Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
1.11.2010 2:22
mikseri100 kirjoitti:Ei oo mitään tarvetta oikeestaan vaihtaa, hyvin toiminu ja hyvä pyörä tuo kawa.
Mutta tekee mieli koittaa 250 2t:tä, onhan se halvempi pitää ja vissiin vääntöäkin aika paljon?
Ja varmaan jäärata/crossi/enska ajoon just passeli?
kaikissa nuissa lajeissa 250 nelareille löytyy luokat. veikkaan että olet jäärataa lukuunottamatta nopeampi nelarilla kuin 2tahdilla. siis kun puhutaan 250cc pyöristä.
toki kannattaa kokeilla. itse oon 2t-mies... no on mulla nelarikin.
5.11.2010 14:50
Mikä olisi hyvä eka krossipyörä hupikäyttöön? Tulisi joskus kannonpyöritystä, pellolla jne.
Onko sellaista mallia matalaviritteinen 250 2t jota ei tarvitsisi vaihtaa 10h välein öljyt..?
Koneremontti ei ole onglema.
5.11.2010 16:33
10h öljynvaihto väli on jo aika harvassa, ennemmin 5h.
5.11.2010 16:36
jos 2t koneeseen tuntuu ylitsepääsemättömältä vaihtaa öljyjä siihen 5-10h välein nii suosittelen miettimään aivan muuta harrastusta!-->http://harmis.vuodatus.net/blog/888789
5.11.2010 17:12
Ite oon tällä kawalla vaihtanu 3-4h välein ja öljynä oon käyttänyt Motulin 5100:ää.
5.11.2010 17:20
Itselle harrastusta aloitellessa kuulosti tuo 5h öljynvaihtoväli aivan kauhean pieneltä. 5h, eli pitääkö öljyt vaihtaa monta kertaa viikossa!?
Kannattaa asentaa pyörään tuntimittari heti alkuun. Mittarin avulla sitten huomaa koska on oikeasti se 5h täyttymässä. Vaikka radalla kävisikin "kokoajan" ja ajaisi ihan sikana, niin yllättävän vähän niitä tunteja siihen pyörään silti kertyy. Varikolla tuppaa kulumaan aikaa moneen muuhunkin asiaan.
Meillä on tänäkesänä oltu ajamassa 4-6 kertaa viikossa ja öljyjä on tullut vaihdettua yleensä kerran viikossa joskus kahdesti vaikka öljyt vaihtuukin 5h välein.
Ja se kanssa kannattaa huomioida, että eihän noihin 2T laitteisiin paljoa öljyä mene. 85cc oli 0.5l ja 125cc 0.7l. Muistaakseni 250-4T laitetaan öljyä 1.1l. Nämä siis kottaraisessa. Eli vaikka öljyä joutuukin aika usein vaihtamaan niin ei sitä nyt niin kauheasti kulu.
5.11.2010 17:23
Jaa, tuohon kawaan kun menee 1,3l ja karvan verran enemmän jos vaihtaa öljynsuodattimen samalla (joka toinen kerta).
Piikillä tuo 5h meni todella nopeaa kun ajoin pellolla, enskaa metässä ja crossia, mutta vaidoinkin joskus 8h välein piikillä ja hyvin toimi.
Mutta tuolla kawalla oon ajanu crossia kerran viikossa joten ei niitä tunteja paljoa kerry
Ja varmaan kerran kahdessa viikossa enskaa.
5.11.2010 19:23
Okoo, kiitoksia infosta! Harkitaan, mietitään ja ajattellaan tarkemmin
6.11.2010 19:03
moro,mitäs mieltä porukat Betan 450rr:stä?? mulla paluu kaksipyöräisiin edessä ja ajattelin että tuo olis kova kone harraste käyttöön.. meilläpäin muutama beta ja kaikki tuntuvat kehuvan.. itse ajoin pienen cc.kisan08vm laina 400satkulla ja tuntui todella hyvältä.nelariin tykästynyt todella paljon sen mahtava voiman takia
ja ovat todella helppoja ajaa..
