Offroadmiesten mekka. Pyörät, ajopaikat, kilpailut ym. Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

Alueen säännöt

Katuenskoja koskevat yleisjutut kuutioiden mukaan joko mp- tai piikkialueelle.

24.8.2005 22:00

Terve, ostin joku viikko sitte 250yz -98 ja nyt alko oireileen: 3 vaihteella kun ajoi niin tuntuu että ketju hyppii. Luulin että 3-vaihteelta olisi hampaita sökönä mutta ei. Avasin tosiaan koneen ja hampaat näytti äkkiseltään ok, mutta pitää rattaiden pinnat katsoa vielä. Koneesta tuli yks (!) rikkinäinen pikku osa joka paljastu http://www.imagessite.com/OEM_Images/Yamaha_db_images/98YZ250K1A5.gif kuvassa olevaksi 29-osan puolikkaaksi, eikai tuo tee sitä "hyppimistä", paitsi jos se ei pääse vaihteensiirtimien väliin? Jos hammasrattaat on kunnossa niin hyppimisen syyksi ei taida jäädä enää kuin että 3-vaihde ei mene kunnolla päälle eli vaihteensiirrin syyniin. Ja tosiaan kone pelasi muuten kuin unelma. Mistä tota 29-osaa voisi kysellä suomesta, Allright? Kiitti jos joku jakso lukea ton ja vielä vastata :)

Ps. eka viesti tänne, yrittäkää kestää

24.8.2005 22:06

Kannattaako ostaa Yamaha YZ125 -92 jok on valkokilpi?? Tulee mulla ihan puhtaasti pellolla ja enduropätkillä ajettavaksi.. Kehtaiskohan tolla lähtee C-luokassa kisaamaan?

24.8.2005 22:21

Karppa12 kirjoitti:Terve, ostin joku viikko sitte 250yz -98 ja nyt alko oireileen: 3 vaihteella kun ajoi niin tuntuu että ketju hyppii. Luulin että 3-vaihteelta olisi hampaita sökönä mutta ei. Avasin tosiaan koneen ja hampaat näytti äkkiseltään ok, mutta pitää rattaiden pinnat katsoa vielä. Koneesta tuli yks (!) rikkinäinen pikku osa joka paljastu http://www.imagessite.com/OEM_Images/Yamaha_db_images/98YZ250K1A5.gif kuvassa olevaksi 29-osan puolikkaaksi, eikai tuo tee sitä "hyppimistä", paitsi jos se ei pääse vaihteensiirtimien väliin? Jos hammasrattaat on kunnossa niin hyppimisen syyksi ei taida jäädä enää kuin että 3-vaihde ei mene kunnolla päälle eli vaihteensiirrin syyniin. Ja tosiaan kone pelasi muuten kuin unelma. Mistä tota 29-osaa voisi kysellä suomesta, Allright? Kiitti jos joku jakso lukea ton ja vielä vastata :)

Ps. eka viesti tänne, yrittäkää kestää


Kannattaa suoraan ottaa yhteyttä maahantuojaan,varaudu maksamaan.

24.8.2005 22:40

wert kirjoitti: sitten on koko foorumin romunkerääjät naamavärkki väärällään, kun heitä sorretaan.


Sori :oops:.

Siinä oon samaa mieltä, että jos on tarkoitus vähänkin enemmän ajaa, niin sitten mahdollisimman uusi ja vähän ajettu. Jossain 25v crossissa on kaikki hajalla, kun niillä on ensin kisattu, sitten ajettu harrastusmielessä ja lopulta pikkupojat rässinyt pellolla ja korjanneet kaiken jesarilla ja nippusiteillä.

Vastaavasti meikäläisen tulis aika kalliiksi ostaa sata kpl uusia pyöriä lojumaan pihan perällä ihmisten kiusana. Eli vehkeet käyttötarkoituksen mukaan.

26.8.2005 16:46

Käykö ilmajäähyvn kampura nestekoneeseen?

1.9.2005 16:31

onko tossa yamahassa muualla kytkimen säätöä kun siinä kytkin kahvan vieressä. en itse löytänyt vaikka etsin.

