Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
20.11.2012 22:49
Tämä Geico Hondan käyttämä kaasuläppä on ihan jännä laite.
21.11.2012 0:01
Geicollahan on aikasemmin ollu taustalla PC ja nyt Yoshimura joka vaikuttais viime kauden ja puheiden perusteella jopa hieman vahvemmalta. (PC:ltä ei annettu parhaita moottoreita omia pyöriä vastaan? ois aika erikoista..) Sieltä se kulkupuoli varmaankin isoilta osin tulee. Onko Geico edes tehtaan tukema tiimi?
Anstiehan on kyllä hyvänä päivänä eläin, eikös se kisannu Pourcelia vastaankin supereissa jossain yksittäisessä kisassa? Varmaan menee lähes millä vaan vehkeellä kovaa.
Ja on kyllä jännä toi Geicon systeemi... Ja jännä ettei kukaan (ainakaan kurapyöräpuolella) oo keksiny tota toteutustapaa aikasemmin.
21.11.2012 0:27
Pistää kyllä ihmettelemään, mitä uutta ja ihmeellistä tossa systeemissä tosiaan on. Samalla periaatteellahan 2t pakoaukonsäätimetkin toimii, ei niissäkään akselipiste ole keskellä pakoaukkoa virtauksia halkomassa.
Kaipa sille sitten syynsä on, eihän ne mitään tyhmiä jätkiä ole...?
21.11.2012 17:16
Mitäs mieltä olette siitä, että jatkossa GP:ssä maksimi keskinopeus on 65 km/h (nyt 50 km/h, jota on kyllä rikottu noin puolessa kisoista)? Veikkaan, että kaatumisissa tulee entistä pahempaa jälkeä.
21.11.2012 18:15
Mä ainakin tykkään. Noita vauhtiratoja amerikan malliin vaan tännekkin kiitos.
Varsinkin suomessa pukkaa nää radat olla aika enskapena mutkaratoja, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
22.11.2012 16:28
Kyllähän se lisää suurella todennäköisyydellä loukkaantumisia
22.11.2012 17:00
everton kirjoitti:Kyllähän se lisää suurella todennäköisyydellä loukkaantumisia
No ei siellä jenkeissäkään nyt niin hirveesti niitä loukkaantumisia satu. Tietty on siellä paremmat kuskitkin. Että tiiä sit miten käy kun euro tunarit laitetaan ajamaan rollereita 4th pinned, voi tulla pipi. Mutta kuuluu lajiin.
22.11.2012 17:12
Veikkaisin, että suomessa loukkaantumiset tapahtuvat useammin tuplanokille kuluneista hyppyreistä yms. kuin radan nopeissa kohdissa.
22.11.2012 20:52
Noh nytten olikin kyse gp:stä... Mutta en usko että järjestäjät rupeevat kauheasti muuttamaan ratoja tuollaiste sääntö muutosten takia. Luultavasti ihan yhtäkauan sitä Italian rinne helvettiä kierretään ensi vuonnakin, noh mene ja tiedä mutta näin arvelisin.
23.11.2012 0:58
M-Racer kirjoitti:Mitäs mieltä olette siitä, että jatkossa GP:ssä maksimi keskinopeus on 65 km/h (nyt 50 km/h, jota on kyllä rikottu noin puolessa kisoista)? Veikkaan, että kaatumisissa tulee entistä pahempaa jälkeä.
Missä tää oli?
Yam66 kirjoitti:everton kirjoitti:Kyllähän se lisää suurella todennäköisyydellä loukkaantumisia
No ei siellä jenkeissäkään nyt niin hirveesti niitä loukkaantumisia satu. Tietty on siellä paremmat kuskitkin. Että tiiä sit miten käy kun euro tunarit laitetaan ajamaan rollereita 4th pinned, voi tulla pipi. Mutta kuuluu lajiin.
Siis ulkoradoilla kaikki jenkki kuskit kovempia kuin Euroopan GP jätkät? Vai että euro tunareita oikeen, otas ne tähtilippulasit pois silmiltä
Eiköhän noita loukkaantumisia satu joka sarjassa, mantereesta ja kuskien taidoista riippumatta aika tasaisesti..
