Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
22.3.2013 20:37
[^lollero^] kirjoitti:Vanhat bensat. Uudet sopat tankkiin ni alkaa pelaamaan.
Viikon vanhat 98 teboililta, kui prkl:een tuoreet sopat ne kotarille pitää olla? Pensa höystetty motulin 800:lla
Se booaus alussa oli tosiaan aivan sekunnin murto-osan pitunen ja aivan tyhjäkäynnin jälkeen vähän ku kiekat alko nousemaan..
22.3.2013 21:15
No joo, viestistä sai vaan kuvan että suoraa talviteloilta sotkettu käyntiin
22.3.2013 21:53
CRhonkkeli kirjoitti:No niin. Tuli potkaistua pyörä käyntiin sitten viime lokakuun ensikertaa.
Muutama polkaisu ja pyörä käyntiin. Ei ois uskonut, että noin nätisti lähtee, kun koko talven ollut kylmässä autotallissa eikä kertaakaan lyöty käyntiin. Aluksi savutti niin stnsti ja ihmettelin sitä, mutta muistin, että tuli lorautettua teelusikallinen öljyä tulpan kautta sylinteriin, kun laitoin pyörän talviteloille.
Mutta mutta... Lämmittelin pyörää paikallaan tyhjäkäynnillä ja vähitellen kaasutellen sen 5-10 min kunnes syyläri oli selvästi lämmennyt. Lähdin siitä sitten ajamaan niin huomasin, että kun antoi pyörän olla tyhjäkäynnillä ja sitten avasi kaasua niin aivan pienen pieni "booaus" alkuun. Ei mitään tukehtumisen merkkejä, mutta kyllä sen havaitsi... Eli käykö pyörä nyt laihalla ja mitä pitää tehdä? Kestääkö tuolla tuommosena ajaa?
Vaihdoin ennen kokeilua pyörään isomman pääsuuttimen 175 niinkuin ohjekirja kertoo. Tyhjäkäyntisuutinta en ole vaihtanut, enkä tiedä edes ihan varmasti minkä kokoinen se on. Moto24 kaveri meinas, että ei se tuolla 175 pääsuuttimella leivo kiinni...
Kokeile nostaa neulaa yhdellä pykälällä.
14.4.2013 15:48
Noniin kysellääs nyt täältäkin mimmosia pyöriä nuo 300 exc:t on ? Tällä hetkellä gasgas ec 300 ja joku tulossa sitä ens viikolla kattomaan ja jos se sen huolii ni oon vähä tommosta 300 miettiny tilalle. Onko näissä jotain yleisiä paikkoja mitkä porsii ? vuosimalli mitä olen kattonut on jotain 2005-->2007. Onko kuinka raskaita ajaa esim verrattuna tuohon gassuun?? Alkaa kokemusta melkeen muista pyöristä jo olemaankin, mutta kotari aikalailla uusi tuttavuus, ni kysymykset voi olla enemmän kun tyhmiä.
Näyttää täällä joku olevan vaihtanut hondan Kotariin? Onko tuo paljon raskaampi ajaa kun honda? Ne kun on niin hirmun kevyitä ja helppoja viedä. ja muuten kallistusinkin hondaan, mutta tuo 300 vääntö on niin hienoa.
14.4.2013 17:48
07 ktm oli oikein hyvä pyörä ajaa eli siinä mielessä vain kehuttavaa, näin äkkiseltään kun miettii ajotuntuma tuntui muistaakseni paljon rauhallisemmalta kuin tässä 07 cr:ssä johon siirryin. Mutta kyseessä kun on aivan eri käyttötarkoituksiin suunnatut pelit ja hondassa luonnollisesti jäykempi alusta ja jyrkempi keulan kulma joten tuntuuhan se ketterämmältä. Onhan se käsituntumalta kevyempi joo huomattavasti.
Ei enduropyörä tosta paremmaksi enää paljon muutu jos on kohtuu vähän ajettu kotari kyseessä.