6.11.2010 20:33
hjp kirjoitti:moro,mitäs mieltä porukat Betan 450rr:stä?? mulla paluu kaksipyöräisiin edessä ja ajattelin että tuo olis kova kone harraste käyttöön.. meilläpäin muutama beta ja kaikki tuntuvat kehuvan.. itse ajoin pienen cc.kisan08vm laina 400satkulla ja tuntui todella hyvältä.nelariin tykästynyt todella paljon sen mahtava voiman takia
ja ovat todella helppoja ajaa..
Itellä kokemusta ei ole, kun moposta
Mut onha siin kotarin kone ja ei tuu ainakaa jokases kisas samallaist vastaa ja on kyllä kans hemmetin hieno ja hyvistä osista sekin kasattu ja yllättävän hyvin siihenki varaosia saa..
Ite kans kuullu pelkkää hyvää ja taitavat olla kevyimpiä vielä
6.11.2010 20:50
-SP- kirjoitti:hjp kirjoitti:moro,mitäs mieltä porukat Betan 450rr:stä?? mulla paluu kaksipyöräisiin edessä ja ajattelin että tuo olis kova kone harraste käyttöön.. meilläpäin muutama beta ja kaikki tuntuvat kehuvan.. itse ajoin pienen cc.kisan08vm laina 400satkulla ja tuntui todella hyvältä.nelariin tykästynyt todella paljon sen mahtava voiman takia
ja ovat todella helppoja ajaa..
Itellä kokemusta ei ole, kun moposta
Mut onha siin kotarin kone ja ei tuu ainakaa jokases kisas samallaist vastaa ja on kyllä kans hemmetin hieno ja hyvistä osista sekin kasattu ja yllättävän hyvin siihenki varaosia saa..
Ite kans kuullu pelkkää hyvää ja taitavat olla kevyimpiä vielä
paitsi että uusissa 2010--> ylöspäin on Betan oma moottori
7.11.2010 0:06
hjp kirjoitti:-SP- kirjoitti:hjp kirjoitti:moro,mitäs mieltä porukat Betan 450rr:stä?? mulla paluu kaksipyöräisiin edessä ja ajattelin että tuo olis kova kone harraste käyttöön.. meilläpäin muutama beta ja kaikki tuntuvat kehuvan.. itse ajoin pienen cc.kisan08vm laina 400satkulla ja tuntui todella hyvältä.nelariin tykästynyt todella paljon sen mahtava voiman takia
ja ovat todella helppoja ajaa..
Itellä kokemusta ei ole, kun moposta
Mut onha siin kotarin kone ja ei tuu ainakaa jokases kisas samallaist vastaa ja on kyllä kans hemmetin hieno ja hyvistä osista sekin kasattu ja yllättävän hyvin siihenki varaosia saa..
Ite kans kuullu pelkkää hyvää ja taitavat olla kevyimpiä vielä
paitsi että uusissa 2010--> ylöspäin on Betan oma moottori
Selvä, miten siinä sitten tehoa??
7.11.2010 11:52
-SP- kirjoitti:hjp kirjoitti:-SP- kirjoitti:hjp kirjoitti:moro,mitäs mieltä porukat Betan 450rr:stä?? mulla paluu kaksipyöräisiin edessä ja ajattelin että tuo olis kova kone harraste käyttöön.. meilläpäin muutama beta ja kaikki tuntuvat kehuvan.. itse ajoin pienen cc.kisan08vm laina 400satkulla ja tuntui todella hyvältä.nelariin tykästynyt todella paljon sen mahtava voiman takia
ja ovat todella helppoja ajaa..
Itellä kokemusta ei ole, kun moposta
Mut onha siin kotarin kone ja ei tuu ainakaa jokases kisas samallaist vastaa ja on kyllä kans hemmetin hieno ja hyvistä osista sekin kasattu ja yllättävän hyvin siihenki varaosia saa..
Ite kans kuullu pelkkää hyvää ja taitavat olla kevyimpiä vielä
paitsi että uusissa 2010--> ylöspäin on Betan oma moottori
Selvä, miten siinä sitten tehoa??
tarpeeksi kuulemma
ei tarttee"viilata" ihan alkuun
mutta eihän ikinä voimaa liikaa ole.
9.11.2010 19:28
olisin aloittamassa motocrossia ja haluaisin tietää mikä olisi minulle paras pyörä,olen 170 pitkä ja painan 65 kg ja hinta ois joku 800-1600
9.11.2010 20:40
joku vanha 500cc 2 tahtine