4.9.2005 20:42

Jees, PE soittelin motormanille ja ne meinas tilata sen osan (pakoaukonsäätimen-akselin lukkolevy tais olla hieno nimi:), osa tuli maksaan ~10e mutta samalla stefat+tiivisteet ja muuta pikkuosaa. Tulis osa niin sais lyödä kasaan ja kokeilla

6.9.2005 20:00

Tarvisi puolikkaaseen yz:taan pakoaukon säädintä. tarjotkaa!! ja sit jos joku tietäis paikan mistä saa ihan uutena ostaa nii linkkiä tai osotetta.

6.9.2005 21:01

www.google.com
www.altavista.com
www.fi
www.askjeeves.com
www.search.com

Kato noi linkit läpi, niistä löytyy 100% varmasti liike josta saat uudet palikat.

6.9.2005 21:04

ootko ees käynyt/tullut mieleen käydä jostain mp-liikkeestä kysymässä, että "saakos täältä ja mitä maksaa". saa olla harvinaisen huono pulju jos ei tiedä mistä saa pyöriin varaosia, jos se pyörä ei mikään aatamin entinen kisapyörä :-D

7.9.2005 22:33

Tietysti riipuu minkä verran on yz hinta / kunto, että kannattaako ostaa. Itsellä oli aikoinaan 2 kpl -92 yz. Harrastus pelinä menee vielä täysin jos kone ja iskarit laitettu. Kato miten pysyt radoilla muiden perässä, ja jos homma luistaa niin liity kerhoon ja osta uudempi punakilpinen tai sitten 13v historiikillä viivalle. On joskus nähty kun on ajomies näyttänyt vanhalla pyörllä uudemmille ne kuuluisat närhen mu....

Crossissa ja endurossa kuskihan 85% vaikuttaa lopputulokseen (A-luokkassa kaluston osuus nousee)

ViluHilu kirjoitti:Kannattaako ostaa Yamaha YZ125 -92 jok on valkokilpi?? Tulee mulla ihan puhtaasti pellolla ja enduropätkillä ajettavaksi.. Kehtaiskohan tolla lähtee C-luokassa kisaamaan?
Viimeksi muokannut ht593 päivämäärä 16.9.2005 13:40, muokattu yhteensä 1 kerran

9.9.2005 14:41

Mistähän päin sais osia tommoseen 82 ja 83-85 vuosmalliin? Tällä hetkellä tarviaisin 83-> kannen ja vesipumpun. Ja pyörähän oli Yamaha Yz 125cc vm.82 elikkä vissiin toinen vesijäähy Yz?

10.9.2005 10:45

mikä voi olla voikana tossa 250 -89 yz kun eturattaan kiristysmutteri kiertyy ihan normaalisti pohjaan asti ja sitten tulee yhtäkkiä suoraan pois???

10.9.2005 20:50

Joo elikkäs kysysin vielä että miten sais jäykkyyttä tohon takaiskariin. Kyseessä edelleen Yamaha Yz 125 -82. Typpeä siellä vissiin on mutta saako sitä täytettyä mitenkää ku sen saa pohjattua pelkästään istumalla kyytiin. Tossa ois kuva -> http://parts.yamaha-motor.com/partimage ... =45829,3,0

10.9.2005 22:11

Viluhilu, päitsillä on tälläkin vuosituhannella oltu podiumille B:ssä Suzuki PE:llä (!) ja esim. Ronkasen Markku ulkoiluttaa historiikki-kotariaan silloin tällöin kisoissa kelpovauhtia spennailijoiden kiusaksi. Että ei se ole, enskassa etenkään, niin paljoa pyörästä kiinni jos osaa ajaa.
Mutta jos taas aloittelet vasta, niin tuon ikäinen piikkinen krossi ei todellakaan ole moottorin luonteeltaan tai iskareiltaan sinne päinkään se helpoin peli. Samaan rahaan saat ihan varmasti ainakin 5v. tuoreemman eurooppalaisen enskan ja ajaminen on heti paljon mielekkäämpää, opit nopeammin ja pärjäät paremmin. Ei pelin iän takia, vaan siksi, että kunnon endurolla ajaminen ja oppiminen on paljon helpompaa.