JM82 kirjoitti:Veikkaisin, että suomessa loukkaantumiset tapahtuvat useammin tuplanokille kuluneista hyppyreistä yms. kuin radan nopeissa kohdissa.
Tämä kyllä pitää paikkansa.
23.11.2012 10:08
Motocross
1. FIM Standards for Motocross Circuits
Art. 047.3.4 Speed
The course, if possible, should be of a type which restricts the average speed to a maximum of 65 km per hour (the average calculated for one complete race).
Art. 047.3.10 Repair and signalling zone
New paragraph: The repair and signalling zone must have a corridor in the pit lane to allow an uninterrupted passage throughout the entire length. This corridor should be marked by white lines throughout the entire event and remain free of parked motorcycles, equipment and people. Furthermore, there should be no excessive speed or overtaking in the pit lane. Riders should ride in a disciplined manner within this area.
Art. 047.4 Track marking and fencing
c) Track marking
New text of the paragraph: The exterior of the track may be marked by course markers, straw bales, foam rubber blocks, earth banking, advertising banners and flexible fencing green in colour.
2. FIM MX1, MX2, MX3, Women’s Motocross World Championships, FIM Motocross of Nations and FIM Veteran Motocross World Cup Regulations
Art. 2.2 Acceptance of entries
The maximum age limit of 23 years for the MX2 class is no longer valid for the FIM Motocross of Nations.
Art. 2.10 Rider Behaviour and Assistance (in addition to paragraph 28)
Watering of starting lanes by riders and/or team staff is prohibited.
Art. 4.19 Official signals
- Yellow flag, waved: Immediate danger, prepare to stop, no overtaking, jumping not allowed.
- Red Cross flag: Medical staff on the track, proceed with extreme caution.
Riders must roll each jump individually with no overtaking until past the area of concern.
3. FIM Junior Motocross World Championship
Art. 035.8.1 Acceptance of entries
In any case, the FIM and/or the FIM Championship Promoter can enter additional riders in each class before the end of the technical verifications prior to the event (not exceeding the maximum allowed number of entries per Federation and class).
Yam66 varmaan tarkoitti, että jenkit on ihan vauvasta saakka tottuneet vetämään kovempi vauhtisilla radoilla, mutta esim. täällä radat on niin hitaita, että ei suomalaisten refleksit ihan kylmiltään riitä tollasiin vauhteihin.
23.11.2012 21:13
Olihan se tarkotuksella pikku provo, mut juu m racer osasi lukea ihan oikein rivien välistä.
24.11.2012 3:51
http://motocrossactionmag.com/Main/News/STAY-TUNED-LUONGO-CHANGES-THE-GP-SYSTEM-AGAIN-AT-L-9558.aspxEh, what the f.. is this guy smoking.
Vielä kun lisätään GP-ratoihin Monster Energy Cup 2012 tyylisiä starttisuoria.. mitähän keksiivät. Ois ihan hyvä mennä takas perusjuttuihin ja vaikka se kuvanlaatu niihin lähetyksiin tälle vuosituhannelle ensin.
24.11.2012 10:44
Toivottavasti eivät muuta tätä meidän lajia aivan vitsiksi.
Luongo on kyllä vaarallinen heppu ja tekee turhan radikaaleja muutoksia pienessä ajassa.
30.11.2012 22:18
http://www.crossmagazin.de/chemnitz-liveKatsotaanpa ajaako taas kaksi kuskia 2-tahtisilla ja jää 5 sekuntia per kierros (vai miten se meni). Jos ei aja niin katson että valmistajat (Honda etunenässä) ovat lähettäneet miehet rengasrautojen kanssa ovelle ilmoittamaan kuinka monta tahtia pyörässä kuuluu olla...
Ois myös nastaa jos edellisen lähetyksen ohjaaja ois vaikka saanut kenkää tai sairastunut niin voitais nähdä muitakin kuskeja kun se joka ajaa kärjessä.