Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

11.2.2008 17:05

Keulan purku siirtyy vähän, samoin jatkotestit. Mienaa vissiin influessa iskeä päälle. Poika on jo ollut kaksi päivää 40 asteen kuumeessa ja itsellä kokopäivän ollut kurkku kipeä ja veto pois. Ei uskalla mennä tallille reuhkaamaan.

Tuosta tehon/painon ilmoittamisesta sen verran, eikös 13kw olekin lähes 30Hv ja painoakin on vain vähän yli 100kg :-P
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 11.2.2008 21:42, muokattu yhteensä 1 kerran

11.2.2008 17:49

Toni I kirjoitti:Tuosta tehon/painon ilmoittamisesta sen verran, eikös 13kw olekin lähes 30Hv ja painoakin on vai vähän yli 100kg :-P


12kW on hiukan alle 17,68 pollea. Eli 13kW * 1,36 ja tuosta tuon sain.

E: Siis tasan 17,68 hp eikä alle. Säätö. :D
Viimeksi muokannut Lahis päivämäärä 11.2.2008 23:06, muokattu yhteensä 1 kerran

11.2.2008 18:30

Olishan toi kokeilemisen arvoinen peli jossain kisassa kun vaan olis ylimäärästä rahanpaskaa..

11.2.2008 19:01

SMK kirjoitti: Harmi vaan kun monet kummiskin tuijottaa niitä ilmotettuja tietoja, eli teidänkin tarviis ilmottaa "100kg, 30hp"...

Toni I kirjoitti:Tuosta tehon/painon ilmoittamisesta sen verran, eikös 13kw olekin lähes 30Hv ja painoakin on vai vähän yli 100kg :-P


Alluman kirjoitti:12kW on hiukan alle 17,68 pollea. Eli 13kW * 1,36 ja tuosta tuon sain.

Katoppa Allumanilla on laskukaavat hallussa. Mää vaaaan laskelin ku Modurxxx iilmoitti 250cc Mikilonin 12,5kw:n olevan n.25hp eikös toi 13kw ole sitten aaaiiinakin 30Hv(Hernevoimaa).....;-) :-P :-D

11.2.2008 23:07

Toni I kirjoitti:
Alluman kirjoitti:12kW on hiukan alle 17,68 pollea. Eli 13kW * 1,36 ja tuosta tuon sain.

Katoppa Allumanilla on laskukaavat hallussa. Mää vaaaan laskelin ku Modurxxx iilmoitti 250cc Mikilonin 12,5kw:n olevan n.25hp eikös toi 13kw ole sitten aaaiiinakin 30Hv(Hernevoimaa).....;-) :-P :-D


Jaah joo, sori mun moka. :D

11.2.2008 23:16

no on kyl tehokkaita watteja Modurxxxilla

14.2.2008 14:19

No niin... Nyt rupesi flunssa pikkuhiljaa hellittämään. Vaihdoin etupäähän öljyt ja ei sieltä mitään ihmeellistä löytynyt. Ihan perinteistä upsidedown teknologiaan. Ei ole mikään feikkikeula!

Ainoa mitä ei ollut 10vuotta sitten(edelliset huoltokokemukset sieltä ajoilta :)) noissa laitteissa on se, että tässä oli kaksi erillistä jousta löysempi/jäykempi päällekkäin(ei sisäkkäin). Ilmeisesti progressiivisuutta haettu. Nykyisin taitaa jostain länsipyörästä sellainenkin löytyä? Alapäätä en ottanut auki kun ei ollut sopivia erikoisavaimia käsillä. En ottanut etupäätä irti emäputkestä kolmioineen eli otin putket irti ainoastaan kolmiosta. Nesteineen jarrunpuoleinen putki painaa n.5,5kg, toinen puoli on todennäköisesti hivenen kevyempi ilman jarrunkorvaa. Alaputket 40mm paksut.

Kuva
Muutama lisäkuva löytyy tuolta -> http://kuvablogi.com/blog/10216/6/ Mutta tarkemmille osakuville akku loppui. Vaihdamme jossain vaiheessa keltaiseenkiin pyörään öljyt jolloin voimme ottaa lisäkuvia.

14.2.2008 18:35

Ehkei toi sitten ihan painavimmasta päästä ole. Ne T-kappaleet on kyllä asia nro 1 mikä sun olis pitäny irrottaa, ne emäputken laakerit tarvii rasvaa ja on uusissa japsikrosseissakin liian vähän.

Usko vaan loppuu niin kauan kun ei näe simmejä missään ;-)

14.2.2008 22:02

En ottanut nyt vielä auki sitä kolmiota jos tässä innostuu vielä jonkun enskakilpailun käydä ajamassa :)? Pitää sillon viritellä se helkutin ohjauslukko sinne. Alapäätä en saanut auki kun olin hukannut vuosien saatossa sen avaimen millä saa pohjan avattua. Saipahan ne alkuperäiset alkulimat sieltä edes pois. Keulasta tuli paljon miellyttävämpi kun kävin pikkaisen junaradan varressa sillä pärryyttämässä. Viikonloppuna on tarkoitus taas mennä jatkotestailemaan.

Kysyit siitä kaasarista jossain vaiheessa ja olin unohtanut vastata siihen. Kaasari on TA merkkinen(mikuni/keihin kopio?) made in japan :), 30mm, kiihdytyspumpulla. Walbrosta sopivuudesta en osaa sanoa mitään, muutama sentti on kalvokannen päällä tilaa. En tiedä kuinka paljon sellainen walbro on korkeampi kuin tämä TA kaasutin?

14.2.2008 23:29

No se tuskin on hirveesti korkeempi, jos vaan kaasuvaijerin ei sitten tarvii tehdä ysikymppistä päällä.

Ohjauslukko = vaikka pukukaapin lukko liimapurkin kuoressa ja pikaliimaa lähettyvillä...ei ole kysytty kuin kerran ja ainakaan Hondan CRF-X:ssä sitä ei edes ole! vaikka enska MUKAMAS onkin.

Samaa alkulimaa löytyy japsirossien keuloista vakiona, kuten Skainkin keulasta.

19.2.2008 22:55

Löyty aika mielenkiintonen kiinan pärrä. http://www.made-in-china.com/showroom/s ... S686-.html

19.2.2008 23:09

SJK kirjoitti:Löyty aika mielenkiintonen kiinan pärrä. http://www.made-in-china.com/showroom/s ... e/product-
detailFqImCyGHgAUQ/China-New-Aluminium-Dirt-Bike-SN-GS68
6-.html


Onko tämä se Keskisen Samurai?

19.2.2008 23:38

Trial kirjoitti:Onko tämä se Keskisen Samurai?

Ei ole, olen nähnyt semmoisen 250cc samun livenä vierestä ja siinä ei ole alurunko, vaikka kauempaa näyttääkin siltä. Maalattu vain harmaaksi. Ja siinä on Yamahan muovit, tuossa on kovasti haettu Benellin lookkia.
Sivuhuomautuksena: tuossa ei ainakaan takajarruletku pääse liian tiukalle :)

20.2.2008 1:24

Kyllä siinä 250cc Samuraissa minun mielestäni oli alumiinirunko.

20.2.2008 9:34

No ei ainakaan siinä ollut jonka vierellä seisoin viime sunnuntaina. Vaikka möhkö palkkirunko olikin.