14.4.2013 20:20
No toivottavasti saan vaan tuon oman gassun myytyä. Kokonais tuntimäärä tossa oli jotain 240h luokkaa mitä olen katsonut, Tosin on kyllä remontit tehty "ajallaan" . Mitäs eroa tuossa -07 on -06 ?
15.4.2013 6:20
Mulla oli joskus -05 300 kotari,muuten oli hyvä mutten tykännyt varsinkaan spoorissa kun otti jalka jatkuvasti paisariin kiinni mutta se vaiva on korjaantunut olikohan nyt 07 ja uudemmissa. Etupää oli kanssa vakiona ihme kumipallo mutta muuten loistava pyörä
9.7.2013 22:20
Tuossa oli aikasemmin näköjään ollut jo puhetta 300:sen lämpenemisestä, koko topikkia en lukenut, niin onko siihen mitään erityistä syytä löytynyt? Näin uutena kyseisen pyörän (-06) omistajana, tämä tuntuu todella paljon kuumemmalta haarojen välissä kuin ex piikkinen kotari. Nouseeko näissä lämmöt normaalistikkin piikkiä korkeammalle? En ole uskaltanut vielä ajaa edes kovin kauaa, vaikka pyörä ei ole edes vielä alkanut keitää.
10.11.2013 0:38
Passaako vm2009 300 kotarin rengas, siis 21" etuvanne koko helahoitoneen 2012 mallin 300 kotariin?
10.11.2013 0:49
Kyl kyl, pitäs olla muuttunu mihinkään vuosikausiin.
23.11.2013 17:49
Terze,
Olenko ymmärtänyt oikein, että 300SX sylinteri kaikkine hiluineen pitäisi mennä heittämällä 300EXC moottoriin?
Eli siis pyörä 2012 300exc ja kattelin, että jos huvikseen laittaisi tuohon 300SX sylinterin kiinni. Tekisi mieli ihan vain huvin vuoksi kokeilla kuinka pyörä villiintyisi.
http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... XS12300000Kaasariin joutuisi suuttimet nyt tietenkin vaihtamaan ja varmaan neulaa, jotka eivät siis tuohon yo. pakettiin kuulu..?
Vai onnistuisiko pelkällä kannen vaihtamisella eli 300SX kansi ja syttyboksi?
24.11.2013 0:08
Et tarvitse mitään muuta kuin kannen ja syttyboksin, suuttimia ei tarvitse vaihtaa. Sylinterihän on sama sx ja exc.
Mutta jos enskaa meinaat ajaa, pidä vain vakiona. Muutoksilla siitä tulee mettään liian äkkinäinen peli
24.11.2013 19:31
everton kirjoitti:Et tarvitse mitään muuta kuin kannen ja syttyboksin, suuttimia ei tarvitse vaihtaa. Sylinterihän on sama sx ja exc.
Mutta jos enskaa meinaat ajaa, pidä vain vakiona. Muutoksilla siitä tulee mettään liian äkkinäinen peli
Ajattelin jäällä kokeilla sx´kannella ja syttyboksilla. Kattoo nyt mitä maksaa kansi ja boksi, että onko järkevintä hommata koko setti..
24.11.2013 19:36
SX:ssä on myös erilainen pakoaukonmuuntimen jousi. Jousella on todella suuri vaikutus moottorin luonteeseen. Kokeilisin ensiksi vaihtaa sen, ennen muita muutoksia.
24.11.2013 19:40
JM82 kirjoitti:SX:ssä on myös erilainen pakoaukonmuuntimen jousi. Jousella on todella suuri vaikutus moottorin luonteeseen. Kokeilisin ensiksi vaihtaa sen, ennen muita muutoksia.
Mulla on se punanen jousi nyt paikallaan, onko SX vielä tuosta herkempi jousi?
Jotkut vain sanoo, että tuon kannen kun vaihtaa ja syttyboksin niin tulee napakampi vekotin.
Noh, sanokaapa mitä tuohon nyt pitää hommata..?
-SX300 kansi
-SX syttyboksi
-?
-?