Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
Alueen säännöt
Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.
4.5.2012 17:11
Meillä oli Hussen piikissä DEPin putkisto ja laatu oli todella hyvää! Alatehoa ei tuonut, ei sitten yhtään, mutta kun sai tehoalueelle ni lähti sitten ihan eläimenä!
4.5.2012 19:24
Ja eikös piikil ole tarkotus vetää aika korkeil kierroksil.
Mut, ei siis mulla ole mitään tarvetta putkelle. Oli Akran titaaniputkisto kiinni ku hankin pyörän.
Mietin vain sen takia ku porukka pistää rahaa noihin hintaviin putkiin, et varmaan sais saman suorituskyvyn halvemmallakin ja vähemmän bling bling putkella. Jos uutta hankkisin ni katselisin itsekkin DEP:n suuntaan.
4.5.2012 20:10
Isot pojat kertoneet että Depin S7 on rahan haaskausta verrattuna "oikeisiin putkiin". En tiiä sitten, en ole mitään dynokäppyröitä nähnyt, ja voi olla ihan legendaakin.
4.5.2012 21:33
No niin ne isot pojat kerto mullekki, ku ihmettelin sen S7:n todella halpaa hintaa. Päädyin sitte tilaamaan FMF:n. Jahka tulee ni pääsee testaa.
4.5.2012 21:52
Itse jos olisin ostamassa putkistoa niin menisin kyllä suoraan "ison ja suuren" valmistajan tuotteeseen. Vaatii nimittäin aika pirusti tutkimusta ja kehittelyä saada putkisto toimimaan sillee että siitä on jotain hyötyäkin ja uskon että tämä kehitystyö on tarkempaa ja tehokkaampaa isoilla pajoilla. (pro circuit,fmf,akrapovic etc..)
4.5.2012 22:28
Supermotossa olen testaillu vakion ja s7:n eroja,eron kyllä huomaa vakioon verrattuna,ääni ei koventunut eli ei ollut kuuloharha?..orkkiksen pattialkukäyrän tilalle kun taas kokeilin crd:n suoraa alkukäyrää,hävis keskialueelta paukkua selvästi.
Asfaltille tota tehoa saa kyllä hukkumaan ihan erilailla,krossiradalle kyllä joutuu sytkällä rauhoittamaan tehoja että pystyy ajamaan..Isoon nelariin ei varmaan kovin moni tarvii lisää ruutia krossissa.
6.5.2012 14:28
Kyllähän tota GP:ssä ainakin DEP:n putkia on. Sitä että ovatko samoja mitä myynnissä, ei voi tietää.
Jenkkiläiselle tuotekehitykselle on mul ainakin pieni epäilys aina, jotenkin sieltä päin aina ei maailman parasta insinöörityöskentelyä tule. Esimerkkeinä törkeän monimutkainen kuuraketti vs. soyuz made in USSR ja isot urheiluautot joissa litratilavuutena 6 ja saman verran paukkua kuin japsien alle kaksilitraisesta.
Ratalajien puolelle Akran kehitysporukka teki aivan katastrofaalisen äänenvaimentajan joka sulatti koneita ja käyttäjien toimesta hylättiin täysin.
6.5.2012 15:03
Niinpä nii. Akrapovic on sitäpaitsi slovenialainen eikä jenkki
6.5.2012 18:45
No anteeksi että unohdin kappalevaihdon tuosta kohti.
Kyllä varsin hyvin tiedän että firma löytyy Sloveniasta. Jannut siis yritti tehdä putken joka toimisi, mutta todellisuus oli että Tomaz Dranacin (moottori asiantuntija) alaisuudessa testasivat putkia ja sulattivat läjän moottoreita. Akra pyrki tuolloin pari vuotta sitten saamaan monopoliaseman, jossa epäonnistuivat totaalisesti vaikka tietotaitoa piti olla putkista. Tähän mennessä saarivaltion DEP:n jannut on saanut parhaan putken aikaiseksi sopimaan nykysiin sääntöihin. Nekin tosin kyllä hieman tukahduttaa konetta liikaa ja koneiden eliniät ovat lyhentyneet varsin hälyyttävästi.
6.5.2012 18:52
Ite en jotenki usko että normi harrastelijan on mitään järkeä laittaa tehoputkea? Kierrosajat eivät siitä ainakaan nopennu, pelkkää silmäniloa kait nuo ainaki fmf. Toki jos putki on lommoilla niin tehoputki monesti varmaan edullisempi vaihtoehto alkuperäisen tilalle. Itsellä jos joskus putki siihen kuntoon menee niin pro circuittia voisin harkita. FMF putkea en ikinä.
6.5.2012 19:02
Kyl se taitaa olla et iskunvaimennukseen kun pistää rahansa ni saa enemmän hyötyä kierrosajoissa rahoilleen kuin moottoripuolella. Nyky koneet ovat kuitenkin varsin hyvin tehty firmalla kuin firmalla.
6.5.2012 21:21
Kannattaa joskus kokeilla varsinkin 250 4t pyörässä ensin ajaa vakiolla ja sitten teettää kansi työt laittaa pakoputki ja sähköt ja sen jälkeen säädättää ammattilaisella pyörä ni huomaa ajettavuudessa jäätävän eron vaikka tehoo ei montaa heppaa tulisikaan ni tulee pyörästä ihan eri luontonen/helpompi ja 100 kertaa kivempi ajaa kuin vakio. Ainakin eron huomasi omassa 250 `06 4t hondassa.
6.5.2012 21:31
Niinpä, ei se huipputeho vaan se käytettävyys. Ajatus on käynyt mielessä kuhan hieman taloutta saapi kuriin ja nuhteeseen. Ehkä kaluston uusimisen yhteydessä.
9.5.2012 14:33
saattanee mennä piirun verran ohi aiheesta mutta ei joku sattuis olemaan semmonen velho että osais tilata jenkkilästä tavaraa? ittellä menee sormi suuhun kun pitää postitus osotteita sun muita alkaa täyttelemään
jos joku mun puolesta sieltä tilais tavaraa niin maksaisin tietenkin välitys palkkiotakin mutta alle suomen hintojen pitäisi loppu summan jäädä.
9.5.2012 15:08
Niin ja noista tehoputkista, niin miettikääpä kummasta olis enemmän hyötyä vauhdin suhteen, siitä 200-400 euron putkesta vai jos sillä koko rahalla ostaiskin uusia renkaita ja ajelis terävil nappuloil sen mitä ne renkaat nyt kestää?
No tietty sit ku se rengaspino on käytetty ni se raha on tavallaan kulunut kun jos olis ostanut teharin, mikä tietty säilyy pitemmäl, joo o, mut kuiteskin
Mun mielest niin kalliita on pelkät vara-osat ja renkaatkin, että on kyllä täysin jäänyt kaikki teharit/katteet/tarrasarjat,blingblingit ostamatta