 17:53

Janttura kirjoitti:Entäs "raottavatko" ne?? Sekin kannattaa tarkistaa.


toisella puolella näyttäisi olevan aivan pieni rako. näyttää kyllä niin pieneltä että oiskohan tuolla vaikutusta edes :roll:

Voisiko magneetolla olla vaikutusta asiaan?

31.12.2009 0:11

hp199 kirjoitti: Toi tulpan vieminen on aikalailla tavallista vakiosäädöillä, eikä siitä täysin pääse eroon muillakaan säädöillä....

Täytyyy kyllä nyt tähän väliin sanoa. Ite ajoin omalla -07 cr125:lla 100h pelkkää crossia, eikä syönyt yhtäkään tulppaa koko aikanani. :roll: kyllä siitä pääsee oikein säätämällä eroon.

31.12.2009 16:05

mankeli_ kirjoitti:
Janttura kirjoitti:Entäs "raottavatko" ne?? Sekin kannattaa tarkistaa.


toisella puolella näyttäisi olevan aivan pieni rako. näyttää kyllä niin pieneltä että oiskohan tuolla vaikutusta edes :roll:

Voisiko magneetolla olla vaikutusta asiaan?


No, tähän voisin sanoa vielä että vähän aikaa sitten omasta kotaristani hajosi puola... Oireili samanlailla, tyhjäkäyntiä kävi, mutta heti kun alkoi antaa jengaa koneelle niin röpötti ja paukku putkeen.. Sytytyksenä oli motoplat, puolan kun vaihtoi niin alkoi taas toimi... Ja puolanhan pystyy vissiinkiin mittaamaan niinkuin virtapään? Korjatkaa jos väärässä.

31.12.2009 17:43

välzy kirjoitti:
hp199 kirjoitti: Toi tulpan vieminen on aikalailla tavallista vakiosäädöillä, eikä siitä täysin pääse eroon muillakaan säädöillä....

Täytyyy kyllä nyt tähän väliin sanoa. Ite ajoin omalla -07 cr125:lla 100h pelkkää crossia, eikä syönyt yhtäkään tulppaa koko aikanani. :roll: kyllä siitä pääsee oikein säätämällä eroon.



Vältzy tuo hyvän huomion esille: pelkkää crossia ajaessa tulppia ei mene oikeestaan ikinä, säädöt saa olla aikalailla pielessäkin jos naru vaan on koko ajan kireellä :D
Sit jos ajelee enskaa, ajeleksii crossiradalla pussihousuna tai pörräilee muuten vaan voi varautua tulpan uusimiseen oli säädöt mitkä vaan :eek: